bmwhans Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Dette er vel diskutert 1 million ganger. Finner ikke noe ved å søke. Hva er veldig bra av vaskemidler og poleringsmidler? Autoglym? Meguiars? Fint om noen gir meg produktnavn da jeg skal vaske og polere bilen skikkelig. Få frem blankhet. Er det også noen som har produktnavn på noe jeg kan behandle skinsetene med? Vet man får noe som gjør at de ser bedre ut igjen. De er litt tørre noen steder. Takk
Oderschvank Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 bruker bare meguiars på min bil, har brukt det de 2 siste sesongene nå, både bil shampoo og lakkrens/polish/wax.
Superbeetle Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Blir jo veldig vanskelig å få noe konkret svar på dette, i den grad det i det hele tatt er mulig.. Blir som å spørre om hvilken bukse som er best eller noe... Skal du gjøre det for hånd? Jeg er iallefall veldig fornøyd med Meguiars sine produkter...
bmwhans Skrevet April 13, 2009 Forfatter Skrevet April 13, 2009 ja veit det blir en diskusjon mellom hundre stykker her. Var bare ute etter anbefalinger av folk. Ikke at man skal diskutere hva som er best. Vask for hånd ja. Med høytrykk. Ville høre bra produktnavn på vask/polering/forseglings produkter. Og til skinnbehandling.
Syvert Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Dette er vel diskutert 1 million ganger. Finner ikke noe ved å søke. Hva er veldig bra av vaskemidler og poleringsmidler? Autoglym? Meguiars? Fint om noen gir meg produktnavn da jeg skal vaske og polere bilen skikkelig. Få frem blankhet. Er det også noen som har produktnavn på noe jeg kan behandle skinsetene med? Vet man får noe som gjør at de ser bedre ut igjen. De er litt tørre noen steder. Takk Begge du nevner er bra. eg bruker da autoglym sine produkter og er fornøyd ,men veit av andre at Meguiars er bra(kanskje bedre),men for meg så funker autoglym heilt toppers.
Bimmerchris Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Meguiars er ihvertfall jeg (og mange andre) veldig fornøyd med. De har en 3-step serie. Body scrub,polish og voks. De er veldig lette å jobbe med og resultatet blir så bra som det kan få blitt for hånd.
Syvert Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 ja veit det blir en diskusjon mellom hundre stykker her. Var bare ute etter anbefalinger av folk. Ikke at man skal diskutere hva som er best. Vask for hånd ja. Med høytrykk. Ville høre bra produktnavn på vask/polering/forseglings produkter. Og til skinnbehandling. til skinn er autoglym sin knall god. Har ikkje sett eller prøvd bedre produkt enn autoglym sin.
Superbeetle Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 Det jeg brukte på min bil sist: Meguiars Scratch remover (for hånd) Autoglym Deep shine polish (polish for mørke farge, lagt med maskin) Meguiars Nxt Tech wax (lagt med maskin og tørket av for hånd) Meguiars sine produkter til gummilister og dekk. Til skinn har jeg brukt Autoglym Leather Conditioner, biltemas skinn vaselin og sort skokrem...
bmwhans Skrevet April 13, 2009 Forfatter Skrevet April 13, 2009 blir du ikke svart i ræva av skokrem a?
Oderschvank Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 ikke hvis du gjør det skikkelig, men er visst ikke så bra for setene over tid, er ett par guider her inne om dette.
larserso Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Jeg bruker Meguiars ScratchX til dypere riper. Til polering burker jeg AutoGlym Super Resin Polish (er vel den som tar mest riper om man jobber for hånd, og ikke bare fyller ripene. F.eks. AutoGlym sin for mørk lakk fyller mer og sliper mindre så anbefaler ikke den for mørke biler heller). Voks varierer jeg litt på. For vinteren bruker jeg Meguiars Tech-Wax. Sommeren varierer litt. Har brukt Meguiars Carnauba Wax og vært veldig godt fornøyd med den. Men, kjøpte Pete's 53 fra www.scandicshine.no i fjor og den er den beste voksen jeg har brukt mtp. dybde og glans. Voksene som jeg bruker om sommeren er "naturvokser" og har kortere holdbarhet men mer dybde enn Tech-Wax som er glimrende for vinterbruk. Anbefaler deg videre å kjøpe vaskhanske! Null riper fra vask og vasken går mye fortere. Bruker selv Meguiars sin og er strålende fornøyd. For dekkglans fungerer faktisk Sonax sin som du får til en billig penge bra. Når det gjelder gummifornyer for resten av bilen er det bare en ting å si : Black Wow fra ScandicShine. Den er helt rå! Alt dette er basert på at du jobber for hånd da jeg dessverre ikke har noe sted jeg kan polere med maskin.
Marius2002 Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Har brukt autoglym og er veldig fornøyd med dette, gir meget bra resultat! En kompis av meg brukte for første gang meguiars i år og må si dette også ble meget bra, kanskje bedre!
Odd-M Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Hiv svampen til helvete og kjøp en skikkelig vaskevott som både vasker bedre og produserer mindre vaskeriper. Har prøvd fra Meguiars og Chemical Guys og begge funker meget bra. Av såpe anbefaler jeg Chemical Guys Citrus Wash&Gloss eller Duragloss som selger av www.scandicshine.no. Kjøp en vaskebøtte med gritguard som hindrer at du får møkk på vaskevotten. Synes også Sonax Glansvask fungerer bra. Til avfetting før polering anbefaler jeg Emunol. Den tar absolutt ALT av møkk men desverre også all polish da den er petrokjemisk og er ikke å anbefale til bruk ved vasking. Bruker Chemical Guys Grime Reaper ved vasking. Noe mildere med voksen og fungerer utmerket til slik bruk. Bruker Meguiars 3-step polishprogram. For en amatør er de lette å jobbe med og gir meget bra resultater. Det siste steget med hardvoks er svært hardfør og varer lenge. Har ikke prøvd maskinpolering eller heftigere vokser. Autoglym sine produkter gir også bra resultater men er mye tyngre å jobbe med. Unntaket må sies å vøre Bumper Care som jeg synes er meget bra. Blir litt klissete og samler mye støv men etter første vask er ikke det noe problem lengre. Til skinnseter bruker jeg Leather Master sine produkter.
larserso Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Vokser har jeg ikke prøvd så mange sorter av, så skal ikke uttale meg hvor mye jobb de forskjellige er. Men, polishen AutoGlym SRP er noe av det enkleste jeg har jobbet med. Gnir godt inn hele bilen, lar den tørke litt og nærmest børster av. Meguiars voksen lot jeg stå noen timer og påfører gjerne to ganger (typisk en om kvelden, ta av på morgenen og legg ny som så tas av på kvelden igjen). Den er også god å jobbe med. Husker ikke helt, men mener Petes 53 må tas av med en gang? En ting til: Kjøp deg små, runde påføringssvamper for polish og voks og børst/tørk av med gode mikrofiberkluter! "Polishpapir" er fy-fy, gir riper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå