rolfi Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Denne var også ille...http://fpn.dk/penge/bank_forsikring/article992839.ece Ja... dette er jo noe til ettertanke for enkelte... Både 528i'n og Senatoren står forsikret på min mor. Det er helt greit det, ifølge if. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2009 OT: Dansk er et utrolig gammeldags språk. Heter virkelig karosseriarbeider "pladesmed"? Du er klar over at norsk (bokmål) er avledet av dansk ?... Sier du det samme om britisk-engelsk og amerikansk-engelsk også ? En "platesmed" utfører bl.a karosseriarbeide i Danmark... det er bare den norske betegnelsen som er upresis... Dansker og bilkjøring har jo aldri vært noen god kombinasjon. Når de da får 420 spinnville hester å stri med kan det ikke gå annet en galt. De får holde seg til de slitene Peugotene og Toyotane resten av befolkningen der nede kjører rundt i(For det er mye slitene biler i Danmark altså ) Hva mener du egentlig med denne uttalelsen ?... Det er svært mange velstående mennesker i Danmark og den rikeste gjør selv folk som John Fredriksen (norges rikeste) til smågutter. Det som er litt uvant for nordmenn i Danmark er at det er større forskjeller på folk... ikke så ulikt England og USA. Jeg lurer også litt på om ikke den gjennomsnitlige alderen på den norske bilparken faktisk er eldre enn den danske... de er uansett begge to blandt verdens eldste (i relasjon til i-land)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Lars kicket vel litt på orddelen "smed" tenker jeg.. Platesmed? Jaja.. Men betyr de at de har kunnskaper om mer en bare karosseri? Kan de feks være blikkenslagere også? Er det større utdanning? Altså en mer generell? Eller er liksom pladesmed kun karosseriarbeider/Biloppretter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2009 Lars kicket vel litt på orddelen "smed" tenker jeg..Platesmed? Jaja.. Men betyr de at de har kunnskaper om mer en bare karosseri? Kan de feks være blikkenslagere også? Er det større utdanning? Altså en mer generell? Eller er liksom pladesmed kun karosseriarbeider/Biloppretter? Det er akkurat det som er poenget... en platesmed kan også gjøre andre ting enn å banke på karosseriplater i tilknytning til biler. En smed kan f.eks være rørlegger eller blikkenslager også... arbeidsfunksjonen og/eller spesialutdannelsen avgjør hva som er yrkesbetegnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 OT: Dansk er et utrolig gammeldags språk. Heter virkelig karosseriarbeider "pladesmed"? Du er klar over at norsk (bokmål) er avledet av dansk ?... Sier du det samme om britisk-engelsk og amerikansk-engelsk også ? En "platesmed" utfører bl.a karosseriarbeide i Danmark... det er bare den norske betegnelsen som er upresis... Dansker og bilkjøring har jo aldri vært noen god kombinasjon. Når de da får 420 spinnville hester å stri med kan det ikke gå annet en galt. De får holde seg til de slitene Peugotene og Toyotane resten av befolkningen der nede kjører rundt i(For det er mye slitene biler i Danmark altså ) Hva mener du egentlig med denne uttalelsen ?... Det er svært mange velstående mennesker i Danmark og den rikeste gjør selv folk som John Fredriksen (norges rikeste) til smågutter. Det som er litt uvant for nordmenn i Danmark er at det er større forskjeller på folk... ikke så ulikt England og USA. Jeg lurer også litt på om ikke den gjennomsnitlige alderen på den norske bilparken faktisk er eldre enn den danske... de er uansett begge to blandt verdens eldste (i relasjon til i-land)... Angående gjenomsnitts alder på bilparken. Hva er best? kjøre 1999 BMW 523I med skinn og flotte felger eller 2009 Toyota Yaris 1,2 med stoffseter og hjulkapsler på ballongdekk. Ta deg en tur til Danmark du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Angående gjenomsnitts alder på bilparken. Hva er best? kjøre 1999 BMW 523I med skinn og flotte felger eller 2009 Toyota Yaris 1,2 med stoffseter og hjulkapsler på ballongdekk. Ta deg en tur til Danmark du! Han er dansk. Og det er jeg også. Og vi driter i hva du synes er tøffest og kjøre. Bilparken i danmark er fortsatt nyere enn den Norske. finito. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Forsikringssaken har jeg ingen medfølelse for, men eieren av M3'n derimot..shit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miata Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Var vel en sak for noen år siden. Da en bil, lurer på om det var en Impressa WRX, som var inn på service.. Bilmekanikeren hadde testkjørt bilen.. Bileieren hadde en "hjemmelaga" GPS logger i bilen. Når han leste av loggen etter verkstedsbesøket, viste det seg at mekanikeren hadde grisekjørt med bilen.. Bla kjørt godt over 100km/h i 50 sone osv.. Mekanikeren fikk sparken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Impreza wrx ja. Mekanikeren fikk ikke sparken ifølge det som stod i avisen iaf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Ang, bilpark. Danmark er vel det eneste landet som har høyere avgifter på bil en norge, men alikevel nyere bilpark. det sier vel mer om nordmenn en dansker. Å mener i grunnen danskene oppfører seg bedre i trafikken en nordmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 OT: Dansk er et utrolig gammeldags språk. Heter virkelig karosseriarbeider "pladesmed"? Du er klar over at norsk (bokmål) er avledet av dansk ?... Sier du det samme om britisk-engelsk og amerikansk-engelsk også ? En "platesmed" utfører bl.a karosseriarbeide i Danmark... det er bare den norske betegnelsen som er upresis... Dansker og bilkjøring har jo aldri vært noen god kombinasjon. Når de da får 420 spinnville hester å stri med kan det ikke gå annet en galt. De får holde seg til de slitene Peugotene og Toyotane resten av befolkningen der nede kjører rundt i(For det er mye slitene biler i Danmark altså ) Hva mener du egentlig med denne uttalelsen ?... Det er svært mange velstående mennesker i Danmark og den rikeste gjør selv folk som John Fredriksen (norges rikeste) til smågutter. Det som er litt uvant for nordmenn i Danmark er at det er større forskjeller på folk... ikke så ulikt England og USA. Jeg lurer også litt på om ikke den gjennomsnitlige alderen på den norske bilparken faktisk er eldre enn den danske... de er uansett begge to blandt verdens eldste (i relasjon til i-land)... Angående gjenomsnitts alder på bilparken. Hva er best? kjøre 1999 BMW 523I med skinn og flotte felger eller 2009 Toyota Yaris 1,2 med stoffseter og hjulkapsler på ballongdekk. Ta deg en tur til Danmark du! Var det noen som skrev noe om hvilket land som hadde den tøffeste bilparken? Var vell gjennomsnittsalderen det var snakk om her. Å som hylle skrev lengre oppe så er Fredrik dansk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Angående gjenomsnitts alder på bilparken. Hva er best? kjøre 1999 BMW 523I med skinn og flotte felger eller 2009 Toyota Yaris 1,2 med stoffseter og hjulkapsler på ballongdekk. Ta deg en tur til Danmark du! Han er dansk. Og det er jeg også. Og vi driter i hva du synes er tøffest og kjøre. Bilparken i danmark er fortsatt nyere enn den Norske. finito. Ta og ro deg litt ned! Jeg har heller ikke sagt noe annet en at JEG personlig synes de har en grå og kjedelig bilpark i Danmark med alle disse små plastikkbilene. Har du problemer med min personlige mening? At den danske bilparken er nyere en våres stemmer jo selvfølgelig med det idiotiske avgiftsystemet vi har her i landet. Men hvor mange av dere her inne som kjører en 7-10 år eller eldre BMW med verdi på ca 160 000 kr har lyst til å bytte den i en helt ny Toyota Yaris eller Renault Clio? Mange kjører heller flott bil som er noen år enn ny jalla bil i dette landet. Det er nå min oppfattning enten du liker den eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Vel, Danmark er kanskje det landet i verden som har et avgiftsystem som ligner mest på det norske. De har muligens litt snillere trykk på småbiler, men til gjengjeld koster en del dyre biler mer der. Derfor vil du se at danske biler er de billigste i Europa eksklusive avgifter (for å kompensere for avgiftene). Om du synes avgiftssystemet er idiotisk i Norge, kan jeg ikke se hvordan du ikke kan synes det om det danske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Utrolig trist sak den første der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Vel, Danmark er kanskje det landet i verden som har et avgiftsystem som ligner mest på det norske. De har muligens litt snillere trykk på småbiler, men til gjengjeld koster en del dyre biler mer der. Derfor vil du se at danske biler er de billigste i Europa eksklusive avgifter (for å kompensere for avgiftene). Om du synes avgiftssystemet er idiotisk i Norge, kan jeg ikke se hvordan du ikke kan synes det om det danske. Er det ikke danskene som har egne avgifter på ekstrautstyr og?Mener å ha hørt det da en danske på jobben sa det var luksus med dørpanel i en Hiace...Er ikke sikker men vet de har drøye avgifter der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå