Gå til innhold

Meguairs produkter

G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt forundert over at dere kan si at Meguiars er best og ferdig med det. Det vil jo være avhengig av lakk og prioriteringer. Bruker selv AutoGlym sin Super Resin Polish. Har sett flere tester der AutoGlym tar mer riper enn Meguiars f.eks. Jeg synes AutoGlym sin polish er lettere å jobbe med og gir ett bedre resultat enn Meguiars på min mørke blå bil. Av voks synes jeg Meguiars sine vokser er veldig bra. Men det beste jeg har brukt på min bil (synes Swisswax blir for dyrt til å prøve ut) er Chemical Guys Pete's 53 fra Scandic Shine (mer jobb men også mer glans enn Meguiars)

Hvorfor synes dere som sier "Meguiars, basta" at det er best og hva har dere sammenligna med? Tommy sitt poeng med kritt ser jeg så absolutt som et stort pluss med Meguiars ja.

Og Meguiars 1-2-3 er en veldig fin start som trygt kan anbefales. Men, jeg synes Meguiars sin polish er tyngre å jobbe med enn AutoGlym.

Jeg prater her hele tida om hylleprodukter for håndarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Autoglym er VESENTLIG tyngre å jobbe med enn Meguiars. Den "tørker fast" i lakken og er svært tung å jobbe bort.

Resultatet fra den 3step Meg ble også vesentlig blankere, ga mer dybde og er mer holdbart på min sorte bil.

SRP fra AG inneholder "filler". Den fjerner ingenting. UDS fra AG fyller enda bedre på sort lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Autoglym er VESENTLIG tyngre å jobbe med enn Meguiars. Den "tørker fast" i lakken og er svært tung å jobbe bort.

Resultatet fra den 3step Meg ble også vesentlig blankere, ga mer dybde og er mer holdbart på min sorte bil.

SRP fra AG inneholder "filler". Den fjerner ingenting. UDS fra AG fyller enda bedre på sort lakk.

Nå er jeg nysgjerrig. Hvordan kan vi ha så vidt forskjellige oppfatninger av polishen? Jeg er positiv til begge merker, så jeg bare undrer meg hvorfor det er så bastante uttalelser. Men, når jeg bruker AutoGlym SRP går jeg over hele bilen før jeg tar av noe som helst. Da er det bare å gå lett over med en microfiberklut så er man allerede godt på vei til et knakende godt resultat. Jeg synes den er superlett å jobb med, vesentlig enklere enn polishen i Meguiars sin 3-stegs serie. Pussig.

Test og anmeldelser som jeg viste til ga SRP skryt nettopp fordi den inneholdt lite filler og man faktisk polerte bort riper (ikke spør meg hvordan de ser forskjell på fjernede og fylte riper for det vet jeg ikke). UDS derimot inneholdt mye filler og fikk ikke så god mottakelse. Jeg skal gjøre et forsøk på å finne igjen testen med feltprøver av de ulike. Var ganske god margin fra SRP som best resultat til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra over bilen med 50/50 isopropanol og destillert vann etter SRP, så vil du se hva filler er. ;)

Har du sammenlignet SRP og Meg's og gjort det må du gjerne slenge ut bilder og opplyse oss :)

Jeg har aldri brukt hverken SRP eller Meg´s for å fjerne riper.

Jeg har tidligere vært bruker av både SRP og Diverse meguiars håndprodukter, og jeg har enda til gode å fjerne riper for hånd.

Håndprodukter som fjerner riper inneholder filler.

Når det kommer til forskjellen på Autoglym og Meguiars, så har jeg en komplett autoglymsamling som har stått ubrukt siden jeg kjøpte min første flaske med tech wax. Det er lettere å jobbe med, og det blir ikke hvitt.

Nå bruker jeg de produktene jeg får anbefalt, så jeg bruker en salig blanding av menzerna, Pinnacle, Chemical guys, Swissvax, Wolfgang etc.

Det dummeste man gjør er å klamre seg til ett merke, for det kommer stadig nye og bedre produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg de produktene jeg får anbefalt, så jeg bruker en salig blanding av menzerna, Pinnacle, Chemical guys, Swissvax, Wolfgang etc.

Det dummeste man gjør er å klamre seg til ett merke, for det kommer stadig nye og bedre produkter.

Er enig i at man ikke kan fjerne riper på lik linje som ved bruk av maskin. Men man får da bort swirls og denslags. Hvis det ikke gjør det er det jo ikke store vitsen i å gå over med f.eks. SRP før man legger på voks? Om jeg får god tid når jeg skal polere neste uke skal jeg prøve å gå over en plate og rense og se hvor mye riper kommer fram igjen.

Helt enig med deg angående å fornye seg også. Var litt derfor jeg ville prøve å finne fram til hvorfor folk sier ett merke og basta. Er forøvrig snart tom for polish selv og kommer da antakelig til å prøve ut Pinnacle, Chemical Guys eller noe i den dur basert på hva jeg har lest på detailersclub.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...