Gå til innhold

Xenon fjernlys E46


Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

Har en preface E46 coupe med originale xenonlamper. H7 fjernlys.

Tenkte å sette inn xenon i fjern for bedre lys og bare for å ha det (har oppgradert alt annet av lys)

Tenkte å kjøpe dette settet i 4300 evt 6000K

Er det stor forskjelli i lysstyrke i praksis? Har 6000K i nær og syns det lyser godt :wink:

Ser dybvik selger modifiserte holdere, er det noe poeng å kjøpe de?

Noen med peiling/erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par av de settene liggende selv og de er veldig jalla å ha i fjernlysene. Pga tregheten ved oppstart vil du ikke merke noe av xenonlysene før det har gått flere sekunder, og siden fjernlys ofte er noe man må slå ofte av og på, så blir det slitsomt å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par av de settene liggende selv og de er veldig jalla å ha i fjernlysene. Pga tregheten ved oppstart vil du ikke merke noe av xenonlysene før det har gått flere sekunder, og siden fjernlys ofte er noe man må slå ofte av og på, så blir det slitsomt å kjøre med.

nå er de jo bare trege første gangen du tenner de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Okei, nå er det klart for å installere.

Er det bare å koble kabelskoa i det originale stikket eller må man koble opp rele osv for å unngå feilmelding på E46?

Bare å koble rett på. Får ikke feilmeldinger... Du kobler den orginale kontakta rett i ballasten til xenoen kitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv gjerne ut hvordan erfaringen din er av dette, da jeg godt kunne tenkt meg å gjøre det samme.. Vil ha bedre lys i fjernlysene.. Bor et sted hvor det ikke kommer biler hele tiden i mørket.. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon i fjenrlys er veldig bra.

Men det er et "problem" at de er treg å tenne første gangen, eller før de er varm.

Når du først har brukt dem i 2-3 minutter, og du evt møter en bil, så vil lyset være klart, altså lyse meget bra med engang du slår på igjen, etter at du har passert en bil.

Jeg monterte ihvertfall inn 50 watt xenon i mine langlys og får ingen feilmelding, og jeg har e39 med lys sjekker.

50 watt er også ganske greit å ha mht is på glasset på lykta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering!

Var veldig lett å installere. Bare å plugge rett i :wink:

Holderne fra Dybvik var litt knot å få på, men satt til slutt. :wink:

Lyset ble veldig bra! Ingen problemer med sikta 8)

Merker ikke noe til treghet annet enn første oppstart :wink:

Får feilmelding på lys høyre foran før jeg slår på fjernlyset, men mulig dette har noe å gjøre med feil på min bil/mitt sett...

Til 450 inkl. frakt fra Tailand (+260 til Dybvik) klager jeg ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...