Gå til innhold

Min E36 320 Coupe (Bilen lever s.10)


 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Sett den ned på bakken og la foringene stå i en normal posisjon (iaf halveis nede) Start bilen iaf noen ganger i løpet av året...

Har lest andre steder at bilen burde stå på bukker. Du mener dette ikke er riktig?

Kjører du med bilen på bukker da? Foringer er vanedyr, dem liker dårlig at du stresser dem på en helt annen måte nå, for ikke å snakke om etter 5mnd i den stillingen. Så tar du også å kjører noen meter frem og tilbake i garasjen en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den ned på bakken og la foringene stå i en normal posisjon (iaf halveis nede) Start bilen iaf noen ganger i løpet av året...

Har lest andre steder at bilen burde stå på bukker. Du mener dette ikke er riktig?

har hatt bil på vinterlagring i 3 år nå, og bilen har alltid stått på bakken...bare å starte den opp noen ganger i løpet av vintern, eneste du trenger å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den ned på bakken og la foringene stå i en normal posisjon (iaf halveis nede) Start bilen iaf noen ganger i løpet av året...

Har lest andre steder at bilen burde stå på bukker. Du mener dette ikke er riktig?

Kjører du med bilen på bukker da? Foringer er vanedyr, dem liker dårlig at du stresser dem på en helt annen måte nå, for ikke å snakke om etter 5mnd i den stillingen. Så tar du også å kjører noen meter frem og tilbake i garasjen en gang i måneden.

Haha, ja bilen min kjører på bukker isteden for hjul. Men da tror jeg at jeg senker den ned på bakken, neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringene står i spenn når de ikke er i bilen ikke er i kjørepos. Hadde det vært min bil, så hadde den stått på bakken gjennom vinteren.

Ellers så var det en veldig pen og riktig E36. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme er det med dempere, de kommer sammentrykket, og det bør de også være under vinterlagring.

eneste kjipe mtp at den står på bakken er jo at dekkene kan bli eggformede, men om du beveger litt på bilen iblant så går det nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også satt bilen rett på bakken som de fleste sier her.

Det er lurt og starte opp bilen slik at ikke pakninger osv blir tørre, la den stå på tomgang til driftstemperatur, og gjerne dra den litt opp på rpm slik at den for jobbet litt samtidig. Jeg ville ikke koblet fra batteriet, dette er fordi jeg har hørt flere har fått problemer med elektronikken i ettertid ved og ta ut batteriet og la den stå uten strøm i kanskje et halvt år.

Lite tips til er og fylle den helt opp med bensin, grunnet kondens. Dette er vel noe folk flest burde vite..

Likte veldig godt E36'n din, ble bra med den leppa foran der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok luft i dekkene så skal ikke "eggeform" være noe problem heller... Min bil står tross alt stille 340 dager i året, og jeg har aldri slitt med dekk/felger som har blitt dårlige :P Hjullagere, foringer etc er også så gode som nye. Byttet vel alt når jeg kjøpte bilen i 07 og utover i 08. Trikset med å sette bilen på bukker kan du bruke ;-)

Vet om noen som er redde for at felgene skal bli skakke av lagring, men da har de nok en type felg der ikke lagring er det største problemet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...