Gå til innhold

Forsterker i e39 med 16:9 navi uten dsp


Anbefalte innlegg

Hallo

Lurer litt på det her med lyd oppgradering av min bil.

Har 16:9 skjerm med navi, uten CD veksler og ingen forsterker i bagasjerom....

Hvor er min forsterker?

Kan jeg bare montere en slik THNA455 eller var det 555 slik at jeg kan få en sub kasse?

Jeg er også meget interessert i få ettermontere en CD veksler, med MP3 støtte, men hvordan ser kontakten ut?

Har funnet en liten kontakt på venstre siden der hvor navi er, den var flat og 4 eller 5 polet. Hva går den til?

Til slutt så fant jeg ut at aux inngang hadde vært kjekt, for en MP3 spiller.

Kan jeg da bare kjøpe denne?

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD-veksleren skal ha to kontakter. En flat med tre pinner og en firkantet med seks pinner, men fem ledninger. Såvidt meg bekjent er det ikke sikkert disse ledningene ligger klart.

Om du kan benytte deg av aux-inn kommer an på hvilken radiomodul du har, da dette kom de senere årene. Dessverre tror jeg at din er litt for gammel for dette. Den aux-inngangen du linker til kan lages selv for en 50-lapp.

Et alternativ kan jo være å koble aux-inn til cd-veksler-inngangen, men da kan du ikke ha cd-veksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er å kjøpe kabel settet til Blaupunkt, det er plugNplay på E46/E39. Kan brukes på alle typer forsterkere med litt modifisering på kabelen. Men du slipper hvertfall å modde på det originale lednings nettet i bilen.

Din forsterker ligger bak i bilen. Er det touring så ligger den under et plast deksel foran på venstre side av reservehjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det høres bedre ut, altså kabel settet til Blaupunkt.

Vil jo helst ikke ødelegge ledningen i bilen.

Da skal jeg se etter forsterkeren til helga.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...