Lars89 Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Sorterer man bilene etter høy-lav km på finn finner man nesten bare W123/124/210/211 fra Mercedes. Dette har selvfølgelig mye med at bilene har gått som taxi, men er jo ingen tvil om at MB var/er kvalitet (sett bortifra div. modeller...)
knut_olestad Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Har 3 W123 300td lokalt som begge har passert 1 mill. Imponerende tall Den ene gikk som drosje fra slutten av 70 tallet og er ennå i samme familie, like pen som ny Respekt til de som tar så godt vare på bilene sine
Alec Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Litt morsomt at flere nevner at drosjefolk har byttet ut mercedesen med noe annet, men i Oslo vil jeg si at storparten av drosjeeiere fortsatt kjører Mercedes, ingen tvil om det... Men Merce har jo utmerket kjørekomfort, myke seter og en soft kjørefølelse, noe som er behagelig hvis man bruker bilen som arbeidsplass og ikke bare til privat kjøring. Dette har jo ingenting med kvalitet over tid å gjøre, men som folk flest også sier, Mercedes er nok ikke like solid som de var.
Bmwfanatic Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 jeg har en 01 mod 220cdi, den har gått 489000 nå, null problemer.. drosjen jeg kjører er en sprinter med 270 cdi, den har gått 870000, bruker minimalt med olje og går fortsatt pent en kamerat har en 97 mod 220d som har gått 740000 ca, motor går fortsatt men bærer preg av slitasje + flere mercedes drosjer vet vet om bla en 320 cdi som har gått 500000km, like tight og fin.. jeg hadde en bmw 320da som hadde tippet 200000km og der begynte det å skje saker.. klart, nå var ikke den drosjekjørt, men må nok si meg imponert over mercedes jeg for min del..
Werther Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Selv om Mercedes post-1995 ruster ganske mye er det fortsatt kvalitet. De går laaangt og lenge, mye lengre enn BMWer generelt. Her inne blir det slått stort opp hvis en E46/E39 har gått over 350k, men hos MB er det normalt. Vil dere lese statistikk så kan dere sjekke finn.no og søke på 5-serie vs E-klasse på kmstand. Mange taxisjåfører har slitt med problemer på Volvo og Avensiser, så disse er ikke noe bedre. Moderne BMW-dieseler har jo hatt sin dose med problemer de også, så de er neppe noe bedre løsning enn CDI-motorene til MB. Her nede er det ingen BMW-taxier, så sammenligningsgrunnlaget blir litt for tynt. Dog er BMW en ekstremt populær kjøreskolebil, men dette har vel mer med image og markedsføring.
Bmwfanatic Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 det med kjøreskole, er jo fåtall av mercedes dieselene som har manuell, så der stopper det seg jo litt ang kjøreskole.. skal sies att mercedesen min rustet sinnsykt, men det dekket dem jo uten noe tap fra min side.. var rust i bakluke, taket, panser, alle fire dørene og kanalen på en 01 modell, ikke bra.. men motor og drivlinje, helt knall..
Azeton Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Har spurt taxi sjåfører om dette og kvaliteten på MB er ikke lengre noe for seg selv. Mye av grunnen til at mange velger MB som taxi er at de får veldige gode avtaler på pris og vedlikehold. Også gjort det, Har hørt flere som har snakket med BMW om de får rabatt til taxi og service avtaler, Det får de ikke. De prioriterer ikke drosjer på samme måte som merce gjør. Da resultere i at taxisjåføren må vente lengere på og få gjort reprasjonene sine og høyere utgifter for verktøyet sitt - ikke så rart da? Og kvaliteten på merce er ikke den samme!
Alec Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Og jeg er pokker meg så glad for at ikke alle drosjer i Norge er BMW uansett så!
jensemann23 Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 den mazdaen kan vel ikk stemme?over 800.000 km på 6 år=?
Alec Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 den mazdaen kan vel ikk stemme?over 800.000 km på 6 år=? Tenkte å ikke nevne det, men man har relativt lite peiling hvis man tror de 2 bilene har gått 815.000 og 910.000 ISTEDENFOR 81.500 og 91.000.... Ser dere ikke skrivefeilen (en ekstra null)......... Skjer jo hele tiden på finn.no
Ellingsen B. Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 det hører vel til sjeldenheter at BMW som har rullet så langt fortsatt lever så dette syns jeg var imponerende. Vedlikehold har jo klart mye å si.. Det enkleste er vel å ta å søke på mobile på BMW mot f.eks Mercedes hvor man finner uendelig mange fler MB som har gått langt. En annen faktor er også at BMW er den bilen som nok blir tilbakestilt mest. MB fra 96-04 hadde en knekk hvor de skulle gjøre besparelser på bekostning av kvalitet, men bilene før og dagens holder en utrolig høy kvalitet.
Azeton Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Har noe med hvordan folk bruker bilen sin.. Arbeidsplassen din skal gjerne være vedlikeholdt og i toppstand. Da går det mye penger på det. Eldre sporty BMWer blir som regel kjøpt opp av ungdom 18-30år. Kjørt hardt solgt videre, lite vedlikeholt osv.. Kjøp 1 ny bil og skift kun olje på den. etter 4-5år er det ikke mye bil igjen lengere..
Werther Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Bmw lager vertfall gode/slitesterke motorer http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18388596 Denne bilen har nå blitt "som ny". Det viser seg at denne ble kjøpt opp av Ali Hassan fra Askim, og at den fikk en real shinings. Nå har den til og med gått 245000 km mindre. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=550698
Mexos Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 det hører vel til sjeldenheter at BMW som har rullet så langt fortsatt lever Hører vel mer til sjeldenheten at en Bmw som har rullet så langt ikke er skrudd tilbake, noe den nå tydeligvis har blitt
Fredrik Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Min svogers over 10 år gamle Peugeot 406 2,1 TD (pre-facelift) har kjørt over 500000 Km med original motor, turbo og gearkasse. Bilen kjøres stadig 40-50 Km daglig hele året rundt i all slags vær. Det er også forbausende lite rust på den tiltross for at den alltid har stått ute... og det i fuktige Danmark. Det som kanskje er mest imponerende er at interiøret inkl. setetrekkene (stoff) knapt viser tegn til slitasje. Tenk om vår 2003 E46 318d Touring med 225000 Km på telleren holder like lenge... da blir den billig da, men jeg tviler dessverre sterkt på at det blir tilfellet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå