Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er gamlebilen til Ax ja. Den står på hjørnet i ringveien ved Jet/Elprice.

Stemmer det.. Du kan garantere det?

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Forresten så står det at bilen er sist EU-godkjent 12.10.2005 når man sjekker REGNR'ET.

Det har jeg sjekke, og snakket med selger om.. Er visst eu godkjent fram til august mnd, men jeg ville ha den ferdig godkjent før salg, noe selger godtok.

Skrevet
Du får oppdatere oss på hva som skjer da...! Lykke til!

will do! Men om dette stemmer noe som er rimelig sikkert blir det ikke noe kjøp fra min side..

Skrevet
Det er gamlebilen til Ax ja. Den står på hjørnet i ringveien ved Jet/Elprice.

Stemmer det.. Du kan garantere det?

Det kan garanteres. Han kjører Auda nå :P Tror muligens det var snakk om en byttehandel med han bruktbilkaren :)

Skrevet

Da har jeg snakket med BT og selgeren, og bilen vil bli eu godkjent samt tatt NAF test på fredag så får vi se hvordan det går.. Snakket med selger og han kjente visst til forrige eierens far og han mente bilen ikke var i noe ille stand da han tok den inn, men byttet bremser rundt om samt ny felgpakke på sommer da han fikk inn bilen.

Skrevet

Det viktigste er jo hvordan stand bilen er i nå, ikke hvordan den evt har sett ut tidligere. Med NAF-test kan du være rimelig trygg :wink:

Skrevet

Stoler ikke så mye selv på NAF-test siden det har vist seg flere ganger at de ikke har god nok kunskap om spesifikke modeller (f. eks. finne rust på E46). Har derfor alltid gjort det hos merkeverksted i stedet.

Uansett lykke til med evt. handel.

Skrevet
Det viktigste er jo hvordan stand bilen er i nå, ikke hvordan den evt har sett ut tidligere. Med NAF-test kan du være rimelig trygg :wink:

En bil kan være aldri så hardt kjørt og lite vedlikeholdt, og se fin ut... Denne bilen ser jo fin ut nå... Trenger du mer bevis? :twisted:

Skrevet

Blir tatt Eu kontroll & NAF test hos NAF på fredag, og stoler mer på de enn et merkeverksted faktisk. Akkurat rust, har jeg lete godt etter selv, og funnet en liten flekk på høyre dør ellers null og nada. Men godt mulig det skjuler seg mer under, noe jeg forhåpentligvis vet mer om på fredag. ;)

tok et kjapt svar til alle tre.

Skrevet

Så da blir det til at du kjøper eller?

Det kan nok hende at du fikk et voldsomt negativt inntrykk av bilen etter alt du hørte i går, men jeg prøvde den for litt over et år siden og da var den fast, fin og gikk ordentlig (i karosseri og motor.)

Så det var vel egentlig bare det kosmetiske vedlikeholdet som ble vanskjøtt så til de grader...

Men jeg går utifra at du har sett og prøvd bilen...

Får du med noen form for garanti med kjøpet?

Skrevet
Så da blir det til at du kjøper eller?

Det kan nok hende at du fikk et voldsomt negativt inntrykk av bilen etter alt du hørte i går, men jeg prøvde den for litt over et år siden og da var den fast, fin og gikk ordentlig (i karosseri og motor.)

Så det var vel egentlig bare det kosmetiske vedlikeholdet som ble vanskjøtt så til de grader...

Men jeg går utifra at du har sett og prøvd bilen...

Får du med noen form for garanti med kjøpet?

Hehe, ja var ikke akkurat det mest positive jeg har hørt om en bil nei!

Men kjekt å vite også, men har prøvekjørt bilen i lang tur uten noen form for ulyder etc og bilen var meget god å kjøre så vil vel ikke si den er rævkjørt iallefall.. Men den dro ikke optimalt kjente jeg. Prøvekjørt en 320i 150hk og den gikk noe bedre fra bunn av enn denne. Vet ikke om det kan ha noe med automaten og gjøre? begynte å reagere på 4000 og oppover. Men lyden og alt hørtes rent ut men var ikke noe skikkelig ''6'er drag'' fra bunn av. Ikke at dette er en M3 heller da men ;)

Blir tatt EU kontroll og NAF test på fredag. Ikke noe garanti fra selger. Men er dette katta i sekken kjøp så blir det sak. Drit lei av at folk lyver og står i. Gått på en kjempe smell før, og det kostet meg voldsomt mye penger og det sa jeg også til selger. At skjer det store greier med bilen den første tiden så vil du høre fra meg.

Skrevet

Utifra topic så lurer jeg på om dette er din bil nå?

En bil er egentlig ikke så avansert, det er ikke snakk om en romferge. Begrensa hvor mye hemmeligheter som kan skjule seg, så lenge tilstanden blir sjekka opp. Det som er fikset er fikset.

Spiller heller ingen rolle hvor mye røyk, hamburgere og lite vasking den fikk av forrige eier hvis det ser bra ut nå.

En kan fint kjøre en bil hardt uten at hele bilen forringes og blir dårlig for resten av livet. Det som er viktig er at motoren er varm først, og at olja er bra. Mye bedre å få blåst rent alle ventiler i ny og ne enn enn aldri gå over 3000 rpm eller å ruse en kald motor med dårlig olje.

Slitedeler byttes ut etterhvert, som bremser, dekk, evt dempere osv. At man girer pent og ikke flekker på tørr asfalt hele tiden har selvfølgelig noe å si, det er ikke det jeg mener.

En 320 2.2 skal være MYE friskere enn 320 2.0. Den førstnevnte er

mer lik 323 2.5, og den har jeg kjørt mye selv og jeg ble overrasket hvor

dau en 320 2.0 var i forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...