Fredrik Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Av en eller annen grunn slites bakdekkene på vår 2003 E46 318d Touring hurtigere enn fordekkene og det tiltross for voksen kjøring uten rivstarter etc. Dekkene (Continental SC2 205/55-16) slites imidlertid helt jevnt så både hjulstilling og dekktrykk er derfor trolig OK. Dekkene er ikke helt nedslitte og de bør derfor være lovlige 10-15000 ekstra kilometer, men bør disse dekkene monteres foran eller bak ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 På sommerføre vil jeg påstå at det ikke har all verden å si. Du er vel en godt voksen mann, som ikke kjører så alt for rått, vil jeg gå ut i fra. Tror faktisk jeg hadde satt de beste dekkene foran på sommerføre... Like breie dekk foran og bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Det beste dekkene skal ALLTID stå foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Hva mener du at du har forskjellige dekktyper foran og bak? Det beste er nok å sette de slitte bak, du vil helst ha best mulig styring. Har jobbet en del med dekk, vi anbefalte alltid å ha foreksempel de beste piggdekkene foran, uavhengig om det var for eller bakhjulstrekk, det viktigste er jo å ha god styring, dette gjelder forøvrig sommer som vinter vil jeg påstå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 27, 2009 Forfatter Share Skrevet April 27, 2009 Det beste dekkene skal ALLTID stå foran Det er det faktisk delte meninger om. Noen mener at de beste dekkene alltid skal monteres bak fordi man ellers temmelig plutselig og brutalt kan få sleng på bilen under f.eks vannplaning eller hvis man mister festet når det er glatt på vinterføre. Hvis fordekkene slipper merker man hurtigere det og kan nå å slippe gassen. Jeg er imidlertid usikker... dekkene har forøvrig lik dimensjon rund baut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Joda vet det er delte meninger om dette, jeg ville hvertfall satt de beste foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Joda, men du er vel en voksen kar som kjører pent å fint og da får du ikke sleng på rævva da vel, eller? Selv hadde jeg montert de bak, skal uansett mye til å få sleng på ræva med sommerdekk, da kjører man ikke forsvarlig. Men uansett, kan du ikke kjøpe nye dekk hvis de er så dårlig at du er i tvil da? Sliter du dekkene mer bak enn foran? tungt lastet bil eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrElg Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Sleng de beste foran, greit å ha noe å bremse på og svinge med. Hvis da bakdekkene er så slitt at du ikke akselererer, ja da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 I tilegg til at det er viktigere med grep til å svinge/bremse kreves det også mer av framdekkene mtp. vannplaning. Framdekkene vil jo "pløye vekk" det meste vannet før bakdekkene kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Beste dekk foran eller bak er ein evig diskusjon. Naboen seier de eine og dekkforhandleren noe anne. og naf osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Du har sikkert ASC? Da skal det i såfall litt mer til for å få skrens. Så de beste dekkene foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Setter de foran og bak annenhver sesong, dermed vil de bli noenlunde jevnt slitt alle fire. Jeg mener at en del av eksemplene man kommer med vedrørende grep etc blir for ekstremt lagt frem, og at det ved vanlig, normal kjøring vil ha lliten betydning. -Også synes jeg selvfølgelig det er litt irriterende og måtte kjøpe to og to dekk (og gjerne forskjellige merker) istedet for å kjøpe et komplett sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Jeg har akkurat det samme problemet! Dekkene bak slites mye fortere enn de foran. Må være no e46 sykdom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 Jeg har akkurat det samme problemet! Dekkene bak slites mye fortere enn de foran.Må være no e46 sykdom Og E39... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 27, 2009 Share Skrevet April 27, 2009 drivhjulene slites mye mer, foran eller brak. selv om ikke kjørestilen skulle tilsi det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå