S.Arnesen Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Hva med trimming, uten for store utskiftninger? bør jeg gå for noe annet å heller trimme? Turbo er tingen om du skal trimme. Turbo kit får man vel til rundt 11-12 000kr mer eller mindre komplett. Husk at da er ikke bilen lovlig lenger, så tenkt igjennom det før du velger å gjøre noe slikt... selv ville jeg satset på en bil med mer sprut orginalt
heimkokt Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Kjøpte nettopp meg enn e36 325 til 45 tusen med litt små fiks. 2500 i deler for og få den igjennom eu og litt små fiks er bilen verdt 60-70 tusen. så du kan få mye bra til den prisen
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 heimkokt, akkurat noe sånn jeg har tenkt. Skaffer meg billig lakk og noe deler fra en kompis som jobber på verksted... Det med turbokit, ulovlig vil si at hvis du bli stoppet, kan de sjekke effekten og gi deg en kjempebot? eller som i ikke godkjent, får'n ikke på veien? Fryktelig mange automatgira biler? Er det import? hvem kjøper en 325 med automat, ny?
Galro Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Vil det likevel bli "helsikes" dyrt? Nei, men da vil du heller ikke opparbeide deg noen bonus. Dessuten vil alle ulykkene du måtte foråsake gå på foreldrene dine. I praksis vil det si at du i tillegg til å ikke opparbeide deg egen bonus, risiskerer å ødelegge dine foreldres bonus også. Derfor er det ikke en ideell ordning, men det er billigere ...
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Det er sant, men forsikring har jeg ikke råd til selv uansett... opparbeider meg den når jeg blir 25 (uansvarlig drittunge)
S.Arnesen Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Det med turbokit, ulovlig vil si at hvis du bli stoppet, kan de sjekke effekten og gi deg en kjempebot? eller som i ikke godkjent, får'n ikke på veien? Fryktelig mange automatgira biler? Er det import? hvem kjøper en 325 med automat, ny? Om du blir stoppet i teknisk, så kan du risikere å bli avskiltet. Elelr bare få visning på bt (som er det vanligste). Da må du på biltilsynet og vise bilen din, så da må du ta av kitet før dette...
Pelton Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Vil det likevel bli "helsikes" dyrt? Nei, men da vil du heller ikke opparbeide deg noen bonus. Dessuten vil alle ulykkene du måtte foråsake gå på foreldrene dine. I praksis vil det si at du i tillegg til å ikke opparbeide deg egen bonus, risiskerer å ødelegge dine foreldres bonus også. Derfor er det ikke en ideell ordning, men det er billigere ... Bonustap går kun på det kjøretøyet som var involvert i et uhell. Ikke de som står hjemme i garasjen.
Odd-M Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Det med turbokit, ulovlig vil si at hvis du bli stoppet, kan de sjekke effekten og gi deg en kjempebot? eller som i ikke godkjent, får'n ikke på veien? Fryktelig mange automatgira biler? Er det import? hvem kjøper en 325 med automat, ny? Om du blir stoppet i teknisk, så kan du risikere å bli avskiltet. Elelr bare få visning på bt (som er det vanligste). Da må du på biltilsynet og vise bilen din, så da må du ta av kitet før dette... Det du sier er ikke nødvendigvis korrekt. Ved mistanke om trimming kan du bli sendt direkte til teknisk kontroll uten mulighet for å demontere ting og tang. Da sliter man "litt" for å si det sånn...
Erebus Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 litt er ordet ihvertfall hvis du blir sendt rett til den nye rullende landeveien. 1000 kroner per hest takk?
Odd-M Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Avgiftene er nå en ting, men du finner ikke mange bilprodusenter som godkjenner høyere effektuttak enn det bilen er levert med. Et annet negativt moment med å kjøre med ulovlig trimmede og ombygde biler er forsikringsoppgjør. Hvis du havner i en ulykke men en ikke godkjent bil risikerer man regresskrav. Dvs. at man får hele regningen på forsikringsutbetalinger til motparten. Ved alvorlig personskade blir det maaaange tusenlapper, kanskje millioner.
Tronstad Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 som alle andre her sier så er 325i veien og gå, men da må det vel bli en sedan / touring, coupe i brukbar stand med manuell til de prisene skal du nok leite litt etter om den ikke skal ha gått 250 + vet det ligger en 325 med ok km stand på autodb, men den har autolat og stygt rødt skinn og standard stoler ligger til 69 men byr du han 60 så tror jeg ikke det er no skambud ! AutoDB-kode: 911124 men hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt meg en 320 i bedre stand og med en del utstyr og så ny modell som mulig, og kjøpt meg en m50b25 motor (325 motor) får de fra 6-12 lapper alt ettersom, motorene ser identiske ut og passer rett nedi, og med en 25% diffbrems så er du langt på vei mot og ligge brett !
Hansh Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Bonus på forsikringen skulle du ha begynt å spare opp på Carismaen som sikkert er billig å forsikre! Med det budsjettet hadde jeg heller gått for en 320 i god stand, litt etter hva du finner og hva forsikringen kommer på. Kan fort bli dyrt selv om den står på dine foreldre (noe som strengt tatt heller ikke er lovlig så lenge det i hovedsak er du som bruker bilen). En 320i vil uansett være noe helt annet å kjøre enn bilen du er vant til!
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 som alle andre her sier så er 325i veien og gå, men da må det vel bli en sedan / touring, coupe i brukbar stand med manuell til de prisene skal du nok leite litt etter om den ikke skal ha gått 250 + vet det ligger en 325 med ok km stand på autodb, men den har autolat og stygt rødt skinn og standard stoler ligger til 69 men byr du han 60 så tror jeg ikke det er no skambud ! AutoDB-kode: 911124 men hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt meg en 320 i bedre stand og med en del utstyr og så ny modell som mulig, og kjøpt meg en m50b25 motor (325 motor) får de fra 6-12 lapper alt ettersom, motorene ser identiske ut og passer rett nedi, og med en 25% diffbrems så er du langt på vei mot og ligge brett ! Skjønner. Har sett den, men det er automat desverre. Igjen skal jeg bytte motor må jeg ha noen til å gjøre det, og da blir det litt jobb. Men hva kan en 320i yte ved for eksempel en "chiptuning" eller hva det heter? er dette overhodet mulig? er vel heller ikke helt lovlig hvis man ikke bytter ut en haug med andre deler, som bremser og lignenede? men men...
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 En ting til. Mange her har sikkert en lignenede bil, og hvordan er motorene? Er i utgangspunktet ikke så glad i de som er gått over 200000km, er dette godt tenkt, eller er det ikke noe problem å kjøpe en som er kjørt langt? Vil uanstt ta med meg mekaniker kompisen når jeg skal se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå