Ron Jeremy Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Javel, nytt år, mer faenskap. Litt frustrert nå, etter en lang rekke episoder med både bil og restskatt, så har jammen den gamle dieselbørsa surna igjen, og vil ikke starte. Frykter selvsagt det verste, diesel pumpa f.eks, det hadde vært et lite høydepunkt. Greia er den at jeg kjørte fra jobb kl 5, alt gikk fint, 2 timer senere, bare kimmer den, altså ikke noe batteri problem, et heller tom for suppe - hehe. Forslag mottas med takk! Btw, dette er en 01 facelift 530Dat med ca 180km på telleren. Takk for alt av tips, ideer på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 sitter vel matepumpe i tank eller noe? er vel det i tillegg. for diesel pumpa bygger vel bare opp trykk den "suger" ikke sånn er det på dieselbørsa mi hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Første tips er vel diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Ett aldri så lite skudd i blinde, men prøv en annen nøkkel dersom det kan være startsperretull. Men er ikke sikkert den kjinner på starter heller dersom det er tull med nøkkel/startsperre!? Har lite erfaring med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 23, 2009 Forfatter Share Skrevet April 23, 2009 Første tips er vel diagnose Joda, det er tingen det, den er sendt til motor technik for sjekk. Så de finner sikkert ut av herligheten, bare lurte om noen hadde noe ideer, slik at jeg kan stålsette meg litt evt. Frykter jo alltid det verste liksom. Tenkte ikke tanken på det torediesel, men den kimmer, så er kanskje ike det i mitt tilfelle, hadde vært hyggelig det, siden det hørtes "billig" ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 Håper det ordner seg for deg på billigst mulig måte hvertfall Lurer på om du kan få startproblem ved tull med enten veiv- eller kamakselføler også, men klarer aldri å huske hvilken av de som kan forårsake hva. Men om noen av de er årsaken, så koster det ikke allverden, og de finner det sannsynligvis ut på diagnose. Lykke til, jeg venter i spenning på utfallet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Jada, det ser ut til å være -trommevirvel- Dysene. Den starter kun når den er kald, og ikke varm, noe som visstnok tydet på at det var dysene. 21k for nye. Men, han skulle visstnok få de ut, å sende de til Arendal for fiks, kostnad var ukjent, siden han ikke visste omfanget eller hvor mange som måtte fikses. Har 8-10k ifbm med en EU greie også, så i sommer ser det ut til å bli jordbær og evt farris, og ikke champagne på meg gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Så lenge du ikke må bytte ut den dyre jordbæra også, med sure epler, så kan man ikke klage Men det kan da virkelig ikke være så ille at samtlige dyser plutselig har tatt kveld. Vil tro det bare er ett par Ikke hatt trøbbel med oppstart ved varm/halvvarm motor før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Hei, nå kan du få en liten historie om en lik børse..... IKKE send dyser avgårde til test i benk etc, Mest trolig kommer dem tilbake OK. Selv om dem ikke funker i bilen. Jeg svidde av 13 lapper i fjor på dyse test, så klart kom alle tilbake OK. men tror du pokker ikke 5 mnd etterpå at alle måtte byttes..... Mulig jeg er litt negativ hehehe, men min ble slik på 185K km..... Men et lys punkt. Er jo ikke noe poeng å bruke så mye på en brukt bil. Ta et søk på bildelsbasen.se /nbfbildeler.no og søk på spridare/dyser. Jeg fikk 6 brukte for 1200 SEK og da virka den etterpå etter det jeg vet. ( Bytta inn bilen for var lei før de dysene ble bytta, men skulle visst være det som var greia på den) Men jeg måtte bytte 1 dyse først, så gikk det litt så flytta feilen seg bare til neste dyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Ikke hatt trøbbel med oppstart ved varm/halvvarm motor før? Ikke antydning, startet uten noe om og men tidligre. Hei, nå kan du få en liten historie om en lik børse.....IKKE send dyser avgårde til test i benk etc, Mest trolig kommer dem tilbake OK. Selv om dem ikke funker i bilen. Jeg svidde av 13 lapper i fjor på dyse test, så klart kom alle tilbake OK. men tror du pokker ikke 5 mnd etterpå at alle måtte byttes..... Mulig jeg er litt negativ hehehe, men min ble slik på 185K km..... Men et lys punkt. Er jo ikke noe poeng å bruke så mye på en brukt bil. Ta et søk på bildelsbasen.se /nbfbildeler.no og søk på spridare/dyser. Jeg fikk 6 brukte for 1200 SEK og da virka den etterpå etter det jeg vet. ( Bytta inn bilen for var lei før de dysene ble bytta, men skulle visst være det som var greia på den) Men jeg måtte bytte 1 dyse først, så gikk det litt så flytta feilen seg bare til neste dyse. Hmm, interessant. Det var du som hadde den blå E39 530Dat'en var det ikke? Så du har dårlig erfaring med å sende dissa avgårde altså? Jeg forstod det slik at han tok å fikset de som var slitne, om det var 1 eller 6 vites ikke, sannsynligvis er det kun 1 pr nå? Min har gått 180, kanskje det er et magisk tall for disse dysene? Etter at den har blitt fikset nå, blir den lagt ut for salg, selvsagt skal alt være i orden først. Får se hva som skjer. Kjedelig er det uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Ja hadde en blå 530d før ja hehe, den ble dyr den hehe. Erfaringene jeg fikk fra den er at det ikke alltid er like lurt å sende bort dysene på test. Kan være greit å bytte dem med engang. Det jeg gjorde var å kjøpe brukte fra en vrakbil. De var helt OK dem. men da hadde jeg 6 så bytta alle. Det kjipe med min var at på verksted så sa dem dyse x, så gikk det ikke lang tid å var det neste dyse osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Har jeg gjort noe dumt når jeg har kjøpt en 2001 mod 525DA? Synes det er så mye snakk om dyse dritt og dyyyre feil på BMW commonrail diesel her jeg!! Kan jeg likesågodt begynne å spare opp 30.000 til dyser og div. annet tull eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Nei. Feilene hører til mindretallet av biler, men common rail-diesel kan bli dyrt når det begynner å trøble. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 verkstedet kan jo begynne med bare å sjekke indre lekkasje i dysene, dette er fort gjort og billig. da finner du med en gang den/de som er defekte. synes det er rart at ikke verkstedet har gjort dette men bare anbefaler å sende dem på sjekk.. det tyder på for lavt railtrykk ved oppstart på varm motor, som igjen tyder på lekkasje i dyse, som igjen er enkelt å sjekke. ikke noe som må sendes bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Ikke nødvendigvis. Jeg hadde problemer med dyser. Og etter laaaang tid på verksted + at jeg sendte dyser til Bosch for sjekk, fant dem INGEN feil..... Bytta så alle dysene fra en vrakbil i Sverige så var den OK. Tror ikke det er like lett å se om dysa/er er feilen hvergang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå