Gå til innhold

liker du kun bmw? eller har du også andre favoritter?

Anbefalte innlegg

Forresten ja.. merce W124 er knall biler.. stopper aldri:P hadde det som første bil.. fikk nesten aldri tatt livet av den før jeg fant ut at det ver veldig gøy å smelle med potta.. litt for mye turtall og av med motoren og på igjen.. så POFF.. men men var gøy så lenge det varte..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er nok bmw som er mest interesant her. men er egentlig åpent for det meste bare det ikke trekker kun på framhjula! bakhjulsdrift eller 4wd er det som gjelder!

bortsett fra kun 1 framhjulsdrevet bil som jeg synes er faktisk veldig morsom. og det er fiat uno turbo. hehe morsom bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. McLaren F1

2. Aston Martin

3. Porsche

4. BMW

En hel gjeng med forskjellige superbiler troner også listen.

Ellers er det en del enkeltmodeller fra forskjellige merker som jeg har sansen for. Som f.eks. Lancia Delta, 60-70 Skyline, 77-78 Pontiac trans-am, Lotus elise.

Men ingen av disse bilene er en bil jeg hadde prioritert som eneste kosebil. De får vente til den dagen jeg blir en rik bilsamler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok bmw som er mest interesant her. men er egentlig åpent for det meste bare det ikke trekker kun på framhjula! bakhjulsdrift eller 4wd er det som gjelder!

bortsett fra kun 1 framhjulsdrevet bil som jeg synes er faktisk veldig morsom. og det er fiat uno turbo. hehe morsom bil!

broren min hadde en fiat uno tirbo i.e. med større turbo. 125 hk og 700 kilo bil. må si det er noe av det kuleste jeg har vært med på :D

min astra GSI med 160 hk hadde ikke kjangs mot den bilen. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er meget swvak for mercedes benz jeg asså. kjørt mercedes 190 2,3-16v turbo (296rwh) nå en stund. skal kjøre den en stund å. bruke den i vinter også. finner ingen bedre sladde bil enn 190n med forbedre styreutslag altså.. bra vinter dekk da så er mye gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten BMW er Range Rover HSE Sport og diverse MB er ranket høyest hos meg av nyere biler for tiden, men akkurat i dag er Scirocco særdeles høyt på listen.

Driiiiit-tøff bil med et særdeles vellykket design som gjør seg enda bedre i virkeligheten enn på bilde!

2009-Volkswagen-Scirocco.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den typen som sitter og drømmer om at BMW en dag skal produsere E30 retro i CSL versjon med 400 sugehk i rekkesekserformat, med 6 trinns girkasse, bur, 4 punkt seler og justerbart understell.. :oops:

Det hadde vært drømmebil 8) Skal vi lage et opprop og levere til Gutta på toppen?

Har hatt en 87' Fiat Uno Turbo med ca 135hk på hjulene. Kjørte fra E36 325i, M535i og 190 2,5 16v uten å anstrenge meg så veldig :wink: Hadde egentlig vært knall å fått tak i en sånn på nytt. Det verste var at alt det elektriske virket hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche er Porsche... BMW er noe annet. Porsche har alltid vært favoritten og jeg har faktisk hatt flere Porscher enn BMW´er (henholdsvis 4 og 3 stk). Mercedes-Benz av en litt eldre årgang (W124, W126 og W201) er også blandt favorittene (jeg har hatt 3 stk.). Ellers er jeg "skapfrankofil" og jeg liker derfor franske biler på godt og vondt (jeg har hatt mange). I forhold til prisen gir franske biler som regel store kjøregleder, men dessverre også ofte store bekymringer pga. en heller tvilsom holdbarhet... man må iallefall være glad i å skru på biler hvis man skal ha en eldre fransk bil.

Drømmebilen varierer med dagsformen, men en Porsche 997 Carrera S står høyt i kurs. Den er imidlertid kostbar både i innkjøp og i drift. Et meget godt alternativ er derfor en pent brukt BMW Z4 (E85)... den har fine kjøreegenskaper og er ikke alt for dyr hverken i innkjøp eller i drift... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men syntest det er utrolig mange morsomme/interessante biler av andre merker også, og de beste bilene ble selvsagt laget på 80-tallet! :)

De beste og verste ble nok laget på 80-tallet :)

Jeg kan like det meste, bare det har noen særtrekk, noen gode egenskaper eller humor/sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan like det meste, bare det har noen særtrekk, noen gode egenskaper eller humor/sjarm.

Akkurat det er jeg veldig enig i, og det er kanskje derfor jeg har fått mer og mer sansen for italienske og franske biler med tiden, da litt eldre og vanlige merker som Uno, Punto, 500, 205 etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW

Mercedes Benz

Porsche

Audi

Tyskere generellt vil jeg si... men det er enkeltbiler fra andre merker som jeg kunne tenkt meg og. Det å begynne å liste opp Bugatti, Ferrari, Lamborghini o.l. blir smør på flesk, alle liker de bilene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskere generellt vil jeg si... men det er enkeltbiler fra andre merker som jeg kunne tenkt meg og. Det å begynne å liste opp Bugatti, Ferrari, Lamborghini o.l. blir smør på flesk, alle liker de bilene ;)

Bugatti (VAG) og Lamborghini (VAG) er jo tyske bilmerker nå.... og det er også Opel og Ford (europeisk)... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet med BMW og er BMW ENDA. Kun BMW her.

Men er ikke så trangsynt at e ikke kan like andre merker også. er alt formange råe biler ute at mann bare kan like et merke. men tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe annen bil en bmw, så lenge økonomien sier ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...