Yngvejos Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Vitsen med coilovers (Høydejusterbart understell): De fleste som kjøper coilovers, gjør det for å kunne justere høyden på bilen perfekt. (lavere forran enn bak, dekk og hjulbue i perfekt harmoni etc.) Har du lest tidligere innlegg..? coilovers betyr ikke at det må være justerbart. Man får vanlig demper og fjær som coilovers også. Les innlegget til Tom K. Så lenge fjæra er montert utenpå demperen, er det per definisjon coilovers. Men dette har blitt synonymt med høydejusterbart understell. Trådstarter lurer ikke på hvorfor folk vil ha fjær og demper i samme enhet. Han lurer på hvorfor alle på bimmers vil ha "coilovers". Derfor skrev jeg en forklaring på hva "coilovers" er, og for å unngå kverrulering og slippe missforståelser, la jeg til at jeg snakket om høydejsuterbart understell. Det blir for dumt når alle omtaler høydejusterbart understell som "coilovers", og når noen spør om hva "coilovers" er, får han til svar at det er fjær og demper kombinert i en enhet.
Ca///e Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Det blir for dumt når alle omtaler høydejusterbart understell som "coilovers", og når noen spør om hva "coilovers" er, får han til svar at det er fjær og demper kombinert i en enhet. Hvorfor blir det for dumt? Coilovers er fjær og demper kombinert i en enhet, punktum. Uavhengig om det er justerbart eller ei.
Yngvejos Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Det blir for dumt når alle omtaler høydejusterbart understell som "coilovers", og når noen spør om hva "coilovers" er, får han til svar at det er fjær og demper kombinert i en enhet. Hvorfor blir det for dumt? Coilovers er fjær og demper kombinert i en enhet, punktum. Uavhengig om det er justerbart eller ei. Fordi han spør om hva folk mener med coilovers. Sier du at du har coilovers på bilen din hvis du hvis du kjører originalt understell?
hagenisse Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Men er det likevel "for dumt" å si hva coilovere egentlig er? Folk sier jo sperre når de mener diffbrems også, blir ikke riktig av den grunn.
336mik Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Er vel mest vanlig med swirlpot viss du beholder org tank vel? Hva nå enn en swirlpot er godt for(jeg vet hva en swirlpot er). Jeg for min del ser ikke poenget med en swirlpot,selv om jeg har lest en del om dette.Jeg mener er catchtank som er bygd etter riktige plassering av innløp(flere(oppe)) og utløp(1 eller fler(nede)),så har swirl ingen funksjon.
336mik Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Men er det likevel "for dumt" å si hva coilovere egentlig er? Folk sier jo sperre når de mener diffbrems også, blir ikke riktig av den grunn. Og gudene vet hvor ofte folk kaller et fjørtårnstag for stabstag
Øystein E30 M3 Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Stilig tråd! Jeg har også lurt på hva coilovers egentlig betyr. I annonsa på bilen min sto det coilovers, men det kan med andre ord ikke stemme siden demperen og fjæra står hver for seg bak! Men høyde- og stivhetsregulerbart er det vertfall hehe.. Jeg sier både sperrediff og stabstag, selv om jeg vet det egentlig heter diffbrems og fjærtårnstag merklig egentlig
FTE Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Må si meg litt enig med Yngvejos her. Jeg visste tydeligvis heller ikke hva coilovers var for noe. Var sikker på det var betegnelsen på høydejusterbart understell jeg. Det har jeg alltid hørt, og hver gang jeg eller folk jeg kjenner snakker om "coilovers" så er det høydejusterbart vi snakker om. Men da har jeg lært noe nytt Så da har jeg ikke coilovers allikevel jeg da, siden det er separat bak. Men det er justerbart i hue og ræva og det er viktigst, hehe.
S.Hafsmo Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 jeg er litt skeptisk til den wikipedia definisjonen. jeg var av det inntrykk at coilovers ordet kom fra tidlige versjoner av coilovers, hvor man fikk en løs "coil" med gjenger, (som i helicoil - løsgjenger) som man tredde utenpå original demper og dermed fikk høydejustering. det finnes da mange sett hvor fjæra og demper er sammen, men det er da faen ikke coilovers av den grunn? edit: slikt som dette kit'et.
///Mysild Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Men er det likevel "for dumt" å si hva coilovere egentlig er? Folk sier jo sperre når de mener diffbrems også, blir ikke riktig av den grunn. Og gudene vet hvor ofte folk kaller et fjørtårnstag for stabstag jeg ville jo heller kalt det for et bærearmsstag enn et "stabstag" da... mine "stabstag" har ingenting med fjærbeinet å gjøre... er jo 10 cm unna BUNNEN av demperen... og enda lengre unna toppen
GiljeN Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 jeg vil tro stabstag er stabstag ? et fjørtornstag er også et "Stabiliserings" stag ?
///Mysild Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 ja seff... tenkte på fjærbenstaget ja... hallo... tnkete dere snakket om det under haha
Tom K Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 jeg er litt skeptisk til den wikipedia definisjonen. jeg var av det inntrykk at coilovers ordet kom fra tidlige versjoner av coilovers, hvor man fikk en løs "coil" med gjenger, (som i helicoil - løsgjenger) som man tredde utenpå original demper og dermed fikk høydejustering. det finnes da mange sett hvor fjæra og demper er sammen, men det er da faen ikke coilovers av den grunn? edit: slikt som dette kit'et. Spiralfjær heter coilspring, gjenger heter treads på engelsk, så coilovers betyr IKKE automatisk at det er justerbart, det betyr coil over strut, eller fjær over demper
Tom K Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 grunnen til at det heter helicoil er at løsgjengen ser ut som en spiralfjær. Helical insert Helical inserts, more commonly known by the tradename Heli-coil, are inserts made of coiled wire. The insert is inserted into a tapped hole that is larger than the desired hole. They are usually over-sized so that they anchor themselves. Some have tangs to install them while others don't. Special tools are required to install the inserts.[6][2]
S.Hafsmo Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 jeg vet det. men se nå på den linken da. E30 Rear Coil Over Kit - This is a real coil over that puts the spring on the shock. These threaded sleeves slip over the rear shocks. An inner lip prevents the sleeve from sliding down the shock. There is 3" of adjustment. These are designed to use a 1 7/8" ID spring. Springs are not included. Springs generally run about $50 each. The kit includes 2 sets of threaded sleeves, upper and lower spring perches.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå