Gå til innhold

Noen feriebilder - noen nye fra Nürburgring lagt til, side 2


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat er på en liten roadtrip for tiden. Har tatt noen bilder som jeg legger ut her.

Miljøvennlige som vi er kjører vi selvfølgelig hver vår bil, min 320Ci og kameraten min sin Mini Cooper S:

IMG_0498.jpg

Ferden over til Danmark ble med Fjord Line sin skute Bergensfjord, der lugaren vår var overbooket. Som kompensasjon for dette fikk vi hver vår middag og 5000,- tilsammens. I tillegg fikk vi overnatte i de helt fantastiske liggestolene ombord der tyskerne snorket om kapp.

IMG_0513.jpg

Vel fremme i Danmark gikk turen nedover mot Tyskland. Så endel tøffe biler på vei nordover mellom Hirtshals og Ålborg, men av praktiske årsaker ble det lite med bilder av de. Fikk bilde av denne uheldige bilisten eneste:

IMG_0554.jpg

Ble lite bilder videre også, da det egentlig ikke var så veldig mye å ta bilde av. Vi hadde et bensinstopp i Danmark og et i Hamburg, Tyskland. Dagens etappe skulle ende i Amsterdam, her noen bilder fra den lange diken som gjør at Nederland ikke heter Nederhav:

IMG_0575.jpg

Liten stopp på det obligatoriske stedet:

IMG_0582.jpg

Litt langt strekk, tatt på broen over veien ved diken.

IMG_0587.jpg

I Amsterdam var det noen fine biler, men det ble ikke så mye bilrelaterte bilder. Traff på denne da:

IMG_0602.jpg

Etter to overnattinger i Amsterdam gikk turen opp mot en naboby til Nürburgring for å parkere Minien der noen dager. Vi hadde egentlig ingen planer om å kjøre til Nürburgring ettersom vi skal dit senere på turen, men tok en liten tur innom siden vi var i nærheten.

Ganske stor byggeaktivitet på Nürburgring:

IMG_0783.jpg

Noen bilder fra inngangen:

IMG_0785.jpg

IMG_0786.jpg

IMG_0789.jpg

IMG_0791.jpg

IMG_0792.jpg

IMG_0796.jpg

IMG_0797.jpg

Nye 7-serie hybrid:

IMG_0799.jpg

IMG_0798.jpg

Så også en 5-serie GT på vei fra Nürburgring, men fikk dessverre ikke noe bilde av denne.

På Nürburgring var det visst noe Ferrari-greier denne dagen, og uten å helt vite hva det innebar betalte vi oss inn.

Fra parkeringen ved formel-1-banen:

IMG_0800.jpg

IMG_0802.jpg

IMG_0807.jpg

IMG_0808.jpg

IMG_0810.jpg

IMG_0812.jpg

Det som viste seg å være her denne dagen var et slags utstilling/banekjøring-treff med ganske så heftige biler. Vi fikk gå helt oppi alle bilene uten å bli jaget vekk, og de aller fleste bilene kjørte rundt på banen klassevis. Det var bl.a. 5 stk Ferrari F40 her, Ferrari FXX, Macerati MC-12, McLaren F1, 2 stk Mercedes CLK-GTR osv.

IMG_0813.jpg

IMG_0814.jpg

IMG_0815.jpg

IMG_0816.jpg

IMG_0819.jpg

IMG_0820.jpg

IMG_0826.jpg

IMG_0829.jpg

IMG_0832.jpg

IMG_0837.jpg

IMG_0840.jpg

IMG_0846.jpg

IMG_0844.jpg

IMG_0845.jpg

IMG_0847.jpg

IMG_0848.jpg

IMG_0851.jpg

IMG_0857.jpg

IMG_0860.jpg

IMG_0866.jpg

IMG_0870.jpg

IMG_0875.jpg

IMG_0883.jpg

IMG_0886.jpg

IMG_0901.jpg

IMG_0909.jpg

IMG_0917.jpg

IMG_0918.jpg

IMG_0936.jpg

IMG_0940.jpg

IMG_0942.jpg

IMG_0944.jpg

IMG_0952.jpg

IMG_0949.jpg

IMG_0957.jpg

IMG_0965.jpg

IMG_0967.jpg

Formel-1-bilene bråkte og gikk noe helt sinnsykt. Den ene passerte noen få meter fra oss, og det piper enda i ørene.

IMG_0975.jpg

IMG_0976.jpg

IMG_0991.jpg

IMG_0998.jpg

IMG_1018.jpg

IMG_1022.jpg

IMG_1023.jpg

IMG_1026.jpg

IMG_1030.jpg

IMG_1031.jpg

IMG_1034.jpg

IMG_1035.jpg

IMG_1062.jpg

IMG_1067.jpg

IMG_1077.jpg

IMG_1079.jpg

IMG_1081.jpg

IMG_1086.jpg

IMG_1117.jpg

IMG_1127.jpg

Etter Nürburgring ble Minien parkert og vi kjørte ned til Calais i Frankrike. Her overnattet vi og tok ferjen til Dover England neste dag. Ettersom det nå var onsdag (den dagen i uken Top Gear blir filmet) kjørte vi dit, men vi kom ikke lenger enn til inngangsporten. Her ble vi hyggelig avvist av en vakt som kunne fortelle at det var 5-års ventetid på å få slippe inn. Hadde aldri regnet med å komme inn uansett, men det var nå verdt forsøket. Nå befinner vi oss i Brighton i sør-England som overrasket stort. Dette er en skikkelig syden-by, men uten alt det negative. Her kryr det også av ganske heftige biler, så det virker som om dette er feriebyen til rike briter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye gromt her ja :D .

Hva er dette for en type?

lprig67scuqq5nhw6jbf.jpg

Ligner på en Maserati Quattroporte, men mulig jeg tar feil.

Det er en Maserati Quattroporte. Vet liksom ikke helt va jeg syntes om denne bilen. Er bare rar i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mye gromt! :shock:

Er det videre til Goodwood festival of Speed nå da eller?

Ja, ble ganske sjokkert selv. :)

Ja, vi skal dit i morgen, satser på at det blir litt av hvert å se der også. :D

I dag skulle vi egentlig på et bilmuseum der mange av bilene de har laget på Top Gear er utstillt, men været her vi er er helt perfekt, stranden er stappfull og byen er koselig, så vi kom aldri så langt.

Var mye gromt her ja :D .

Hva er dette for en type?

Det er som flere her sier en Maserati Quattroporte, en luksus-sedan. Her er bilde av den bak:

IMG_0790.jpg

Drømmeferie :D Hadde vært morsomt å være på Ringen når det var et skikkelig arrangement.

Neste helg er det Formel-1 på ringen, vi er i området da også, men jeg tror ikke vi tar oss rå til det. Ingen av oss bryr seg så veldig om Formel-1, så da blir 2-3000 litt mye. Vi har jo dessuten sett bilene i action allerede fra veldig nært hold. :D

For en kul ferie! Lov å spørre hva budsjettet for noe slik, er? Hvis det er noen takhøyde i det hele tatt. Det er lov å svare på PM om du ønsker. 8)

Ja, jeg skal ikke akkurat klage. Senere i sommer blir jeg gift, så da spørs det om det blir anledning til noe slikt igjen, derfor prøver vi å få med oss en del. :)

Vi har ikke budsjettert noe som helst, tar det så det kommer. Til nå er det brukt i underkant av 2000 på ferjen til Danmark, men her fikk vi jo igjen 5000, så allerede før vi var i Danmark hadde vi tjent 3000... Utenom dette har det blitt fire tanker bensin (tre av disse når jeg hadde 250km igjen å kjøre, ettersom minien har mye mindre tank), ferjen til England kostet ca 500 og hotellene varierer mellom 500 og 1000kr natten. Mat kommer jo selvfølgelig også i tillegg, men det trenger ikke å bli så dyrt. Vi hadde med oss noe mat hjemmefra som dekket de to første dagene. Hotellutgiftene, englandsferjen osv. blir delt på to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen få bilder til:

Venting på englandsferjen i Calais, Frankrike:

IMG_1174-1.jpg

E12 i samme kø:

IMG_1173-1.jpg

Ombordkjøring, det var minst 13(!) ferjeleier i Calais.

IMG_1184-1.jpg

Ankomst England, hadde ikke helt likt å hatt bilen min på denne måten:

IMG_1226-1.jpg

Avkjørsel, det gikk greit å kjøre på feil side av veien så lenge det var motorvei, men når jeg begynte på landeveien var det plutselig litt mer å tenke på. Måtte hele tiden tenke meg skikkelig om hver gang jeg skulle inn på en ny vei. Jeg holdt på å glemme meg ut den ene gangen, men det gikk stort sett greit.

IMG_1233-1.jpg

Bentley på en bensinstasjon:

IMG_1234-1.jpg

Samme sted var denne:

IMG_1236-1.jpg

...og denne, som sikkert er i slekt med den forrige:

IMG_1238-1.jpg

Byen vi er i nå. Eneste grunnen til at vi valgte denne byen var at den var i nærheten av bilfestivalen vi skal på, så vi ble litt overrasket. Byen er hakket større enn Stavanger i innbyggertall.

IMG_1261-1.jpg

Murcielago, den andre jeg har sett til nå i England.

IMG_1281-1.jpg

Mercedes SL KRYR det av her, og ihvertfall 80% av disse er AMG. Så en splitter ny med faceliften i dag, men fikk ikke bilde av den.

IMG_1416-1.jpg

Chrysler 300C limo, sett fra hotellvinduet:

IMG_1425-1.jpg

RS 6:

IMG_1430-1.jpg

Reliant Robin:

IMG_1432-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E12 i samme kø:

IMG_1173-1.jpg

Jeg har fått høre alt fra 3-serie til 5-serie om bilen min, men bilen i køen er ingen e12, men derimot en e3 slik som den jeg eier. Mens e12 var først i rekken av 5-serien til Bmw, var e3 forgjengeren til dagens 7-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre alt fra 3-serie til 5-serie om bilen min, men bilen i køen er ingen e12, men derimot en e3 slik som den jeg eier. Mens e12 var først i rekken av 5-serien til Bmw, var e3 forgjengeren til dagens 7-serie.

Beklager så meget. :oops:

Jeg så fort på den og antok, men jeg ser selv nå at jeg tok helt feil.

Har forresten vært på Goodwood i dag, kommer nok noen bilder derfra også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...