Gå til innhold

Bimmerskalenderen 2010 - i salg! Bet. info. S.1!


 Share

Anbefalte innlegg

Skal iallefall begynne å skru av skiltene mine når jeg tar bilder av bilen med tanke på neste års kalender ;) Hadde noen greie bilder, men synst de "slitte" gamle skiltene ødela hele bildet så jeg sendte heller inn noen av gamlebilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Avhengig av hvor seriøs denne kalenderen blir, burde det tas høyde for ett par ting når bildene blir valgt ut.

- Ikke mer enn ett bilde per bil, for å unngå at kalenderen blir "repetiv".

- Prioritere sesong bilder framfor ett vanlig "3 serie bilde" hvis stemmegivningen er relativt jevn. Sier 3 serie bilde fordi.. ja, opplagt.

- Kvalitet på bildene som blir valgt ut, dvs setting, komposisjon, skarphet.. generelt ting som gjør at ett bilde ser meget bra ut.

Noen av disse tingene er kanskje nevnt fra før, vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Geir Anders at det bør være muligheter for å vrake visse bilder selv med mye stemmer. Det er jo f.eks. noen av (de gode) kandidatene som har flere bilder av samme bil i samme setting, bare alternative vinkler. Her bør man nesten bare slå stemmene sammen til bildet med flest stemmer, og droppe det/de andre. Det er kjedelig med to nesten like bilder. Egentlig burde det vært et kriterie i forkant. Man taper jo faktisk på å ha to bilder som er nesten like - man risikerer da å ende opp med "moderat" antall stemmer på hvert av bildene i stedet for mange på ett.

Syns forresten fortsatt det er synd at vi ikke har noen skikkelige snøbilder representert, f.eks. fra isbanekjøring. Det må jo være masse bilder å velge fra på PCene til folk rundt forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forresten fortsatt det er synd at vi ikke har noen skikkelige snøbilder representert, f.eks. fra isbanekjøring. Det må jo være masse bilder å velge fra på PCene til folk rundt forbi?

Her er link til min bil på snøføre.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=228913

der va d mange fine bilda :wink: fikk vel ikkje me dem i konkurransen? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.flickr.com/photos/simonhh/se ... 686254416/

http://www.flickr.com/photos/simonhh/se ... 157565903/

Snøbilder her :)

Ellers enig med Geir Anders.

I tillegg MÅ bildene kunne oppdrives i ukomprimert format.

Om det kun kan skaffes i 1680x1050 f.eks. er kvaliteten tvilsom til å komme på trykk.

Til og med småbilder i Fahrfreude (klubbladet vet dere!) må leveres inn i fullt format.

3263351872_02ac3664c4.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel allerede sagt at det bare blir et bilde pr bil, og det er egentlig veldig bra da man slipper en kalender med mye av det samme...

Er også veldig enig i at man bør prioritere bilder med bra skarphet og komposisjon, men er desverre veldig mange som ikke stiller helt på topp der :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysild, det er jo mest for din egen del. Du har mange bra bilder av din bil, men jeg gadd ikke stemme på alle. Ser at andre har valgt andre av dine bilder, så du risikerer å få bare "gjennomsnittlig" med stemmer på alle bildene dine, i stedet for at om du hadde valgt ut et av disse, så hadde sannsynligvis det sanket alle stemmene som nå er fordelt på dine 3-4-5 bilder. Nå vil jeg tro at du får nok allikevel, men worst case kunne vært at du ikke hadde fått med noen av bildene siden du har så mange nesten like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Geir Anders og Gunnar, samt det burde vært sesongkategorier(Vinter, Vår, Sommer og Høst) og ikke 200 bilder å velge mellom.. Lett for at alle får kanskje et par stemmer hver, istedet for at det kanskje er litt mer konsentrert over et mindre antall bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Geir Anders, Gunnar og Marius ;)

Alle har noe som absoluttt burde taes med i en eventuelt ny kalender neste år samt bedre "sensur" som dere har snakket om.

Uansett er dette et veldig bra tiltak av Chris som gjør dette praktisk talt gratis !

Keep it up ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange gode forslag til hvordan dette kunne vært gjort bedre, og det tar jeg med meg videre, så om det blir en runde neste år så kan det jo hende at det blir en bedre gjennomføring ;)

som jeg sa tidligere i tråden, så må jeg prøve og feile litt :)

Etter at stemmene var telt over i går, så skjedde det som det har vært forutsatt, det er de samme bilene som har samlet 1-5 stemmer på 4-5 bilder, som gjør at de havner veldig i gråsonen... også var det flere biler som fikk 2 vinnerbilder, så det blir gjort noen endringer fra min side for at dette skal "gå opp". Ble noen overrasket over at E36 regjerte stremmene? hehe også at det kun var e36 og e46 som vant? med unntak av en E36/7 :P

Men jeg har gått over og jeg tror dette kommer til å bli veldig bra! :)

skal til forlaget på fredag, så da blir kalenderen ferdig redigert, trykkingen foregår i et annet land om jeg forstod det riktig hehe... spent på resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...