Hitokiri Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Bilen er plutselig skikkelig dau. Den går fremover liksom, men det er ikke lenger noe futt gjennom registeret. Hva kan dette skyldes?
*MrB* Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Det kan jo være alt fra tett eksos og dårlig lamda til gåen kamsensor. Jeg tipper kamsensor. Vært borti det på en M54-motor. Den gikk plutselig veldig mye dårligere, også ble den litt mer tungstartet. (Dvs den gikk noen sek lenger enn vanlig på starteren). Men gangen på motoren var som normalt. Skal kunne lese av dette på en diagnose.
Haug530D Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Det kan jo være alt fra tett eksos og dårlig lamda til gåen kamsensor.Jeg tipper kamsensor. Vært borti det på en M54-motor. Den gikk plutselig veldig mye dårligere, også ble den litt mer tungstartet. (Dvs den gikk noen sek lenger enn vanlig på starteren). Men gangen på motoren var som normalt. Skal kunne lese av dette på en diagnose. Hadde dette på min også, da var det gåen veivsensor, viste forøvrig ingenting på diagnose.
Hitokiri Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 Eller: Er det farlig å kjøre rundt med?
CrZyWiz Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 Er ikke farlig bortsett fra at den kan stoppe visst du er virkelig uheldig Mener å huske at sensoren koster ca 1000kr.
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 Ble dette dyrt da? Kjøpte denne: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0285709536 Ble vel ca 4-500,- totalt, så er ikke så dyrt.
Hitokiri Skrevet April 9, 2009 Forfatter Skrevet April 9, 2009 Det blir bare verre. Nå er det en utfordring å få bilen opp bakker, og på tomgang er det heller ikke noe futt. Jeg tenker katalysator, for bilen høres rar ut også. Hva tenker dere?
bingo Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 en kamerat av meg hadde samme problemet med sin, der var det katalysatoren, tok å fjernet den mens han ventet på ny å problemet var løst bilen hørtes ut som en trimma moped etterpå men
Deep Dish Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Jeg hadde samme symptomene på min bil for ett par år siden, tungstartet, hostet og harket på tomgang(som om det gikk på kun 5 sylindere) og det kjentes ut som det manglet 100hk. Problemet viste seg å være en tett dyse.! Kjøpte en liten flaske med dyrerens på Mekonomen til 69 kroner som jeg helte i bensintanken , og etter ca en halv tank kjøring så var problemet borte...!
Der Barockengel Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Jeg hadde samme symptomene på min bil for ett par år siden, tungstartet, hostet og harket på tomgang(som om det gikk på kun 5 sylindere) og det kjentes ut som det manglet 100hk. Problemet viste seg å være en tett dyse.! Mulig dyseproblem slo meg også - noe som i så fall bør kunne gi utslag på en diagnose.
Hitokiri Skrevet April 9, 2009 Forfatter Skrevet April 9, 2009 Det slår meg ikke som et dyseproblem. Skjer ikke det veldig gradvis? Dette kom jo helt plutselig. Kan jo alltids prøve med dyserens men tror det er fåfengt. Virker ikke som om den går på færre sylindre heller. Jeg vil satse på eksos, siden det virker som om det er noe som "sperrer" for motoren.
Deep Dish Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Det slår meg ikke som et dyseproblem. Skjer ikke det veldig gradvis? Dette kom jo helt plutselig. Kan jo alltids prøve med dyserens men tror det er fåfengt. Virker ikke som om den går på færre sylindre heller. Jeg vil satse på eksos, siden det virker som om det er noe som "sperrer" for motoren. Kom plutselig på min, var ute å kjørte, stoppet i ett ærend i 5 min og når jeg skulle starte igjen så var den helt mongo... Men uansett, prøv en dryserens på bilen, er iallefall det billigste alternativet.! Hvis eksosen er tett, så vil du merke at eksosanlegget blir glo varm, spesielt ut fra motor ned til katalysator pga motstand....
Hitokiri Skrevet April 10, 2009 Forfatter Skrevet April 10, 2009 Bilens Eksosanlegg i Kjøkkelvik har gratis inspeksjon av eksos, så det koster jo ingenting å sjekke det ut Men jeg tenker på om dette kan ha sammenheng med at bilen går veldig dårlig på tomgang. Den har av og til dauet på tomgang.... Turtallet går veldig ned da. Spesielt når den er kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå