Gå til innhold

Hvor godt går en 320d e90 i forhold til 325i E36?


 Share

Anbefalte innlegg

Diesel kan snart registreres som religion.

:P

I så fall har jeg meldt meg ut av den trosretningen... noe jeg også gjorde med Statskirken da et samlet bispekollegie vendte seg mot Rosemarie Køhn som ny biskop i Hamar kun fordi hun var kvinne... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325d er vel heller ingen billig bil? Kan sikle på 320si da.. det ser iallefall ut fra tallene som den mest gøyale motoren av de "billige".

Og hater og hater.. jeg kjører mer turbo diesel enn jeg kjører noe annet og det fungerer utmerket til sitt bruk - transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe jeg også gjorde med Statskirken

Du burde muligens sjekke om du ikke er meldt inn igjen. Den norske statskirke har vært såpass sleipe at de i noen tilfeller har innmeldt flere som har meldt seg ut fra før av, uten dems samtykke ... Jeg har allerede ferdig med min andre utmelding. I mitt tilfelle hadde det ikke så mye med valg av biskoper som det hadde med hva jeg faktisk tror på, eller ikke tror på da ...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk gå så langt som å mene at det er 330i man burde sikle på.

Strengt talt er det vel denne vi burde sikle på:

2713808303_fcb2406b91.jpg

Ja... eller en Maserati Quattroporte I eller en Porsche Carrera RS 2.7... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe jeg også gjorde med Statskirken

Du burde muligens sjekke om du ikke er meldt inn igjen. Den norske statskirke har vært såpass sleipe at de i noen tilfeller har innmeldt flere som har meldt seg ut fra før av, uten dems samtykke ... Jeg har allerede ferdig med min andre utmelding. I mitt tilfelle hadde det ikke så mye med valg av biskoper som det hadde med hva jeg faktisk tror på, eller ikke tror på da ...

;)

Jeg tror ikke spesielt og den berømte dråpen var derfor behandlingen av Rosemarie Køhn. Problemet er at man automatisk blir medlem av Statskirken når man blir døpt (altså et valg dine foreldre gjør for deg)... det burde være omvendt... hvis man ikke velger å bli konfirmert blir man automatisk utmeldt av Statskirken, men slik er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at du skulle nevne det, for se hva som ligger ute på den svenske Finn-varianten Blocket.se:

http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=3

Jeg skulle bare ønske jeg hadde råd. Da kan man eventuelt konvertere den til diesel om det er ønskelig.

Satan... den var lekker... :shock: ... 290000 norske kroner + registrering er ikke mye for en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan... den var lekker... :shock: ... 290000 norske kroner + registrering er ikke mye for en slik bil.

Ikke bare er den lekker rent utseendmessig, men den har de tidlige dobbel-lyktene (ikke to på hver side) og manuell girkasse. Altså den beste varianten. Med tanke på at disse bilene ble bygget etter høyest mulig standard, at det finnes kun rundt 700 (så vidt jeg vet stemmer ikke det tallet som oppgis i annonsen) og hvilken fabelaktig motor du får med, så deler jeg synet ditt; Flott bil til flott pris.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er den lekker rent utseendmessig, men den har de tidlige dobbel-lyktene (ikke to på hver side) og manuell girkasse. Altså den beste varianten. Med tanke på at disse bilene ble bygget etter høyest mulig standard, at det finnes kun rundt 700 (så vidt jeg vet stemmer ikke det tallet som oppgis i annonsen) og hvilken fabelaktig motor du får med, så deler jeg synet ditt; Flott bil til flott pris.

:D

Ja... designet er mer harmonisk med de tidlige lyktene og interiøret/dashboardet er fantastisk... jeg elsker vippebrytere... de minner om de man finner i gamle fly... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kan dere sikle på 325d? Er M3 og i tilfelle dere vil ha dårlig respons, 335i dere burde sikle på... hva skjer med verden.. :(

Jeg vil faktisk gå så langt som å mene at det er 330i man burde sikle på. Den har også en fantastisk fin motor som i praksis virker mer lineær i effektutviklingen enn den heller diesellignende motoren i 335i (kan det bli annet med en helt flat momentkurve mellom 1300 og 5000 rpm ?). Spørsmålet er om det ikke er mer sportslig med en maksimal effekt på 272 HK ved 6700 rpm enn en maksimal effekt på 306 HK ved 5800 rpm. 330i motoren har også et fornuftig dreiemoment på 320 Nm mellom 2750 og 3000 rpm ?

hei hei!

Nå må du lese det du skriver en gang til :)

En flat momentkurve er jo absolutt optimalt. Det er da du får en lineær effektkurve. Og det er jo det man ønsker å oppnå. Se litt på speccsa på M3 v8. Mener å huske at den har 400nm som max moment, og at den har minimum 80% av max-moment fra 1800-7800rpm. Da har den et register på 6000rpm med minimum 360nm.

Nå tok jeg de tallene rett fra hodet, så er ikke sikkert de stemmer 100%, men det er ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

Nå må du lese det du skriver en gang til :)

En flat momentkurve er jo absolutt optimalt. Det er da du får en lineær effektkurve. Og det er jo det man ønsker å oppnå. Se litt på speccsa på M3 v8. Mener å huske at den har 400nm som max moment, og at den har minimum 80% av max-moment fra 1800-7800rpm. Da har den et register på 6000rpm med minimum 360nm.

Nå tok jeg de tallene rett fra hodet, så er ikke sikkert de stemmer 100%, men det er ikke langt unna.

Nja... det kan godt være at målet rent teknisk er en mest mulig flat momentkurve, men historisk har dette ikke vært mulig med mindre motorer før nå når overladning av motorene har blitt driftsikkert samt økonomisk forsvarlig. Det er et spørsmål om man liker det ene eller det andre... litt som når man tidligere hadde mest interesse for en stor amerikansk V8 (les: flat momentkurve og mye effekt på et lavt turtall) eller en hissig boxersekser (les: mye turtall og mye effekt). I en sportslig terminologi holder jeg en knapp på boxersekseren... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":115779ka]I'm with Hagenisse.

Å si at en diesel er mer sporstlig enn en diesel blir bare feil på alle måter.

Nå vet jeg ikke noe om alderen her, men generelt vil jeg si at det er galskap at noenn under 30 år, uten hund og campingvogn i det hele tatt vurderer diesel.

Jeg er helt enig... og jeg er over 30 år og har hund, men dog ikke campingvogn... :lol:

jeg er under tredve. og har og hund campingvogn blir det ikke, for jeg har ikke krok.. lalala... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er mange rundtom som ikke liker diesel nettopp pga de har en halvsprek bensiner (eller helsprek for den saks skyld) og kjører rundt i berlingo, hiace eller jumpy osv osv på jobb.

hadde de fått prøvd en 3 liter diesel, gjerne chippet så tror jeg mange hadde fått en annen låt i pipa. det skjedde med meg. alltid hatet diesel helt til jeg prøvde bilen jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...