Gå til innhold

senk/felg


jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

felginfo:

BBS RS-GT felger 2-delte smidde/skrudde (5/6/7/8-serie, passer visstnok på e46 OM man bruker spacere bak. i størrelse 8,5x19 og 10x19 ..

dekk dim. er 245/35/19 og 275/30/19

innpress osv på de originale vet jeg ikke, men det er også 19". og litt smalere dekk foran og bak.

--------------------

Spm mitt er om disse bbs felgene vil "fylle" ut mer enn mine originale pr.idag.

Sett at jeg KUN bytter felger og lar være å senke.

Eller vil det se annerledes ut, på en negativ måte?

(om det kun blir bedre, iom at det er fetere felger, så er jo saken grei)

jeg vet at 99% mener jeg BØR senke bilen samtidig, men hvor "ille" blir det uten senk? (jeg har ikke så veldig lyst på å senke bilen...)

Hadde noen vært gode på photo-editing, så kunne jeg jo sett det selv.

Noen som ca klarer å "bytte felger" på bilen min, slik jeg forespør i photoshop? :P

evt. bare gi meg skriftlig svar:P

vanskelig og teit problemstilling da jeg ikke har sjans til å se for meg hvordan det blir selv.

rsgt-14.jpg

6qcmik8qufg59864rugy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvilke dekk/felg dim E46 M3 er levert med org, foran tror jeg det er over 40. Noen 18" er 42 mens 19" er 47..

Om du da skal bruke bredere felger/dekk samt 5-serieinnpress(rundt 20) så tror jeg ikke det passer uten å evt valse hjulbuene.

Bak er innpresset 27.. Der vil det muligens gå med 5-serie innpress. Men 10" er jo iallefall 1" mer enn org...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. dette er bare rot.

Her holder jeg på å kjøpe felger som ikke engang passer til min bil.

der får jeg bekreftet hvor skrekkende lite kunnskaper jeg har rundt tema: "FELG".

Er jo mulig de passer, men jeg må sjekke ut dette nærmere...

Jeg skal søke opp felger på wikipedia... håper det står noe info der.

Det jeg ville fram til å tråden (om det ble uklart for noen):

jeg har ikke noe lyst på å senke bilen min..

Så derfor ville jeg vite OM 19" BBS RS-GT felgene ble bedre, eller dårligere på bilen min. Kontra de originale som sitter på nå..

(Hvis det ble stor forskjell i negativ forstand, vil jeg jo muligens beholde originale felger, da jeg aller helst ønsker å ikke senke bilen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBS RS-GT felgene vil bygge mer ut i hjulbuene, men høyden/forholdet mellom skjermkant og dekk vil bli ca som nå, hvis rullediameteren på dekkene er noenlunde det samme. Det kan du jo regne ut med denne Kalkulatoren

Om du så finner ut innpresset på de nye felgene, legger ut dette sammen med innpresset på de felgene du nå har, samt de ulike dekkdimensjonene så er det litt lettere å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBS RS-GT felgene vil bygge mer ut i hjulbuene, men høyden/forholdet mellom skjermkant og dekk vil bli ca som nå, hvis rullediameteren på dekkene er noenlunde det samme. Det kan du jo regne ut med denne Kalkulatoren

Om du så finner ut innpresset på de nye felgene, legger ut dette sammen med innpresset på de felgene du nå har, samt de ulike dekkdimensjonene så er det litt lettere å hjelpe :)

kjempe fint:)

det skal jeg prøve å finne ut av!

Får bare ikke tak i selgeren om dagen, ettersom han bor i sverige.. vet ikke om han er på bimmers, ikke har jeg tlfnr heller.

Hadde jo vært supert om noen andre her, vet hva slags innpress jeg har på mine 19" m3 evolution (tror jeg de heter). .-avbildet første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDA en post fra meg! :)

Se HER

Ifølge infoen jeg finner her så har RS-GT felgene i 8.5*19 ET 35 selv til 5-7 serie.. Dette kan nok være riktig, og at man da evt må bruke spacere på disse modellene. Ved å lage felgene med slikt innpress er det enklere å tilpasse de ulike modellene ved kun å endre spacer(men om det stemmer i ditt tilfelle vet jeg ikke)

10*19 felgene har ET25, så jeg tror ikke at du er så langt unna å få dem til å passe på bilen din. Ville dog ikke hadde bredere dekk enn org iallefall..

btw..... einpresstiefe = innpress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp CH felgene til Morteym Jon!!

Jeg skjønner ikke hvorfor han vil selge dem, men HER ligger de iallefall til salgs.

De kommer til å sitte som k*k i f*tte på bilen din!

han skulle ikke selge alikevel..

og jeg er engentlig enig!

jeg har nesten problemer med å se forskjell på vanlige BBS ch kontra BBS RS-GT.... enda sistnevnte ligger i en HELT annen prisklasse.

altså.. Hvorfor skal jeg betale ca 30tusen for noen felger som rent utseendemessig er identiske med noen felger til ca 15tusen ?

Andre innvendinger på akkurat dette?:P Er de RS-GT felgene en annen verden med tanke på kjøreferdigheter? eller hva er greia? :P

her er BBS RS-GT

wgrbr038etuoh5f5uh3w.jpg

her er BBS CH

q7da6e67dv07nbuxcfvj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...