Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som det står i trådtittelen så er jeg på jakt etter ny bil og valget står mellom E46 320i Coupe med automat kasse eller med manuell kasse. VELDIG i tvil hva jeg bør velge og ettersom dette blir mtt dyreste bilkjøp hittil så vil jeg ha noe jeg kan blir fornøyd med og ha en stund. Har i det siste vært litt for glad i å bytte bil men tenkte nå å finne ''godvogna'' ;)

Har hatt E46 318i Sedan før og var utrolig godt fornøyd med komforen og kjøregleden i den så det er noe av grunnen til at jeg går fra E36 til E46 igjen.

Har satt noen kriterier bilen må ha:

Max pris for ny bil er 145.000,- og må ha følgende utstyr:

- Klima

- 3 eiket sportsratt

- Helst mørkt sportsinteriør

- Farge: sort,sølv eller blå

- Pen og hel i lakken

- km.stand: 160.000km max

Noen som har noe å si om sin E46 320i Automat Coupe, let me know! ;)

Dette blir min niende bil og har kun hatt manuell før, men siden dette er mer enn komforbil enn ''rånebil'' som jeg har hatt noen av før så tenkte jeg det kanskje er like greit med automat. Men takker for all tilbakemelding. :)

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ser etter samme type bil selv og er mye fint å velge i, men venter på at den rette coupeen skal dukke opp. :wink:

Jeg ville prøvd å finne en 318ci med 2,0 på 143hk. Nyere bil og motor og sprekere enn 320i med 150hk. :wink:

Skal du ha sedan gå for 2,2 på 170hk. God motor :wink:

318i med M43 og 118 hk blir man fort lei av. Hatt den selv :wink:

Ville også satt m-pakke og sportsinteriør som kriterium. Dyrt å ettermontere og er "må ha" utstyr :wink:

Skrevet
Ser etter samme type bil selv og er mye fint å velge i, men venter på at den rette coupeen skal dukke opp. :wink:

Jeg ville prøvd å finne en 318ci med 2,0 på 143hk. Nyere bil og motor og sprekere enn 320i med 150hk. :wink:

Skal du ha sedan gå for 2,2 på 170hk. God motor :wink:

318i med M43 og 118 hk blir man fort lei av. Hatt den selv :wink:

Ville også satt m-pakke og sportsinteriør som kriterium. Dyrt å ettermontere og er "må ha" utstyr :wink:

Takker for ''sent'' svar ;)

Har funnet en 320i 2.2 liter 170hk coupe faktisk, men dog automat. Vet ikke heelt om jeg vil ha automat i en 6'er bmw og itilegg bensinbil. Tenker mer at automat er godt i dieselbiler og gjerne stasjonsvogn :P

M-tech pakka hadde vært et STORT pluss, men som regel koster bilen en del mer pga dette så får se ann litt akkurat der.. Liker coupe fronten orginal faktisk så er ikke så ille som sedan fronten i mine øyne. Blir det sedan er M-tech nesten et must.

Har også tittet en del på en 318i Coupe. Falt helt for fargen og felgene og det gjør halve bilen syns jeg.. Denne det er snakk om:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15860603

Tenkte å ta meg en tur imorgen eller torsdag for å titte på vogna om den fortsatt er tilsalgs. Hva tror du? :)

Skrevet

Ble nettopp solgt en 03 318ci (143hk) M-sport (ut og innvendig) for 125K så er fult mulig å gjøre kupp bare man følger med og er klar med pengene :wink:

Ang bilen så den jo fin ut. Bra utstyrt til å være 318

Ikke overbegeistra for motoren som sagt, men så lenge du er fornøyd er det jo greit :wink:

Skrevet

Har kun lest topic. Tror jeg hadde valgt 318 Ci foran altså. 320 er jo rimelig dau, etter det jeg har hørt så skiller det ikke så mye på 318 og 320, men har ikke testa 318 selv. Men du kan jo bite i det sure eplet og bare spare deg opp til en 323 Ci, det hadde jeg gjort....alltid verdt å vente litt for en "skikkelig bil", men spesielt artig før bilen er i garasjen er det jo ikke da.

Men husk, bilen må ha manuelt gir, sportsseter og skinninteriør. Faller du for fristelsen å kjøpe noe annet for en billig penge så sliter du med å få noen bedre pris ved senere salg selv fordi du må så langt ned i pris for å finne en kjøper.

Skrevet

Er enig med morteym.

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg spart en liten stund til og kjøpt en 320 m54 eller 323 m52 coupe. Når du har kommet så langt er steget kort til m54 325 eller m52 328 coupe :P

Skrevet

Ikke for å ødelegge alt her, men vurdert 320d ? Den er vel ganske sprek ettersom jeg har skjønt :) Men det er kanskje ikke så aktuelt med "rakle-rakle-rakle" ? ;P

Skrevet

Bytte bil igjen? Har ikke du prøvd min 320Ci ?

Må bare si at kjøreopplevelsen er helt forskjellig i en 320Ci kontra 318i. Uansett motortype. Lyden og det seige draget gjør noe med humøret i bilene med sekser. Jeg vet at at en 318i med 116hk holder følge

(< 100 km/t) men blir ikke det samme.

Uansett motor, er kjøreegenskapene hakket hvassere i en coupe kontra sedan. Sportsinteriør er et must ja! Min mening er at coupeen også er vesentlig lekrere enn sedan.

Lykke til :wink:

Skrevet

I interiøret ville jeg prioritert slik:

1: sportseter i skinn/alcantara

2: sportseter i skinn

3: sportseter i delskinn (stoff og skinn)

4: vanlige seter i skinn

5: vanlige seter i stoff

4 og 5 hadde ikke vært aktuelt for min del. Sportsetene har den deilige lårstøtten, og ser mye tøffere ut. Tror også bilen blir lettere å selge igjen.

Ang. motor hadde jeg m52 320 tidligere. Deilig bil, men ikke det helt store draget. Jeg ville likevel valgt 320/323 over en firer, kun pga lyden :)

Skrevet

Delskinn har jeg aldri fortstått meg på, noe så halvhjertet? Keiserns nye klær, spør du meg. Synes faktisk sorte stoff på sportsseter ser bedre ut enn delskinn, men det er sikkert mange som ikke deler min mening da.

Skrevet
Delskinn har jeg aldri fortstått meg på, noe så halvhjertet? Keiserns nye klær, spør du meg. Synes faktisk sorte stoff på sportsseter ser bedre ut enn delskinn, men det er sikkert mange som ikke deler min mening da.

Jeg vil si meg enig der. Har selv svart stoff på sportseter. Ser mye bedre ut enn delskinn. Ser så halvferdig ut. Enten alt, eller "ingenting".

Om noe skal være delt, bør det være skinn/alcantara.

Skrevet

Ville mye heller valgt coupé fremfor sedan. Startet selv med å kikke på sedan når jeg skulle ha bil, men er ytterst glad for jeg endte opp med coupé.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...