Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva legger dere i ordet "langkjøring"? Hvor langt eller lenge skal du kjøre før du definerer det som langkjøring?

Jeg kjører 2-3 ganger i måneden tur/retur Oslo-Århus og det er en strekning på ca. 950 Km én vei. Distansen tar 8-9 timer og dette vil jeg absolut mene er en relativt lang tur. Jeg har kjørt distansen tur-retur direkte med et par timers opphold i Oslo, men da var jeg temmelig sliten når jeg kom tilbake til Århus. Når vi skal til sommerhuset i Sydfrankrike pleier vi å kjøre distansen på ca. 1300 Km direkte om natten. Denne turen er faktisk mindre slitsom enn de mer alminnelige turene Oslo-Århus... sikkert fordi det er mer spennende å kjøre på Autobahn og over Alpene.

Rekorden er Puerto Banus i Spania direkte til Oslo... en strekning på ca. 2600 Km. Dette var var en lang tur, men også ganske spennende iom. at den ble gjennomført i en Porsche 928 S.

Skrevet

Mtp om en bil hovedsaklig er langkjørt eller ikke, så må turer over 1 time regnes som langkjøring.

Om du har en bil du hver dag kjører 15 min til jobb med, kan du ikke si at den hovedsaklig er langkjørt. Pendler du derimot en time til jobben hver vei, hver dag, og dette er det bilen hovedsaklig brukes til, så må man kunne si at bilen i all hovedsak er langkjørt.

Skrevet
Hva legger dere i ordet "langkjøring"? Hvor langt eller lenge skal du kjøre før du definerer det som langkjøring?

Jeg kjører 2-3 ganger i måneden tur/retur Oslo-Århus og det er en strekning på ca. 950 Km én vei.

Pfft, ikke lenger? Kjører et par hundre mil i løpet av en uke på jobb jeg...

Skrevet

Jeg kjører 2-3 ganger i måneden tur/retur Oslo-Århus og det er en strekning på ca. 950 Km én vei.

Kan ikke si jeg misunner deg.

Ligger vel mellom 100-150 mil i uka.

Skrevet
Jeg kjører 2-3 ganger i måneden tur/retur Oslo-Århus og det er en strekning på ca. 950 Km én vei. Distansen tar 8-9 timer og dette vil jeg absolut mene er en relativt lang tur.

En lang tur kan en vel trygt si. Går utifra at den går over Øresund og Storebælt, noen grunn til at du tar "den lange veien"? Er det raskere/billigere enn med ferje?

Skrevet

Kan ikke si jeg misunner deg.

Ligger vel mellom 100-150 mil i uka.

Er bare koselig det.. 8) Slik er det når det er lange avstander. Kunne dog hatt en litt mer behaglig firmabil enn Hiace. Kjørte forøvrig Hiacen fra Elverum til Mosjøen i fjor. :roll: Wehey!

Skrevet
Jeg kjører 2-3 ganger i måneden tur/retur Oslo-Århus og det er en strekning på ca. 950 Km én vei. Distansen tar 8-9 timer og dette vil jeg absolut mene er en relativt lang tur.

En lang tur kan en vel trygt si. Går utifra at den går over Øresund og Storebælt, noen grunn til at du tar "den lange veien"? Er det raskere/billigere enn med ferje?

Billigere er det neppe, men jeg slipper faste tider der jeg må rekke fergen mellom Gøteborg og Frederikshavn... det opplever jeg som stressende. Jeg kjører heller rundt (Øresund-Storebælt-Lillebælt) eller tar flyet. Jeg tror at jeg kommer til å ta flyet mer fremover iom. at ruten Oslo-Billund nå er igang igjen.

Forøvrig er jeg temmelig sikker på at kjøringen rundt via Malmø og Odense ikke hadde vært et alternativ i en varebil eller lignenede... :wink:

Skrevet

Skal jeg forbinde noe med langkjøring må det ha gått 4-5 mil sammenhengende landevei.

Fredrik; Siden det er såpass flotte veier sørover fra et stykke etter Svinesund blir vel forholdsvis effektiv kjøring? Kanskje derfor bilen din har sluknet? :lol: . Du kan iallefall være glad du ikke helgependler andre veien, E18 mot Kristiansand. For DET er kjedelig vei det... Den er blitt vesentlig bedre helt til Tønsberg nå de siste årene, men fra Tønsberg til forbi Arendal... :roll: ...og med tanke på at dette er en av hovedfartsårene i Norge... :-&

Skrevet

E6 nedover Sverige fikk ikke akkurat prisen for spennende vei. Tror en sykkeltur Helsingborg-Strømstad er det kjedeligste jeg kan tenke meg. Men effektiv er den, det går unna.

Skrevet
DETTE er langkjøring :wink:

Det må jeg si, det så ikke ut som den bærte preg av å ha kjørt over 2 million km, ikke så det ut som den var 43 år heller.

Skrevet
DETTE er langkjøring :wink:

Det må jeg si, det så ikke ut som den bærte preg av å ha kjørt over 2 million km, ikke så det ut som den var 43 år heller.

2,6 millioner miles er 4 184 294 km :wink: Ellers er langkjøring på gørrkjedelige amerikanske highwayer stikkord her. 200 km hver vei til jobb...

Skrevet

Jeg kjører 2-3 ganger i måneden tur/retur Oslo-Århus og det er en strekning på ca. 950 Km én vei. Distansen tar 8-9 timer og dette vil jeg absolut mene er en relativt lang tur. Jeg har kjørt distansen tur-retur direkte med et par timers opphold i Oslo, men da var jeg temmelig sliten når jeg kom tilbake til Århus. Når vi skal til sommerhuset i Sydfrankrike pleier vi å kjøre distansen på ca. 1300 Km direkte om natten. Denne turen er faktisk mindre slitsom enn de mer alminnelige turene Oslo-Århus... sikkert fordi det er mer spennende å kjøre på Autobahn og over Alpene.

Rekorden er Puerto Banus i Spania direkte til Oslo... en strekning på ca. 2600 Km. Dette var var en lang tur, men også ganske spennende iom. at den ble gjennomført i en Porsche 928 S.

det korteste er vel egentlig og kjøre denne ruten ?, 319 km, det var en skremmende lang link gitt :lol:

http://www.viamichelin.co.uk/viamicheli ... FuelType=0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...