Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, noen som driver med transport?

Skal ha en bil fra Bergen til Stavanger.

Betaler sånn temmelig greit.

Pris blir vi enige om.

Skrevet

Er det et firma du ser etter eller bare noen som kan kjøre bilen din for deg? Jeg har bilhenger, men kan ikke kjøre med det lengre da jeg mistet lappen en stund tilbake siden... Men hvis bilen er kjørbar så kan jeg kjøre den for deg - er godt kjent med veiene mellom Bergen og Stavanger.

Skrevet

Hei.

Bilen er ikke kjørbar, det er det som er problemet. Jeg har også samme dilemma, at jeg ikke har lov og kjøre henger, har selv fått et par advarsler. dyrt og bli stoppet igjen, iallefall dyrere enn og få noen andre til og gjøre det.

er 2500,- en grei pris for en slik transport?

Bilen står litt sør for bergen.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvor mye Autolink tar for å frakte bil, men jeg ville hørt med disse. Positive og ordentlige erfaringer med disse da jeg kjøpte 535i'en.. :)

Skrevet
Jeg er ikke sikker på hvor mye Autolink tar for å frakte bil, men jeg ville hørt med disse. Positive og ordentlige erfaringer med disse da jeg kjøpte 535i'en.. :)

De frakter bare kjørbare biler.

Skrevet
koster jo 2500 i bensin å ferjer fra bergen til stavanger:P

Du har eit poeng. Det er jo nesten 1000kr i bompeng og ferje kvar veg, så er det vel ein 500kr i drivstoff eller noko sånt. 2500kr dekker akkurat turen med andre ord.

Skrevet

1000kr i bompenger hver vei er å ta litt i altså, om ikke det blir dyrere med henger?.. Sist jeg kjørte så kosta ferge fra halhjem til sandvikvåg 171kr og 80kr i bompenger i tunnellen. 137kr for ferge fra arsvågen til mortavika. Kan jo være det er noen tikronere til i bompenger i stavanger og noen i bergen. Men 400-500kr hver vei i bompenger og ferger er vel mer relativt.

Edit: Hvor sør for Bergen står bilen?

Skrevet
1000kr i bompenger hver vei er å ta litt i altså, om ikke det blir dyrere med henger?.. Sist jeg kjørte så kosta ferge fra halhjem til sandvikvåg 171kr og 80kr i bompenger i tunnellen. 137kr for ferge fra arsvågen til mortavika. Kan jo være det er noen tikronere til i bompenger i stavanger og noen i bergen. Men 400-500kr hver vei i bompenger og ferger er vel mer relativt.

Fergetakster stiger ganske merkbart hvis man er mer enn 6 meter lang.

For kombinasjoner over 10 meter blir takstene omtrent slik:

Arsvågen-Mortavika: 615 kroner.

Halhjem-Sandvikvåg: 721 kroner.

Dersom bil+tilhenger vipper over 12 meter, legg til ca 80 kroner pr. fergestrekning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...