Gå til innhold

Erfaring med Nankang fra dekkonline.no?


oledra
 Share

Anbefalte innlegg

Det som er viktig med dee nanckang dekkene... er at dere må see lastekoden på dekkene-- noene er kunn på 87 v og da tåller dee ikke mye varme og vekt ...Når vi kjører i100 kmh og kommer fram og stopper bilen og går inn så er dekke varm og når den blir kald så formme gummi på dekke etter hvor tymgden ligger fra bilen... Det medfølger rysting og da blir loddene som er på felgen fra før motsatt virkning... og da er det være åkjøre... men etter en stund du har kjørt og dekke blir varm så formen seg så si tilbake igjen..... Spesiele dimensjoner er 205.40r17 og oppeover.... i 18 og 19 å 20 er det mindere problemer.... Jeg tenkte å imformere dere med det bare... :D

Så no dekk med 80v i dimensjonen 205-40/17 er bare å kaste? hehe

Nå så jeg jo at egentli alt i den dimensjonen er på mellom 80 og 84 så... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså en ting jeg ikke skjønner, hvorfor utstyre bilen med dårlige dekk? Det kan være livsfarlig for degselv og andre medtrafikanter.

Nei, er man glad i bilen så kjøper man gode dekk av kjente merker.

Har selv hatt nankang en gang, og aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså en ting jeg ikke skjønner, hvorfor utstyre bilen med dårlige dekk? Det kan være livsfarlig for degselv og andre medtrafikanter.

Nei, er man glad i bilen så kjøper man gode dekk av kjente merker.

Har selv hatt nankang en gang, og aldri mer.

Da kan du jo spørre deg selv om hvorfor du i det hele tatt kjøpte Nankang til å begynne med?

Dessuten går det jo å kjøre etter forholdene. Dekkene er jo lovlige så om det skulle skje noe og man har kjørt med riktig fart og optrådt korrekt etter veitrafikkloven så har man jo sitt på det tørre.

Grunnen til at jeg har kjøpt Nankang var at de var billige, men jeg kommer nok til å gå for ett bedre/mer kjent merke neste gang da det er totalt uøkonomisk å kjøpe de, i tilegg til at de er dårlig balanserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten går det jo å kjøre etter forholdene. Dekkene er jo lovlige så om det skulle skje noe og man har kjørt med riktig fart og optrådt korrekt etter veitrafikkloven så har man jo sitt på det tørre.

Fordelen med (dyrere) merkedekk, er at sikkerhetsmarginene kan forventes å være større.

Det er ikke helt usannsynlig at dersom man er innblandet i en ulykke der man ikke har klart å stoppe i tide, vil det bli sluttet at man ikke kjørte i henhold til forholdene på stedet.

Derfor vil man kunne bli nødt til å kjøre langsommere med et Nankang

dekk på vått føre enn hva som er naturlig med et bedre dekkmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså en ting jeg ikke skjønner, hvorfor utstyre bilen med dårlige dekk? Det kan være livsfarlig for degselv og andre medtrafikanter.

Nei, er man glad i bilen så kjøper man gode dekk av kjente merker.

Har selv hatt nankang en gang, og aldri mer.

Da kan du jo spørre deg selv om hvorfor du i det hele tatt kjøpte Nankang til å begynne med?

Dessuten går det jo å kjøre etter forholdene. Dekkene er jo lovlige så om det skulle skje noe og man har kjørt med riktig fart og optrådt korrekt etter veitrafikkloven så har man jo sitt på det tørre.

Grunnen til at jeg har kjøpt Nankang var at de var billige, men jeg kommer nok til å gå for ett bedre/mer kjent merke neste gang da det er totalt uøkonomisk å kjøpe de, i tilegg til at de er dårlig balanserte.

Jeg har aldri kjøpt nankang, de satt på en tideligere bil jeg kjøpte. På vått underlag så måtte jeg kjøre veldig forsiktig for å ikke skli av veien.

Man får det man betaler for rett å slett =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Nankang på første E46n. Tapte 30K pga de dekka... LIVSFARLIG på vått.

Slapp ved det minste gasspådrag. Holdt på å seile inn i flere biler i rundkjøringer osv da bilen slapp på alle 4. Kjørte helt normalt...

Virker som det er stor variasjon på disse nankangene. Noen partier/dimensjoner er helt greie, mens andre aldri skulle vært på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det her med Nankang er ganske rart, og mistenker som Lars89 det samme, eventuelt at de blir veldig dårlige etter en tids bruk. Har sett at det er forskjellig merking på NS2 hos Dekkonline, en med og en uten TW bak f.eks. Jeg kjøpte nemlig NS2 i 18" der til M5en for noen år siden (etter jeg følte jeg hadde brukt NOK penger på den bilen), og var ganske fornøyd med de. Lite støy, ingen sporing, satt knallgodt på tørt selv på den bilen, ikke vibrasjoner. Bilen ble litt ustabil over 160, men er usikker på om det var dekkene eller understell/spissing, men den traff nå ihvertfall toppfartssperra på de dekkene uten at det var noe stress. På vått satt det ikke spesielt godt, men det gjør ingenting når man har såpass med gamp på bakhjula. Har flere kompiser som har akkurat samme erfaringer som meg med disse dekkene, både på vei og bane. Og så har man de som sier at det er helt sykt tragiske dekk som slipper overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Nankang NS2 i 225/55-17 på MB V-klasse.

Helt ok dekk på en sånn type bil. Kan godt kjøpe det igjen.

Å ikke kjøpe NS2 til en normal bil av sikkerhetsgrunner, blir tullete. Da får dere slutte å kjøre bil om vinteren også. Kan jo få hjulslipp 8)

Derimot har jeg hatt Nexen 3000 ( samme prisleie som Nankang) på en Viano, og det var grusomt og hardplast i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Nankang NS2 i 225/55-17 på MB V-klasse.

Helt ok dekk på en sånn type bil. Kan godt kjøpe det igjen.

Å ikke kjøpe NS2 til en normal bil av sikkerhetsgrunner, blir tullete. Da får dere slutte å kjøre bil om vinteren også. Kan jo få hjulslipp 8)

Derimot har jeg hatt Nexen 3000 ( samme prisleie som Nankang) på en Viano, og det var grusomt og hardplast i forhold.

Vi har hatt både ns1 og ns2. Det er billige dekk som selvfølgelig ikke sitter like godt på vått som dyrere dekk. Men "gode" dekk til laaav pris. Om det finnes forskjell fra dekk til dekk vet jeg ikke men har hatt 3 sett ns2 og ett sett ns1 og aldri vært noe problem etter balansering på de hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nankang på mine 19". 235/35/19 framme og 255/35/19 bak. Gode dekk på tørr asfalt, men noko DRITT på våt asfalt. Direkte farlig om det regner kraftig, etter min meining ! ... (for eksempel i 80 sone når det har regna ei stund og det ligger vatn i hjulsporene. Da føles det som om man har vannplaning omtrent heile tida)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si at jeg har kjørt med Nankang dekk i tilsammen 3-4 sesonger. Det er som flere sier at de er dårlige på våt vei, å det er de nok i forhold til mange andre typer, men de er ikke forferdelige.. Det skal jo taes hensyn til fart osv når veibanen er våt.

Risting pga dekk har jeg aldri opplevd. Har ett sett med 7.5-9x16 på nå, der bakfelgen(e) er litt ovale. Merker overhodet ingenting. De slites ikke unormalt fort, men på senka BMW er det jo litt mere slitasje enn på en org bil. Har heller ikke 1kg(!) lodd på, men rundt 100g.

Man kan vel også se litt forskjell i priser. Man handler (f.eks) ett 215.40.17 dekk til rundt 6-700kr. Da håper jeg at ingen forventer å få samme kvalitet på dekket som ett til dobbel pris.

Tør å påstå at dekkene ikke er farlige, men man bør kanskje ta forhåndsregler litt raskere enn på et dyrere dekk. Dette er jo ett kurrant og billig alternativ om man ikke har et alt for stort budsjett å bruke, som jeg for min egen del har hatt siste tiden pga skolegang.

Alt i alt mener jeg, ut i fra MINE erfaringer, at Nankang holder omtrent mål med det det koster i innkjøp, og at man ikke kan ha alt for mere forventninger til disse med tanke på pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...