Gå til innhold

"subframe disaster" Bmw 318i E46 1999mod

Bmw318is
 Share

Anbefalte innlegg

Har i den siste tiden hatt en plagsom knirkelyd som kommer spesielt ved girskift. Hadde bilen på eu-godkjenning i dag og fikk da beskjeden om at festene for bakhjulsopphenget var revnet, og at jeg burde parkere bilen inntil dette var fikset.

Har hørt noe om at Bmw dekker dette på biler som er inntil 10 år gamle. Men problemet er at min ble 10 år 25 mai... Noen som har formening om hva dette vil koste å reparere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søk om å få dekket det av BMW og håp på det beste. Er flere som har fått det dekket om er over 10 år.

Skal du dekke det selv vil jeg tro 10K+ . Prisen kommer selvfølgelig an på hvor mye som er ødelagt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning bare. Hadde Subframe Disaster på min E36 der 2 av 4 fester var revet bort. Taksten ble over 40.000.

Bare be til høyere makter at BMW dekker dette :)

Prisen på 40.000,- høres fornuftig ut. Hadde bilen hos BMW til slikreparasjon, de skulle bruke ca 1 uke. De brukte 2 grunnet sykdom... Men 40 timer i en uke og 1.000,-kr/time blir 40.000,-

Jeg fikk det på garantien/reklamasjon, da bilen var 9 år gammel - i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Bmw nå å garantien var egentlig 6 år, har etterhvert blitt utvidet til 10 år, men kun 100 000 km... Min har nettopp passert 190 000 km så får det ikke dekket. Er ikke mange som kjører under 10 000 i året akkurat så dette var dårlige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Bmw nå å garantien var egentlig 6 år, har etterhvert blitt utvidet til 10 år, men kun 100 000 km... Min har nettopp passert 190 000 km så får det ikke dekket. Er ikke mange som kjører under 10 000 i året akkurat så dette var dårlige greier...

Bilen min var 9år og hadde gått 350.000km - ingen som sa noe om km til meg. Og de skrev av kmstand på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en annen forhandler..! Hadde min e46 inne til sjekk her oss brages i Ålesund for subframe disaster bilen var hel men han i kundemotaket skrøt av hvor greie de hadde vært med andre uheldige som hadde kommet inn til dem med samme problem. min bil har foresten gått 180. tror ikke jeg hadde hatt noe problemer med å få dekt dette hos dem.. mitt poeng: IKKE gi deg!

Mvh Torstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en annen forhandler..! Hadde min e46 inne til sjekk her oss brages i Ålesund for subframe disaster bilen var hel men han i kundemotaket skrøt av hvor greie de hadde vært med andre uheldige som hadde kommet inn til dem med samme problem. min bil har foresten gått 180. tror ikke jeg hadde hatt noe problemer med å få dekt dette hos dem.. mitt poeng: IKKE gi deg!

Mvh Torstein.

+1

Hør med flere da praksisen på dette samt viljen til og prøve varierer veldig fra forhandler/verksted til forhandler/verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare E46 dette skjer på, det er et problem på E36 også, så BMW gjorde ikke leksa si når de visste om alle problemene på E36, men ikke utbedra de på E46.

Subframe Disaster er "vanlig" på alle modeller utenom M3, da disse har forsterket innfestning i karosseri. I følge BMW selv så er ikke dette et spørsmål om "hvis det skjer", men heller "Når det skjer". Det anbefales å få sveist på disse forsterkningsplatene til karosseriet, så er du på den sikre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke E46 kan dette skje på? Alle årsmodeller?

Mulighet til å få sjekket opp dette før det skjer eventuelt?

Er vel fra 325 og oppover mener jeg, kan vel få bilen opp på bukk å sjekke sveisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke E46 kan dette skje på? Alle årsmodeller?

Mulighet til å få sjekket opp dette før det skjer eventuelt?

Kan vel i prinsipp skje på alle, men er mest vanlig på tidlige modeller. Vil tro dette problemet også dukker hyppigere opp på faclift etterhvert. Trist sak...

Her er en rimelig omfattende liste over folk som har fått subframe disaster

Og dette er kun på et "lite" forum i USA...

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=9603058#post9603058

Husk å sveise inn dette sette fra Turner når det skal repareres :wink:

http://www.turnermotorsport.com/html/detail.asp?PRODUCT_ID=TDR4675412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...