Dr_S Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 For mange, er det å vaske samt polere bilen sin, årets mareritt. For oss andre entusiaster, er dette hjertemedisin Tenkte det kunne være litt artig å lese om hva folket bruker av produkter på sin BMW. Her er min oversikt: Vask: - Meguiars NXT shampo - Meguiars Wash Mitt microfiber - Prikkbort avfetting - Meguiars WaterMagnet (tørking) - Amazing Roll-Off Rens: - Meguiars Deep Crystal lakkrens - Meguiars Claybar - Meguiars QuikDetailer - Meguiars Ultimate QD Polering og voksing: - Meguiars Deep Crystal Polish - Meguiars NXT TechWax 2.0 - Meguiars Deep Crystal Carnauba - Meguiars Soft Wipe microfiber - Meguiars Scratch-X Felg og dekk: - Sonax syrefri felgrens - Meguiars Insane Shine spray - Meguiars High Gloss gele - Meguiars Claybar - Meguiars HotRims All Wheel Cleaner Listverk: - Meguiars Gold Class Trim Detailer Glass: - Meguiars Glass Cleaner
Odd-M Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Vask: - Chemical Guys Grime Reaper avfettning - Chemical Guys Citrus Wash & Gloss såpe - Chemical Guys Chenille vaskevott - Chemical Guys Miracle Dryer Absorber tørkehåndlke Rens: - Meguiars Deep Crystal Step 1 lakkrens Polering og voksing: - Meguiars Scratch X - Meguiars Deep Crystal Polish Step 2 - Meguiars Deep Crystal Carnauba Wax Step 3 - Diverse Chemical Guys microfiber Felg og dekk: - Chemical Guys Grime Reaper - Meguiars Microfber vaskevott Plast: - Autoglym Bumper Care plastfornyer Skinn - Leather Master skinnpleiesett
hagenisse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Vask: - Vann - Svamp!! - En eller annen bilsåpe avhengig av hva jeg finner Polering - Bilepleiefirma - Tror jeg har en gammel autoglym liggende...
Yngvejos Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Vask: Meguiars NXT shampo. Swissvax washpuddel Cobra wash mitt Meguiars Wash mitt Prickbort avfetting Foam gun. Meguiars bug and tar remover Rens/polish: Optimum polish Optimum compound Menzerna 106ff Meguiars mirror glaze clay Lakkforsegling: Chemical guys jetseal 109 Pinnacle liquid souveran Meguiars caranuba wax Felg og dekk: Billberry safe wheel cleaner (bladet 1:3) P21S metal polish Wolfgang black diamond tire gel. Swissvax autobahn felgvoks. Noen andre produkter som blir brukt: IPA (50/50 isopropanol og destillert vann) for wipedown etter polering. Chemical guys streak free glass cleaner. Meguiars trim detailer Meguiars interiør qd NORINSE, brukes til vann, claylube og drying aid. Meguiars ultimate quick detailer CW 1:100 spylervæskekonsentrat CW 1:100 glassvask CW 1:100 glass-servietter Meguiars skinnkrem
JonasD Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Vask: Vann (?) Avfetting Svamp Bilextra Shampoo, inntil videre Rubbing og Polering: Meguiars Rubb Meguiars Poleringsmiddel Klut Felg og Dekk: Meguiars Wheel Brightner Autosol Polering Tak (Cab) Båt rens Båt impregnering Interiør: Meguiars Hyper Dressing Autosol Care Cream Lykter, Grill, Vindu Meguiars Glass Cleaner Meguiars Hyper Dressing Blir kjøpt inn mye Meguiars produkter snart, flotte produkter!
BreitBau Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Har etterhvert begynt å få meg en respektabel produktsamling.. Bruker veldig mye Chemical Guys, litt Duragloss og litt Meguiars (heretter kalt CG, DG og MG) Vask: CG Citrus wash & Gloss Swissvax washpuddel (på bil) Meguiars Wash mitt (på felger) CG Grime Reaper avfetting CG Miracle Dryer (på bilen) MG Water Magnet (På felgene) Clay og lube Riccardo yellow clay CG Pro Detailer w/ White carnauba wax Rens/polish: DG 101 Rens DG 105 Polish Lakkforsegling: DG 111 Total Clear Coat sealant CG 5050 Limited Series Concourse paste wax Felg og dekk: Billberry safe wheel cleaner Autosol Kromglans MG Endurance Tire shine Swissvax autobahn felgvoks. Interiør CG GreenCLEAN CG Silk shine dressing CG New car scent Vinduer CG Streak free glass cleaner CG Streak free Microfiber towel
larserso Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Du finner alt på www.biltema.no Hva er poenget med et slikt usakelig svar? Trådstarter er veldig opptatt av bilpleie og ønsker å lufte sitt "oppsett" med andre likesinnede. At de som da ikke synes det er fornuftig å bruke penger på bilpleie legger inn slike svar for og ødelegger/bremser tråden synes jeg er usakelig. De som gjør slik får tenke på hva de hadde syntes om de hadde fått tilsvarende svar når de har et problem eller noe de ønsker å drøfte. Tilbake til trådstarter: Bilpleie er balsam for sjelen ja Kaffe på termos, musikk og en dag med puss og shine gjør godt Jeg bruker mye av samme produktene som deg da jeg er for utålmodig til å handle så mye på nett (vil ha varene med en gagn ) Men, jeg bytta ut Meguiars Carnauba Wax med Chemical Guys Pete's 53 og må si jeg er virkelig imponert over den voksen. Utrolig dybde og glød til å være lagt på for hånd.
BreitBau Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Jeg har brukt flere 1000 på bilpleie bare i vår, og flere skal det bli.. Jeg er stolt av å ta vare på lakken min og gjør prestisje i å ha blankest bil, ikke bare i gata, men i distriktet.. Jeg er forøvrig stolt av å føle det slik, og det vet jeg også trådstarter er..
Chris_325iM Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 bruker stort sett hele serien til Lahega No.1 også tixcraft avfetting. også går det i microfiber og forskjellige polersvamper til maskinen
MatsBuer Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 skal handle inn en del snadder fra swissvax snart, skal flashe bilder når det kommer i posten;) ellers har jeg holdt meg til meguiars. Skal også være ærlig å si at jeg brukte biltema paint recovery på min første bil, den spiste opp halve lakken:P
Dr_S Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Jeg har brukt flere 1000 på bilpleie bare i vår, og flere skal det bli.. Jeg er stolt av å ta vare på lakken min og gjør prestisje i å ha blankest bil, ikke bare i gata, men i distriktet..Jeg er forøvrig stolt av å føle det slik, og det vet jeg også trådstarter er.. Juks med nylakkert bil hvert år da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå