Gå til innhold

Nødskrik!


SeiKo
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelp...

Jeg har hatt bilen på undersøkelse og verkstedet kom fram til at det hele, arbeid inkludert, ville kommer på 14.000. Bærearmer og foringer, traversforinger bak, bærekuler og endeledd samt stort sett alt av foringer foran og bak. Etter sjekk på både GS og Mekonomen viser det seg at delene alene vil komme på 6000-6500.

Jeg sjekket og med :oops: Biltema. Der er delene mulig å få tak i til under 3000,-

Er det noen som vet hvordan kvaliteten på disse delene er og om dette i det heletatt er noe jeg bør vurdere?

6500,- er ganske mye penger når man er familiefar og er avhengig av bilen.

Alle tips og råd mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dama måtte bytte akkurat det samme som deg brukte vi biltema, der får man også tak i hele bærebrua fremme. Denne virka tyngre og mere solid fra biltema.

Med Bærekuler klare? Da er jobber relativt lett og gjøre selv.. Så kjører du bilen bare på forstillingskontroll!

Da har du spart MYE penger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dama måtte bytte akkurat det samme som deg brukte vi biltema, der får man også tak i hele bærebrua fremme. Denne virka tyngre og mere solid fra biltema.

Tyngre har jo ingenting å si. Det er som å sammenlikne blytunge kopi felger med lette racingfelger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker slik, siden du kjører en E36 316i som (uten å vite hvilken stand den er i) er verdt rundt 30.000 kroner så ville jeg ikke brukt så dyre deler heller.

Hadde det vært en dyrere bil hadde jeg valgt org. bmw eller forsterka bærebruer/powerflex foringer fra GS.

Mao. hadde jeg vært deg hadde jeg gått for biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14000kr tror jeg ikke var så gale pris for alt dette arbeidet:)

Sjekk forøvrig med bilogdekk AS på midttun også, de er vesentlig rimeligere enn vest bilutstyr iallefall..

Hvordan kvaliteten er på uorginalt vs orginalt vil jeg ikke begynne å synse om, men om kvaliteten på uorg hos biltema er så mye verre enn de delene hos mekomen/bilogdekk/vestbilutstyr/romnes tror jeg ikke!

Det kan virke litt sært, men slike deler som traversforingene(som er ganske tidkrevende å bytte) ville jeg hatt orginale el evt powerflex.. Ikke noe billiggreier som du ikke helt vet hvor lenge holder iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg skal akkurat bytte en bærearm bak på 7 serien da jeg synes den virker litt slakk.

GS : ca 2300 kroner

Koed : ca 750 kroner

Sjekk ut hva delene kommer på Koed, da kan du spare som i eksempelet over 2/3 av orginalpris på mange deler.

Kan fremdeles ikke klage på kvaliteten på delene jeg har kjøpt fra Koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 2:

Er du sikker på at alt dette må byttes? Har jo nok av verksteder som er ute etter en rask fortjeneste også..

Sikker er jeg ikke da dette er et overslag fra 1 verksted. Synes det er litt merkelig at bærearmene framme må byttes da. Dyre deler og er vel forholdsvis tidkrevende å bytte disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du trenger?

Kan skaffe noe deler til en god pris.

Se eksempel på finn.no

Kode: 18595589

18634409

Tanken var meget god og jeg takker så mye, men desverre så er det ikke noe jeg kan bruke da jeg har en e36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg skal akkurat bytte en bærearm bak på 7 serien da jeg synes den virker litt slakk.

GS : ca 2300 kroner

Koed : ca 750 kroner

Sjekk ut hva delene kommer på Koed, da kan du spare som i eksempelet over 2/3 av orginalpris på mange deler.

Kan fremdeles ikke klage på kvaliteten på delene jeg har kjøpt fra Koed.

Er prisene på koed ink frakt eller kommer dette i tillegg?

Aldri handlet der så er ganske usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...