aloebiz.net Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 jeg hadde gåen veivsensor på min e39.. da dro den et sekund eller 2 lenger på starteren for å starte og det virket som at 100 hester var på beite... Den stoppet også innimellom når jeg kjørte og når den stod på tomgang gikk den dårlig og stoppet..
Gunnar Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Bruk den minst mulig og ta diagnose fortest mulig..
Hitokiri Skrevet April 10, 2009 Forfatter Skrevet April 10, 2009 Det er vel ikke noen reell mulighet for å bruke den i grunn. I går da jeg kom hjem forsøkte jeg å sette den i fri og ruse motoren, men det gikk nesten ikke. Er på vei til å ta diagnose nuh.
Hitokiri Skrevet April 10, 2009 Forfatter Skrevet April 10, 2009 joda, det rapporteres om feil. Men carsoft er ganske kryptisk, så jeg får se detaljene etterpå. men det som er en dead give away er jo faktisk at det skrangler noe jævlig midt under bilen når motoren går. Tror rett og slett at jeg skal ringe Falken og få dem til å slepe meg til et verksted over påsken. Hva skal jeg forresten tro når live data sier at vanos er LATE?
Hitokiri Skrevet April 10, 2009 Forfatter Skrevet April 10, 2009 Kan noen forresten forklare meg hvor mye jobb det er å bytte kam- og veivsensor dersom dette må gjøres?
Haug530D Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Kan noen forresten forklare meg hvor mye jobb det er å bytte kam- og veivsensor dersom dette må gjøres? Er ikke så veldig mye jobb, litt trangt å kronglete eneste, må vekk med luftfilterboksen eller lokket til oljefilteret sånn som jeg gjorde, ellers så er det bare å følge ledningene, skiftet vel veivsensoren på en halvtime, er nok kjappere å bytte kamsensor.
Hitokiri Skrevet April 10, 2009 Forfatter Skrevet April 10, 2009 Jeg tenker for øvrig litt på grunnen til at katalysatoren eventuelt har gått til helvete. Hva forårsaker dette, bortsett fra alder? Jeg syns eksosen lukter litt "rå", kan dette spille inn, og hva bør man eventuelt undersøke?
Haug530D Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Jeg tenker for øvrig litt på grunnen til at katalysatoren eventuelt har gått til helvete. Hva forårsaker dette, bortsett fra alder?Jeg syns eksosen lukter litt "rå", kan dette spille inn, og hva bør man eventuelt undersøke? Vel det er vel noe porselens greier inni der tror jeg, så når det blir varmet opp og kjølt ned mange ganger så sier det jo takk for seg, før eller siden.
540is Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 men det som er en dead give away er jo faktisk at det skrangler noe jævlig midt under bilen når motoren går Der har du jo svaret på dine problemer. Den løse katalysatorinnmaten lager en propp i eksosanlegget, og motoren orker ikke noe
Hitokiri Skrevet April 11, 2009 Forfatter Skrevet April 11, 2009 Men jeg bekymrer meg litt for at det lukter litt mye bensin av eksosen. Hva skyldes dette? Plugger?
Hitokiri Skrevet April 14, 2009 Forfatter Skrevet April 14, 2009 Der var katalysatoren byttet. Og OMFG det var jo som å få ny bil God lyd, masse kraft. Bilen har blitt ung igjen. Det var som å oppdage at motoren har hatt pusteproblemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå