The StigMeister Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en 97 mod 528ia.. Men er det noe man burde være obs på når man kjøper slike biler? Har pratet med selger, og han sa at bilen var rust-fri, og at understellet var meget bra... og at alt det elektriske fungerte som det skulle! Motoren gikk også fint, samt girkassa.. Dette er en varebil, noe som gjør at jeg kommer til å sette inn baksetene da jeg og samboeren venter smått i august Avgifta kommer på nesten 13k for å få inn setene.. Er det mye styr og sette inn setene btw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Sjekk bakluke for rust. Ellers må du bare gå over bilen generelt, motor, girkasse og understellsdeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roahag Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Bakruta!! Her blir det lett lekkasjer og rust. Foringer generelt; hvertfall på en 10-11 år gammel bil Nåla på temperaturmåleren skal peke rett opp når bilen har drifts temp! Automat?; sjekk at kassa ikke hugger i gir, eller henger unaturlig på girene Se etter lekasjer på kjølesystem (Se etter grønn irr ved slangekoplinger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Bakruta!! Her blir det lett lekkasjer og rust.Foringer generelt; hvertfall på en 10-11 år gammel bil Nåla på temperaturmåleren skal peke rett opp når bilen har drifts temp! Automat?; sjekk at kassa ikke hugger i gir, eller henger unaturlig på girene Se etter lekasjer på kjølesystem (Se etter grønn irr ved slangekoplinger) Ja bakluka var det ikke noe rust sa han.. hvis tempmåleren ikke peker opp, så må vel termostaten byttes? Var vertfall slik på min 93 320i Er automat ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Nå vet jeg ikke prisen på denne. Men personlig føler jeg 528i ligger litt for høyt i pris ifht en mer harmonisk M52B25) MAO 523i. Disse er det flust av, også med hvite skilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Nå vet jeg ikke prisen på denne.Men personlig føler jeg 528i ligger litt for høyt i pris ifht en mer harmonisk M52B25) MAO 523i. Disse er det flust av, også med hvite skilter. Skulle først kjøpe en 523i som stod i harstad, men selger trakk seg dagen jeg skulle kjøpe den Har søkt på nettet, men har ikke funnet noen som er av min interesse bortsett ifra denne.. Eneste minuset var at det er en varebil.. men det går fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Går utifra at baksetet følger med... For å bygge om tar du bare ut skilleveggen som sitter med noen skruer. Så vipper du opp bakseteryggen som ligger nedfelt og dytter på plass sitteputa. I tilegg må du skru fast håndtakene over dørene med 2 skruer hver... Ikke no hokuspokkus med andre ord. Mtp. rust på bakluka ville jeg sjekka det ekstra nøye selvom den tilsynelatende ser fin ut. Kjenn langs falsen nederst på luka om lakken bobler. Var å viste bakluka mi til en lakkerer og han sa at det bare var å kjøpe ny luke hvis jeg skulle fikse det. Hvis han pusset ned rusten og lakka ville den bare komme tilbake pga. at den begynner inni falsen der du ikke kommer til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2009 Baksetet følger med ja Skal sjekke bakluka skikkelig når jeg henter den... er vel prutbar om det viser seg at det er rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 12, 2009 Share Skrevet Mai 12, 2009 Ja hvis han har sagt at den er rustfri og prisen er ift. det så absolutt! Prisen på bakluka er forøverig ca. 5k pluss lakkering og eventuel montering... Snakker fort 10k, uten at jeg helt vil påstå at man kan kreve heeele summen da. Bare greit å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå