Gå til innhold

Erfaring med Nankang fra dekkonline.no?


oledra
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte billigdekk fra dekkonline.no da har hørt flere med gode erfaringer. Kjøpte Nankang NS-2 235/45 R17 95V

Etter omlegging og balansering ristet bilen som fy.

Balanserte på ny, og på ny, og på ny 4ganger og rister like galt.

Virker som dekket forandrer seg etter hvert.

Sender de nå i retur.

Drit-irriterende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Felger sitter helt i senter.

Det er snakk om 2 dekk og dei forandrer seg. Balansering går i null både utside og innside av felg.

Når en så har kjørt (ristet) litt er der opp til 40 gram feil.

Dette har skjedd 4 ganger.

Har sendt e-post med reklamasjon men dette er et h.... å få til da man må få tillsendt et skjema og reklamere på tysk. :(

Er nok siste gang jeg prøver dekkonline. Sikkert greit så lenge alt går greit men ved feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Nankang NS-2, 235x19". Herregud for noen dritdekk! Alvorlig dekkstøy og omtrent 0 feste på vått underlag.. Fulgte med felgene jeg kjøpte, hadde aldri kjøpt noe sånt ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret fra dekkonline:

Vi beklager for problemene du har med dekkene, men du kan selvfølgelig

reklamere dem.

Vi vill først spørre deg hvis du skal ha andre dekk istedet eller hvis

du skal ha pengene tilbake. Det er også viktig for oss å få vite det

eksakte grunn for reklameringen.

Vi skal sende deg et reklamasjonsformular. Hvis du vill ha nye dekk,

sender vi dem omgående. Hvis du vill ha pengene tilbake kan vi

återbetale pengene så fort dekkene er hentet fra deg. Dekkene kan hentes

så fort vi får formularet tilbake (korrekt utfylt) og din undertegning.

Etterpå sender vi dekkene til produsenten og vi venter på svaret.

Hvis produsenten ikke aksepterer reklamasjonen, må du betale

transporteringen og erstatningsdekkene.

Reklamasjonsformularet sendes på tysk sammen med et norsk demoformular

(dette fordi produsenten må ha formularet på tysk).

Vennligst svar på denne e-posten snarest mulig slik at vi vet hvordan gå

videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister en del med mine Nankang dekk også, spesielt i hastigheter 80++ var i fjor sommer å balanserte de med sikkert 1kg med lodd på hver felg, men selv ikke dette hjalp, problemet er at det på de fleste sånne billigdekk er dårlig balanserte fra fabrikk.

Ellers så synes jeg dekkene er helt greie, ikke noe sånn ultra bra men om du må ha dekk der og da så er de greie, har ennda tilgode å slippe selv på vått føre, skiftet forresten bakdekkene til Antyre og disse slapp lett i ca 40-50 km/t på våt vei, livsfarlige med andre ord, så det blir nok ett kjent merke til neste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister en del med mine Nankang dekk også, spesielt i hastigheter 80++ var i fjor sommer å balanserte de med sikkert 1kg med lodd på hver felg, men selv ikke dette hjalp, problemet er at det på de fleste sånne billigdekk er dårlig balanserte fra fabrikk.

Ellers så synes jeg dekkene er helt greie, ikke noe sånn ultra bra men om du må ha dekk der og da så er de greie, har ennda tilgode å slippe selv på vått føre, skiftet forresten bakdekkene til Antyre og disse slapp lett i ca 40-50 km/t på våt vei, livsfarlige med andre ord, så det blir nok ett kjent merke til neste sesong.

Rister så forferdelig dette fra 75-95 går ikke å kjøre med, trodde først d var noe galt med bilen la derfor om til orginal stålfelg 205/55-15 ble da rolig og fin. Tror jeg har byttet dekk 12 ganger nå foregående uke med fire balanseringer. Lønners seg nok å legge noen tusen ekstra i dekk, og neste gang fra forhandler. Har vert på bilferie også, måtte da låne dekk/felg fra en annen bil jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...