[space] Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Ingen later da som det. Hvorfor ikke benytte anlendingen til ha kontroll når du vet de som bryter reglene er ute og i området?Av samme grunn er det sjeldent promillikontroller kl 15:00 på Tirsdags ettermiddag. Eneste gangen jeg har blitt stoppet av politiet var i promillekontroll kl.12:30 på dagen på en onsdag i et lite tettsted Ble stoppet av EN politimann som stod på en bussholdeplass. Det er da de tar de som er det største problemet; de som kjører i fylla daglig. Ang. høyde på bil, kloss osv, har jeg hørt de er snille på Jessheim. Men det er kun rykter jeg har hørt. Ikke noe bekreftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Det er fordi den største idioten på Jessheim har flyttet til Elverum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Spør du meg så er det vel egentlig en fordel at bilen er lavest mulig foran. Bedre å havne på panseret enn under bilen hvis du kjører på noen (?) Den samme tanken slo meg også . Det er også et argument fra Bt at bilen må klare en hindring på 11cm, men det skulle man tro er mitt problem om jeg kommer fram eller ei?? Slett ikke bare ditt problem. Vinteren bringer jo ofte hindringer. Hva skjer med øvrig trafikk når du plutselig må stoppe fordi du ikke kommer deg forbi en issvull? Eller fartsdumper hvor bilene bak må nærmest stoppe fordi du kjøre i sneglefart over? Eller når du skal ombord i ferger? Jepp, jeg har opplevd en fergeforsinkelse på grunn av en idiot som presterte å sette seg fast på fergelemmen da han skulle kjøre ombord. Men det var da snakk om en blodsenka bil. Tre mann måtte til for å løfte ham fri. Om våren har man også problemet med teleløsinga. Der hvor andre biler glatt passerer over, risikerer du å måtte bråbremse for ikke å knerte fronten. Da går det selvsagt også utover andre trafikanter som måtte befinne seg i nærheten. Kan ikke snakke for andre, men for min del så brukes bilen kun på sommeren, kjører kun på fine veier og fartsdumper er da ikke noe problem med 9cm klaring. Ferger har jeg heller ikke og har ingen planer om å kjøre inn på med denne bilen, men skjønner poenget ditt. Bare ville forklare min situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Jeg siterer Henrik Frisak som er ansatt hos Gatebil AS, sakset fra gatebil.no sitt forum. ( http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.p ... &highlight ) Les! I fjor fikk Trond (trafikkansv.) bot fordi han ikke hadde lappen i lommen da han kjørte på ATV og ordnet med skilter. Han sa han kunne kjøre å hente kortet som lå i vogna hans, men de mente at "skaden" allerede var skjedd og ga han en bot.Jan Erik fikk ikke kjøre videre fordi de mente at prøveskiltene ikke var i orden. Det viste seg at dette var en feil fra biltilsynet. Han fikk ikke kjøre videre på 2,5 time. Hans fikk bot fordi han kjørte med slicks fra banen og bort til Shell for å fylle fuel lørdag formiddag i 2008 (strålende sol og asfalt temp på 25 C). 4000,- i bot. Trond brukte Gatebil sin ATV (registrert med sorte skilter og forsikret) til å rigge ned skiltene langs veien inn til Vålerbanen etter skiltplanen satt sammen med Vegvesen. Han fikk kjørenekt fordi han var nødt til å krysse veien nedover, ikke kjøre langs den. Vegvesenet så vi kjørte avgårde med ATVen oppå alle skiltene som lå på hengeren, ustroppet med Trond på toppen - det var greit... En Engelskmann med engelskregistrert STI måtte stå i over 3 timer for å få myndighetene i england til å fakse over papirer til Vegvesenet i Elverum. De trodde papirene i bilen var falske. Fyren snakket ikke et kvekk norsk. Vegvesenet hadde feil. Hans måtte vise bilen sin på biltilsynet fordi vegvesenet ikke viste at DOT-merkede dekk var godkjent til bruk på vei i Norge. Biltilsynet mente bilen var ombygd fordi den hadde bur og annet ratt (standard fra fabrikk). Bilen måtte bremses 4 forskjellige ganger over 1,5 år. Tilslutt nektet de for at lyktene var godkjente, tiltross papirer på at disse var originale fra porsche. Etter 1 år og 8 mnd ga de seg og tilbakebetalte omkostninger faktisk! Original solfilm på Land Rover Discovery III ble fjernet av biltilsynet. Her har de kontroll i krysset mellom parkering og camp Han her hadde alle papirene i orden, men de greide å skrive bot alikevel Innkjøringen til treffet fra Rv20 Da de ikke hadde mer plass begynte de å stoppe bilene langs veien... Disse to kom på Gatebil fra England, men ble stående i 3 timer med Vegvesenet pga noen formelle papirer som de måtte få fakset over... VELDIG VIKTIG! Vegvesenet hadde ikke bemanning nok til å ha stand inne på området....! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Her viser også BT at de har TUNG faglig komptanse innen motor: http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?f=3&t=49732 Tørr egentlig ikke tenke på hvor ufattelig lenge jeg hadde ledd om noen hadde sagt noe slik til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Alle vet at lappen skal medbringes under kjøring. Du får bot hvis denne legges igjen hjemme, samme med vognkort. Alt skal være med under kjøring, ATV eller ikke. ATV på sorte skilt skal ikke brukes til slikt som her beskrevet. Ikke skjønner jeg hvordan Gatebil i det hele tatt har fått registrert ATVen på sorte skilter heller. Kjøre med slicks er ulovlig på vei, selv om han "bare" skulle fylle bensin. Hva hvis det kom en til treffet langveis fra med slicks da, og han fikk bot men ikke han som skulle en snartur? Hadde det vært rettferdig? Bortsett fra disse 3 tingene, synes jeg Biltilsynet har vært firkanta i sitatet over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Må si meg enig med Dr_S her. "Jeg skal bare...." er et utrolig dårlig argument... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 ":1ocn094t]Må si meg enig med Dr_S her."Jeg skal bare...." er et utrolig dårlig argument... Helt enig. Hvordan skal politiet vite at man faktisk "bare skulle"? Hva man faktisk skal er det bare en selv som vet. Tror mange hadde hatt godt av å teste et liv som UP. Så skjønner man fort hvor mange tåpelige unnskyldninger folk klarer å hoste opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Siterer King B: Jeg ble stoppet i teknisk på vei til Våler både i fjor og i år! Endte med mangellapp begge gangene! I år ble jeg i tillegg anmeldt til Tollvesenet pga at jeg ikke hadde det originale varebilburet montert i varebilen!! Dette betyr at jeg antageligvis må betale omregistrering til personbil!! Selv om det var montert et alternativt bur, bagasje var forsvarlig sikret og baksete ikke eksisterte. Jeg bestemte meg etter dette - at denne turen antageligvis var min siste til Vålerbanen noensinne! På kontrollen der jeg ble stoppet på torsdag kveld kl 21.45 var det 5 vegvesenbiler på kontrollposten og ca 15 kontrollører! Jeg kom etter anmeldelsen i prat med en kontrollør som forteller at han og flere av de andre kontrollørene var innleid fra fjernere distrikter og at de normalt ikke hadde noe med Elverumsdistriktet å gjøre. Dette sier meg at kontrollene er nøye planlagt og svært utspekulerte! På fredag morgen dro jeg til Elverum sentrum. På veien var det satt opp en midlertidig "60-sone" i den normale 80-sona. Her var det laserkontroll. Hva er vitsen? En veistrekning som til vanlig er godkjent til 80km/t. Er det da riktig å sette opp en kunstig/midlertidig lavere fartsgrense - kun for å se hvor mange som følger med..?? Dette har INGENTING med trafikksikkerhet å gjøre!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Hva var årsaken til at det var midlertidig 60-sone da? Hva sto det på skiltene? Kanskje det var vegarbeid eller andre ting som tilsa at det var senket hastighet. At han skal bli anmeldt til Tollvesenet for å sette inne et uorg varebilbur blir for dumt! Men jeg vet at det er utrolig strenge regler for disse burene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Tror kanskje kontrollen er ferdig nå (= Whine over BT og Politiet gjøres det vel nok i tulletråden allerede, trenger sikkert ikke flere whinetråder... De gjør nok stort sett bare jobben sin Syns det er bra de viser seg iforbindelse med slikt, så mye idiot og tulling som er på gatebil finner man ikke noe annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Syns vi skal slutte å stigmatisere gatebil så sinnsykt.. Dersom de plutselig bestemmer seg for å holde kontroll utenfor ett bmwccn treff, er det faen så mange biler som hadde fått mangellapp der også.. Men da kaller dere det kanskje ikke trafikkfarlige, shabby og bedritne biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Ja, kanskje det er det som må til for å jekke ned attituden her inne. Gatebil er bare rønnebiler høres det ut som.. Mange som går på smell om BT står der i September også... De som bare mener BT gjør jobben sin mistenker jeg sterkt ikke har blitt stoppa av Elverumsavdeligen. Her kommer det jo også fram at de har innleid mange fra andre distrikter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Gatebil er det beste som har skjedd norske bilinterisserte! (selv om alt ikke er rosenrødt...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Det er sant (= Men det samler mye ræl også, sier ikke at alt der er ræl.... For all del, ruller endel milioner der. Men altså... Om det IKKE hadde vært mye drit der, hvorfor skulle politi og vegvesen gidde å ha kontroll? (= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå