Gå til innhold

-


FredrikE24
 Share

Anbefalte innlegg

Min plan fremover er å få dratt innom St. Haugen billakk og scannet fargen på bilen, er litt vanskelig å faktisk sammenligne mot originale BMW farger, men jeg tror det er Veronarot. Så skal den nye spoilern pusses, sparkles over etterfulgt av mer pussing... primes og lakkes(St. Haugen blander lakk for meg). Dette blir jo en ny erfaring for min del da jeg avskyr slikt arbeide, men jeg har troen på at om jeg er nøye nok og tar grunnarbeide grundig så blir også sluttresultatet bra.

Fargen som idag er på spoileren er faktisk den originale fargen bilen min ble levert med.. :P

Så har jeg jo disse Style 32 felgene. Planen her er å få sandblåst de, jeg regner med at dette kommer til å gå i boks ganske snart da jeg mest trolig får tilgang på det rette utstyret gjennom en kamerat! Så bærer det av sted til Tückfors for pulverlakk. Kunne sikkert gjort dette i Norge, men når prisdifferansen er så stor så er det penger spart å ta den forholdsvis spiselige kjøreturen over grensa med tilhørende harryhandel!

Tok meg en tur på Cars & Coffee idag og :)

mfeptftmmk9jxct1wdcp.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 331
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har idag vært hos Billakkspesialisten på St. Haugen og fått scannet fargen på bilen. Det har lenge vært usikkert om hva slags farge bilen har. Lesingene fra scanneren ble 100% ifølge han som gjorde det og fikk 100% match med en farge Hyundai kaller 'Hip Hop Red' :oops: Han fikk blandet meg en boks med lakk, så skal jeg istedefor å gjøre det selv få en lakkerer til å ta seg av det(han er å finne på forumet her).

Jeg syntes det var rart at Hyundai kom opp, men jeg smugtittet litt på maskinen som sto der mens han blandet og scrollet nedover og så at blandingskoden ble kalt for "Brilliant Red" Altså en BMW farge som kalles Brilliantrot! :)

HipHop Red

AETV60780878_2b.jpg

Brilliantrot

6906032379_e7fc255916_b.jpg

min bil

40826_10150238991265341_3251177_n.jpg

Fargen påvirkes mye av lys.. Så fort gjort at fargenyansene på bildene jeg nå har lagt frem skiller litt. HipHop! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har pinstripes blitt lagt på bilen og fangeren min er plukket av for tilpasninger til ny frontspoiler.

Basen som den nye frontspoileren satt på er råtten. Vil derfor modifisere den jeg har. I utgangspunktet passer den, men overflødig metall på sidene og forran gjør at det blir "spoiler skrudd forran en annen spoiler". Det ser jo temmelig teit ut! Så blir å finne fram vinkelslipern og gjøre min nøyaktig lik den som er råtten.

Basen jeg fikk med den nye frontspoileren er en amputert spoiler som jeg har på bilen fra før. Så er snakk om enkle snitt som skal til for at den jeg har nå skal se fin ut :)

Slenger ut noen bilder av pinstripes på vogna! :) Synes selv det ble veldig bra! Markerer skulderlinjen på bilen perfekt :)

1rparlp5s9zb2aownzw7.jpg

m6do5m15ir07m43fgp3c.jpg

pwiztx7mvwtg5watudcp.jpg

Om noen synes bilen er høy forran, så veier fangern et tonn... Samtidig står bilen med jekk og klosser under hjula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange delte meninger om gule lykter, selv synes jeg gule lykter generelt er tøft! Hadde det også på firmabilen :P Så skiller det seg litt ut i mengden :)

Jeg ser allerede at pinstripes gjør underverker på bilen :D Jeg gleder meg til å få sett det litt på avstand :)

Tenker at jeg får snittet opp frontfanger og prøvemontert spoileren til helga før den skal lakkes :) Det er nok lurt å få gjort alt slikt først slik at det bare er å smelle spoileren på plass når den kommer fra lakk :) Først da kommer bilder av bilen :)

Cars&Coffee er et biltreff som arrangeres i Tønsberg.

https://www.facebook.com/carsncoffee?fref=ts

Jeg har egentlig ingen grunn til å forhaste meg med å få ting skrudd sammen, bilen funker bra. Planen er å ha den klar før 17. Mai :)

9dmlg9q31axxmdchmokm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoilern er nå sendt til lakk :)

Det høres bra ut :D

Gleder meg til å se spoileren på bilen. Ble fortalt av en kamerat i går at jeg hadde solgt den ALT FOR billig til deg...hehe. Jeg mener prisen var ok. Den sto bare og tok opp plass her uansett. Moro at det kommer til nytte på en så fin bil som du har her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke nekte for at det var billig :), ny fra Koed eller GS bildeler skal de ha nesten 5k for en grunnet spoiler :P

Den får i det minste en sjanse til i livet på en annen bil :)

Jeg lette etter en fanger som denne siden jeg kjøpte bilen, jeg fikk napp fra deg og la inn et skambud og fikk tilslaget. Jeg ble overrasket over at du sa at det var greit, men jeg ønsket jo ikke akkurat å nevne det for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...