heineoen Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Så en helt lik M3 CSL på Røa, Oslo i dag.. Utrolig deilig!.. Kanskje det var din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 Da var det nok undertegnede... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Da er bilen (desverre) solgt, til "fordel" for en Land Rover Discovery 3... Litt blandede følelser, men alt i alt føler jeg det var en riktig avgjørelse. Grunnen til salget er enkelt og greit at jeg ikke ville sitte å betale såpass mye for en bil jeg verken burde bruke, eller får brukt til det den er til, før april-mai igjen. Jeg ville ha en komfortabel og tøff vinterbil, noe jeg tror Discoveryen kan være. Det beste hadde selvsagt vært å vinterlagret og beholdt CSLen i tillegg, men en kan ikke alltid få i pose og sekk har jeg lært... Det er ikke til å stikke under en stol at jeg har hatt mye dårlig samvittighet de siste vinterene med M3, tør ikke tenke tanken engang hvordan det hadde vært med CSL. Bruken måtte jo da vært svært begrenset, og jeg gidder rett og slett ikke bruke så mye penger på noe jeg ikke kan bruke. Kjørte rett på fjellet etter å ha byttet bil på torsdag, og Discoveryen var ikke annet enn veldig riktig til føre og miljø. Første ikke-BMW, og første 4x4, så blir spennende å se hvordan det er. Grunnen til valget av Discovery er bla at en får mye bil for pengene, mtp at du får den på grønne skilter, at Land Rover også er en bilprodusent med sjel og et tydelig produkt, den er en "seriøs" bil. Noe som også var viktig, var å bytte til en helt annen type bil enn CSLen, så jeg slipper å sammenligne hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 HVA???? Ikke bra. Jeg så det på majorstua for en uke eller 2 siden, du får Discoen denne vinterne og så kommer deg over i min bil til våren? er til salgs !!! Forresten så har vi 22 orginale kahn sommerhjul på jobben hvis du ønsker å kjøpe det!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Har hatt Discovery 3 selv en vinter. Det var en flott bil for sesongen med dårlig brøytet hyttevei og langturer over fjellet. Men styring og kjørefølelse er ikke like bra som mine tidligere BMW'er og helt sikkert ikke i forhold til dine tidligere M3 (csl). Men alt i alt var jeg veldig fornøyd med den bilen. Skal ut å prøve 4'ern nå til torsdag. Du vurderte ikke en 4'er når du først skulle bytte? 3 liter på 245hk og 600nm. Liten oppgradering fra 190 hesteren;) Er det en HSE utgave? Uansett gratulerer med en alle tiders flott bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Takker! Nei klart, den er jo som en båt sammenlignet med CSLen, hva respons på styring, gass og brems angår, men det er jo somsagt en helt annen type bil med helt andre egenskaper. Jeg har kjørt 4ern, og det er helt klart en fin bil, men litt av poenget mitt var å få et noe rimeligere og mer "fornuftig" bilhold, så valgte en nyere 3er. Å kjøpe en ny 4er ville blitt tilnærmet like dyrt som CSLen. Bilen er en '08 HSE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Gratulerer med en fin bil og selvfølgelig kan man være bilinteressert selvom man har en Land Rover. Jeg har hatt 3 stk. Land Rovere av den gamle skolen (to stk. 88" og en 109"), men jeg har også hatt 4 stk. Porscher... i tillegg til 3 stk. Mercedes-Benz og 3 stk. BMW. Bil kan være morro uansett størrelse og pris. Poenget er at de må kunne gi deg det lille ekstra og få biler har så mye sjarme som en skikkelig Land Rover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Hva slags type eier har cslen fått nå da? Lurer selv på om jeg skal selge M3n, men det er vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Takk for det Fredrik. Det er jo egentlig ikke i dette segmentet min bilinteresse har hovedfeste, men gleder meg virkelig til vinterens utfordringer nå! Så får vi se hva som skjer til våren igjen... Den har iogforseg ingen ny eier ennå - byttet den inn på Prestmarken Bil. Men får virkelig håpe fremtidig eier vet å respektere denne bilen. Med det mener jeg skikkelig vedlikehold, og å bruke den som den er ment å brukes! Jeg har virkelig hatt en super sommer på vei og bane med denne bilen. Legger ved et par bilder av Discoen i sitt rette element... Skitten og med luftfjæringen i off-road-stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Ca. 30 år og fire modellserier tidligere... bildet er fra ca. 1990... 1977 Land Rover 109" Serie 3 (2,6 liter bensinrekkesekser) "Safari Edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 Grattis med ny bil! Synd at den forsvinner til en fremmed dog. Men vi får håpe dette går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Oktober 12, 2009 Share Skrevet Oktober 12, 2009 fin bil.. Kunne godt tenke meg en slik selv. Jeg gjorde jo nettopp det motsatte forrige vinter. gikk fra at mine 2 forrige biler var 4x4 til RWD.. kan trygt si at det merkes på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2009 Share Skrevet Oktober 13, 2009 Disco-magnus! Yeah! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Oktober 13, 2009 Share Skrevet Oktober 13, 2009 Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2009 \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå