Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
ifølge ess så er m52 motoren ett bedre utgangspunkt for kompressor. Visstnok bedre enn m54 også...

Hvorfor er den det? :?:

aner ikke. Kanskje noe med motorstyring eller vanos?

Glemte å pressisere at de mente m52 tü motoren var mest egnet, ikke den første m52 utgaven. Hva som er forskjellen aner jeg ikke. uansett om det er tü eller ikke så syns jeg det er rimelig skuffende motorer. Til og med 2.8 maskinen virker doven på lavere turtall...

Skrevet

Eneste jeg vet som er forskjellen mellom M54 og M52TU er jo at innsuget er forskjellig, eksosen er forskjellig + hjernen. Utenom det så er jo de identiske, toppene kan jo byttes om hverandre osv.

Men hvorfor er den nedstrupa bedre er jo et godt spm.. :P

Skrevet
Eneste jeg vet som er forskjellen mellom M54 og M52TU er jo at innsuget er forskjellig, eksosen er forskjellig + hjernen. Utenom det så er jo de identiske, toppene kan jo byttes om hverandre osv.

Men hvorfor er den nedstrupa bedre er jo et godt spm.. :P

Kanskje det er nettopp det som gjør den bedre egnet. den er nedstrupet, dermed får den ikke like mye effektøkning og anstregning...

Skrevet
ifølge ess så er m52 motoren ett bedre utgangspunkt for kompressor. Visstnok bedre enn m54 også...

Glemte å pressisere at de mente m52 tü motoren var mest egnet, ikke den første m52 utgaven. Hva som er forskjellen aner jeg ikke. uansett om det er tü eller ikke så syns jeg det er rimelig skuffende motorer. Til og med 2.8 maskinen virker doven på lavere turtall...

M52B28 er ingen turtallsmaskin, det er på lavere turtall den har sin styrke, kanskje bilen du kjørte burde vært en tur hos legen? Min har et veldig drag på lave turtall. M52B28 har 280NM og 80% av dette har den på 1800 rpm, det er ganske bra. Derfor klarer den seg godt i en stor 7 serie også. 328 har kanskje noe lang utveksling og kan føles litt slapp? Jeg har 315 utveksling på Z3 og kan dra den opp fra 30 km/t på 5 gir, men gjør selvsagt ikke det. :lol:

Skrevet

M52B28 er ingen turtallsmaskin, det er på lavere turtall den har sin styrke, kanskje bilen du kjørte burde vært en tur hos legen? Min har et veldig drag på lave turtall. M52B28 har 280NM og 80% av dette har den på 1800 rpm, det er ganske bra. Derfor klarer den seg godt i en stor 7 serie også. 328 har kanskje noe lang utveksling og kan føles litt slapp? Jeg har 315 utveksling på Z3 og kan dra den opp fra 30 km/t på 5 gir, men gjør selvsagt ikke det. :lol:

Joda, jeg er også enig i dette, selv om jeg ikke har kjørt 528 selv, det er jo lenger slaglengde i 528 enn i 523 for eksempel, men det er jo mange som sier at de ikke synes det er den helt store forskjellen i disse bilene da.

Skrevet
Til og med 2.8 maskinen virker doven på lavere turtall...

Jeg har mye negativt å si om M52B28, men akkurat bunndraget er jo der... Teit motor å bygge kompressor på vil jeg tro, er jo ikke som den trenger mer i bånn...

Skrevet

vet ikke hva slags utveksling 328'n har. Testet 523i og 528i sist jeg lette etter ny bil, og da testet jeg først 523 også 528 senere på dagen. Ble rimelig skuffet over 2.8 utgaven, da det ikke var store forskjellen. var ikke merkbart ved bykjøring, men på motorvei kjøring så var 528'n mer behagelig når man skulle dra på...

Jeg har mye negativt å si om M52B28, men akkurat bunndraget er jo der... Teit motor å bygge kompressor på vil jeg tro, er jo ikke som den trenger mer i bånn...

Nå var det m52tü generelt som var mer egnet. Får aldri nok drag vettu :)

Skrevet

Jeg syns m52 2.8 funker greit med kompressor jeg, snakket med ess å de sa at kan værtfall hente ut 500 av en alublokk, men ikke vet jeg, men skulle tro de har litt peil. er veldig overasket over hvor holdbar denne motoren er, har snart kjørt 30k problemfritt pluss at den har jo gått endel med div andre eiere og å sikkert ikke pent kjørt alltid..... :roll:

Skrevet

vet ikke om teit e teikt akkuratt å bygge en motor som går bedre en 3 liter m3n.

men er jo egentlig nok HK slik den er nå , men man blir fort lei av de og vil ha mer. mulig jeg bare settet kompressoren på 320n og selger 328n for se. mye som spiller inn fortiden

Skrevet
Jeg syns m52 2.8 funker greit med kompressor jeg, snakket med ess å de sa at kan værtfall hente ut 500 av en alublokk, men ikke vet jeg, men skulle tro de har litt peil. er veldig overasket over hvor holdbar denne motoren er, har snart kjørt 30k problemfritt pluss at den har jo gått endel med div andre eiere og å sikkert ikke pent kjørt alltid..... :roll:

Nå har det jo blitt gjort endel mer med bilen din da, så er jo ikke bare kompressoren som hjelper på draget der.

Jeg hadde noen runder med denne på Rudskogen ja, og brukte den bra. Men dette skal den jo oså tåle. Har du kjørt såpass som 30k med den, burde du vurdere å overhale kompressorn, da de skal overhales hver 40k har jeg hørt.

Skrevet

Ja det er oppgraderinger på gang , skal sende kompressoren til overhaling, har og fått på grenrør og cat erstatter så den går ikke så galt nå. Var ikke ment som kritikk av tidligere eiere men syns bare at det er litt imponerende at den har holdt så lenge med orginal toppakning og innmat. Tenkte bare noen måtte forsvare m52 siden han får så mye kritikk her :P

Skal ikke ødelegge tråden mer

Skrevet
Ja det er oppgraderinger på gang , skal sende kompressoren til overhaling, har og fått på grenrør og cat erstatter så den går ikke så galt nå. Var ikke ment som kritikk av tidligere eiere men syns bare at det er litt imponerende at den har holdt så lenge med orginal toppakning og innmat. Tenkte bare noen måtte forsvare m52 siden han får så mye kritikk her :P

Skal ikke ødelegge tråden mer

Du ødelegger i alle fall ikke tråden. fyr på vis du har mer om hvordan den fungerer på b28n

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...