Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan jo være alt fra tett eksos og dårlig lamda til gåen kamsensor.

Jeg tipper kamsensor. Vært borti det på en M54-motor. Den gikk plutselig veldig mye dårligere, også ble den litt mer tungstartet. (Dvs den gikk noen sek lenger enn vanlig på starteren). Men gangen på motoren var som normalt.

Skal kunne lese av dette på en diagnose.

Skrevet
Det kan jo være alt fra tett eksos og dårlig lamda til gåen kamsensor.

Jeg tipper kamsensor. Vært borti det på en M54-motor. Den gikk plutselig veldig mye dårligere, også ble den litt mer tungstartet. (Dvs den gikk noen sek lenger enn vanlig på starteren). Men gangen på motoren var som normalt.

Skal kunne lese av dette på en diagnose.

Hadde dette på min også, da var det gåen veivsensor, viste forøvrig ingenting på diagnose.

Skrevet

Er ikke farlig bortsett fra at den kan stoppe visst du er virkelig uheldig :)

Mener å huske at sensoren koster ca 1000kr.

Skrevet

Det blir bare verre. Nå er det en utfordring å få bilen opp bakker, og på tomgang er det heller ikke noe futt. Jeg tenker katalysator, for bilen høres rar ut også.

Hva tenker dere?

Skrevet

en kamerat av meg hadde samme problemet med sin, der var det katalysatoren, tok å fjernet den mens han ventet på ny å problemet var løst :) bilen hørtes ut som en trimma moped etterpå men :lol:

Skrevet

Jeg hadde samme symptomene på min bil for ett par år siden, tungstartet, hostet og harket på tomgang(som om det gikk på kun 5 sylindere) og det kjentes ut som det manglet 100hk. Problemet viste seg å være en tett dyse.! Kjøpte en liten flaske med dyrerens på Mekonomen til 69 kroner som jeg helte i bensintanken , og etter ca en halv tank kjøring så var problemet borte...!

Skrevet
Jeg hadde samme symptomene på min bil for ett par år siden, tungstartet, hostet og harket på tomgang(som om det gikk på kun 5 sylindere) og det kjentes ut som det manglet 100hk. Problemet viste seg å være en tett dyse.!

Mulig dyseproblem slo meg også - noe som i så fall bør kunne gi utslag på en diagnose.:)

Skrevet

Det slår meg ikke som et dyseproblem. Skjer ikke det veldig gradvis? Dette kom jo helt plutselig. Kan jo alltids prøve med dyserens men tror det er fåfengt. Virker ikke som om den går på færre sylindre heller. Jeg vil satse på eksos, siden det virker som om det er noe som "sperrer" for motoren.

Skrevet
Det slår meg ikke som et dyseproblem. Skjer ikke det veldig gradvis? Dette kom jo helt plutselig. Kan jo alltids prøve med dyserens men tror det er fåfengt. Virker ikke som om den går på færre sylindre heller. Jeg vil satse på eksos, siden det virker som om det er noe som "sperrer" for motoren.

Kom plutselig på min, var ute å kjørte, stoppet i ett ærend i 5 min og når jeg skulle starte igjen så var den helt mongo...

Men uansett, prøv en dryserens på bilen, er iallefall det billigste alternativet.!

Hvis eksosen er tett, så vil du merke at eksosanlegget blir glo varm, spesielt ut fra motor ned til katalysator pga motstand....

Skrevet

Bilens Eksosanlegg i Kjøkkelvik har gratis inspeksjon av eksos, så det koster jo ingenting å sjekke det ut ;)

Men jeg tenker på om dette kan ha sammenheng med at bilen går veldig dårlig på tomgang. Den har av og til dauet på tomgang.... Turtallet går veldig ned da. Spesielt når den er kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...