Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en tendens til altid ha lyst på litt mer :P

tråden er på vei til å bli litt off topic her nå kanskje :P

har ringt å pratet med fyren, det er 204 hk originalt i den motoren.

Skrevet

jeg synes det var en altfor høy pris..men det kan jo være bare meg.. burde være en del å spare på å importere en slik bil.. også velge den med akkurat det utstyret du vil ha.

Skrevet
edit: så nå du mente at 750nm ikke går? jeg snakker ikke om programmering, som jeg tydelig har sagt.. men dyse/pumpe/turbo/kjøler jobb så har man det ja..

nå skal ikke jeg banne på at man greier akkurat 750, men jeg vet at 700nm går, da dette er blitt gjort, @304hk.. dette var uten noen piggyback systemer.. forøvrig drar man også ut 900nm av 535d, som også er en 3liter..

edit2: hvis du vil ha box, noe jeg normalt ikke anbefaler, kan jeg allikevel anbefale dette: http://www.tuningbox.com/ANG/marka.php

har prøvd en 330cd med dette og manuell gir, funka meeeget bra.. kjøreglede ble omdefinert rett og slett (og jeg kjører ganske mye gromt).. ingen feil i feilminne, bilen funka plettfritt..

noe av det som gjør disse boksene bra er at de ikke bare går på pumpe, men også turbo..

Vet ikke hvor du henter dataene dine ifra mtp trimming, men en 535d har 560nm orginalt, og 620-640nm etter chiptrimming fra de seriøse aktørene. Derfor jeg sier at 700-750nm er urealistisk på en 3\530d uten å bygge om hele bilen.

Til trådstarter: Bilen så bra ut den! Men synest prisen var bittelitt høy siden det er en 2003mod, som har trillet over 130 000km. Men du må nesten vurdere opp mot andre modeller hva DU synest er greit å betale, så gi selger ett bud. :-)

Deretter visst du vil "frisere" den litt, så drar du til ESS tuning eller trimchip.no alt etter hvor du bor i landet, å får den omprogrammert på ett skikkelig vis :) Da er du sikker på at alt holder(også drivverk\clutch som er bra dimensjonert til effekten i manuell utgave), og at ting blir gjort skikkelig.

Skrevet

alle snakker om disse "skikkelige" tunerne...

skal man ha "skikkelige" som du mener så står jeg fremdeles på at HARTGE er det beste..

og disse seriøse aktørene tar ikke ut mer enn du refererer til pga. røyk og holdbarhet uten modifikasjoner..

var med en 330d i gumball.. ant eller pete eller hvem av dem det var sin.. bremsa 304 hk og 700nm.. dyser/turbo/eksos/kjøler ble modifisert.. også kraftigere clutch..

denne bilen kjørte de maaaange tusen km med, og to gumball rally uten en eneste defekt komponent...

tilbake til bil forslaget så ser det jo ut som de fleste her synes den er noe høyt priset..

Skrevet

Interessant å høre om dine planer for tuning.

Har selv en nyhandlet 330XD 2002 mod m/automat som jeg fikk optimalisert (OBD-tuning) via forhnadler av Flissundet Motorservice AS.[http].

Så langt fungerer alt perfekt med oppgradering fra 184/390 til 220/450 hk/NM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...