Odd-M Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Mener jeg har en kvittering på ca 850,- en plass. Ser at GS og Schmiedmann tar jeg noget bedre betalt ja... Hadde ikke Koed disse tidligere?
Otis Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Koed, mener jeg hadde dem til rundt 900,- men nå koster de over 2300,-
Odd-M Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Fremdeles dyrt arbeidsmengden tatt i betraktning
netrom Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Litt tilleggsinfo om hva som kan være lekk... har feilsøkt på min i noen dager/uker nå... Tenkte som de fleste andre at det sikkert er luftbelgene som er gåen. Bytta begge, som en sikkerhet(noe ordentlig drit skulle de ryke da man er på ferie), men det var fortsatt lekk. Kjøpte lekkasje spray på biltema og spraya på alle koblinger som var synlige uten å åpne kompressoren. Fant fortsatt ingen feil. Åpna kompressoren og spraya på alle koblinger der, fortsatt ingen feil. Inntil jeg da spraya på hele tilbakeslagsventilen og fant ut at den ene lakk luft fra kontakt innfestinga. Dvs det er innvendig lekkasje i ventilen. Så, da er jo spørsmålet, noen som vet om man kan få kjøpt denne løst? Har kun sett hele kompressorenheten til ca 7000... Morten
Oil drop man Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Litt tilleggsinfo om hva som kan være lekk... har feilsøkt på min i noen dager/uker nå...Tenkte som de fleste andre at det sikkert er luftbelgene som er gåen. Bytta begge, som en sikkerhet(noe ordentlig drit skulle de ryke da man er på ferie), men det var fortsatt lekk. Kjøpte lekkasje spray på biltema og spraya på alle koblinger som var synlige uten å åpne kompressoren. Fant fortsatt ingen feil. Åpna kompressoren og spraya på alle koblinger der, fortsatt ingen feil. Inntil jeg da spraya på hele tilbakeslagsventilen og fant ut at den ene lakk luft fra kontakt innfestinga. Dvs det er innvendig lekkasje i ventilen. Så, da er jo spørsmålet, noen som vet om man kan få kjøpt denne løst? Har kun sett hele kompressorenheten til ca 7000... Morten Har du funnet ut av dette,har samme problem jeg også....
netrom Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Jeg fant ingen som solgte løse tilbakeslagsventiler. Jeg lette ikke så voldsomt etter det, men det burde jo være mulig å få tak i da. Så at de på bildelsbasen hadde flere kompressorer liggende. Det er samme kompressor på E39 og på X5. Var på vei til å kjøpe en ny kompressor derfra inntil jeg kom over en på et lokalt huggeri. Så endte opp med å kjøpe meg en brukt kompressor. Men, jeg har jo da en liggende som er nesten i orden, den ene tilbakeslagsventilen som er gåen. Kan jo vurdere å selge den ventilen som er i orden...... Morten
Oil drop man Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Ok,hva skal du ev.ha for din gamle kompressor da?
slidern Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Har samme probleme som nevnt over her, men har ikke fått spraya på tilbakeslagsventilen enda. Så kan enda være den. Men kan noen fortelle meg hvor ledningene til sensoren bruker å bli slitt? Har lest flere plasser at dette kan være et problem. Er på venstre siden og jeg har bytta belgen uten at det hjalp
Alpejohn Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Må man bytte kompressor, anbefaler jeg å ta en titt på ebay.de Der får du dem til en sikkert langt hyggeligere pris en i norge
bugge-525d Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 har samme problem på en 04mod 525d touring.kan d vare belgene der og da?
slidern Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Er det ikke mulig å bytte bare ventilen hvis det er den som er ødelagt? Håper på mulig ledningsbrudd eller kontaktfeil da:)
netrom Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Hva tenker du da på i fht ventil, den som sitter på kompressoren? I såfall så selges ikke den av BMW, du må da finne ut hvem som lager den og evt få tak i den andre veier.
Alpejohn Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Har det ikke vært snakket om ang. enkeltdeler til kompressoren en gang før? Mener jeg har lest noe om det, og der var det konkludert med at det var vanskelig og få tak i enkeltdeler Men nå skal ikke jeg påstå noe, da jeg ikke har undersøkt dette selv Men hadde jo vært veldig greit om man fant en plass dem solgte deler man kunne bruke, så man slipper og bytte hele kompressoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå