Gå til innhold

er e39 en feilvare?


korny
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror heller ikke e39 er noen dårlig bil men det begynner å bli mange av dem nå blandt ola normann og de fleste av dem har nådd en kjørelengde hvor bytte av masse slitedeler kommer. Kjenner ingen som har plagdes med e39 og de aller fleste er stor fornøyde med den.

Ellers hopper jeg på påstanden om at e34 er en bunnsolid bil, min har også rundet 350'000 uten at det har satt betydelige spor.

Er også delvis enig i at en godt utstyrt e34 ikke er mye dårligere enn en e39 til overkommelig pris. Jo e39'n ser mer moderne ut, har mer elektronikk osv. Men etter å ha prøv ett par e39 kommer jeg til å holde meg til e34 i lang tid ennå. E39 gir meg ingen ting e34 ikke kan gi meg og jeg liker e34 karosseriet mye bedre. Liker også å skru selv og det man sparer på verkstedet kan man legge i deler sånn at den holder litt bedre følge med dagens utvikling :)

Syns ikke e34 ser gammeldags ut heller selv om de eldste er over 20år, dog er den nok ikke tidløs og selvsagt finnes det begge ender av skalaen på e34 også.

Kan vel også nevnes at toppen røk fordi jeg drøyde det for lenge med å skifte en sviktende vannpumpe.

Fant du det ut på forhånd at den var sviktende eller fant du det ut senere? Minner meg på at jeg må ta en titt på min E34 sin vannpumpe :roll:

Skifte av vannpumpa er en "bedre føre var" ting å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å sette seg inn bak rattet i en E39 kontra en E34, men det går på innvendig design på dashbord og dører. Interiøret i E34 er mye mer gammeldags. Men når man begynner å kjøre bilene, er forskjellene små. Er begge bilene i topp stand så oppfører de seg nærmest identisk på veien. Støynivå er også nesten likt, men man hører motoren litt bedre i E34.

Jeg er forøvrig enig i at E34 har et mer tidløst design utvendig.

Jeg står fast ved min påstand: E39 er en god bil. E34 er en enda bedre bil. (Men tiden jobber mot E34. Det er få fine eksemplarer igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to E39 og to E34 nå. Byttet annenhver gang og nå som jeg har E39 savner jeg E34 mye. Særlig nå som E39 begynner å bli den nye rånebilen.

E34 har grommere lyd, macho front og ett klassisk karosseri som rett å slett er nydelig. Kommer jeg over en strøken 540i så trur jeg det blir en slik neste gang.

Grunnen til at jeg solgte E34 og valgte E39 var kun driftsikkerhet og at det ser ut som en mer moderne bil. Dessuten har begge E39'ene virket bedre skrudd sammen da E34 hadde gått lengre.

Har heller ikke hatt noen feil på min E39, den er lasset ned av utstyr og alt fungerer. Har kun byttet støtdempere foran og vindusviskere på 15mnd å 25.000km. Den har nå gått 146.000. (2003 525ia).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også nevnes at toppen røk fordi jeg drøyde det for lenge med å skifte en sviktende vannpumpe.

Fant du det ut på forhånd at den var sviktende eller fant du det ut senere? Minner meg på at jeg må ta en titt på min E34 sin vannpumpe :roll:

Gi meg noen minutter, så skal jeg få lagt opp en video på YouTube som jeg postet på Bimmers for noen mnd siden, hvor jeg ble tipsa om at det kunne være vannpumpa som var i ferd med å ryke.

Jeg drøyde det to uker, og på vei hjem (ca. 3 minutter hjemmefra) takket den for seg, 1,5 minutt senere var temperaturen på max og sjokoladekrem i oljelokket var et faktum.

Linken kommer til å være:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg gikk litt "i strupen" på kommentaren om at komforten er bedre i E39 er fordi jeg mener at komforten du får i en 540 til 80.000-100.000 er så forbannet mye bedre enn komforten du får i en E39 til samme pris. Og oddsen for at E39`en streiker på ett eller annet før den nærmer seg km-standen hvor E34`en allerede er, er etter det jeg har forstått relativt påfallende.

Kjøper du en E39 til 100.000 idag, må du også bite deg i det å sitte i noe så grufullt som plysj-seter, og den dagen jeg får valget mellom det, eller en bil som er 10 år eldre ...

Edit: Men, selvfølgelig, om komforten er basert ut i fra at dashbord og midtkonsoll ser nyere ut, så svinner jo poengene mine litt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er ikke dårlige biler, selvom det er mange tråder om E30. Det samme gjelder E39. E39'n har kommet seg ned på ett prisnivå som er akseptabelt, så syntes økende tråd aktivitet rundt karosseri varianten, er helt logisk.

Bilen var grensesprengende for BMW og flere Amerikanere blandt annet, sier at dette er den mest velykkede fem serien som noen gang er laget.

Har ikke lest hele tråden, men står sikkert positivt å negativt og jeg vil på ingen måte henge meg opp i hva som blir nevnt.

Jeg og Amerikanerene er enige om at dette er en fenomenal bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok det, og jeg skal ikke nekte på at jeg har jævli lyst på en.

Men, føler at folk syter og klager over de når de har passert 150.000 km, halvparten av de fleste E34`ene som folk eier innpå her.

Men, er det noen som vet hvordan det har gått med elektronikken på E31 (altså 8-serien)? Den har jo vært på markedet like lenge som E34, og har vel like mange (om ikke flér) elmotorer og duppedingser som en godt utstyrt E39.

Minnes jeg hørte om elektronikkfeil på E39 som medførte at når man fløytet, gikk vinduene opp eller ned etc?

Jeg vet det har vært mye klage på E31`en også, men det har vel helst vært det samme som på E38 - problemer med understell pga. for mye vekt. Bare lurer på om elektronikkfeil er noe gjennomgående hos BMW (og andre forhandlere) eller om det bare er E39`en som har fått de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 spiser forstillingsdeler, ja.

Dette må i høyeste grad bero på bruken av bilen. Da jeg kjøpte min 2002 mod. 520iA i august 2004 var den kjørt knappe 27.000 km, og da jeg solgte den i desember 2007 med 94.500 km på telleren var det ikke skiftet en eneste del i forstillingen på den - ikke engang "rabalderstag". I mitt eierskap ble bilen utelukkende kjørt på 19" og 20" sommerhjul og 18" vinterhjul, på dårlige nord-norske veier, og med grov senking (ca. 70 - 80 mm foran og 50 - 55mm bak).

Den eneste feilen jeg hadde på bilen i mitt eierskap var å skifte viftemotstnaden til klimaanlegget, samt "bryteren" som justerer høyden på xenonlysene (denne ble knekt ved montering av senkesettet). Jeg har et solid kvalitetsmessig inntrykk av E39 - så lenge den er godt og jevnlig vedlikeholdt, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg gikk litt "i strupen" på kommentaren om at komforten er bedre i E39 er fordi jeg mener at komforten du får i en 540 til 80.000-100.000 er så forbannet mye bedre enn komforten du får i en E39 til samme pris. Og oddsen for at E39`en streiker på ett eller annet før den nærmer seg km-standen hvor E34`en allerede er, er etter det jeg har forstått relativt påfallende.

Kjøper du en E39 til 100.000 idag, må du også bite deg i det å sitte i noe så grufullt som plysj-seter, og den dagen jeg får valget mellom det, eller en bil som er 10 år eldre ...

Edit: Men, selvfølgelig, om komforten er basert ut i fra at dashbord og midtkonsoll ser nyere ut, så svinner jo poengene mine litt bort.

Det er _din_ mening. Jeg mener noe helt annet. Deal with it :wink:

For 100 lapper får man en veldig godt utstyrt E39 i dag. Vil anbefale deg å surfe finn, kan virke som at du baserer den uttalelsen på markedet anno 07 eller noe. Surfa 5-serie senest i går, lå da flere velutstyrte E39er der rundt den prisklassen. Selvfølgelig med litt høy km-stand, men det har de fleste E34 og.

Synes denne tråden utartet litt, det var da vitterlig ikke meninga at E34 og E39 eierne skulle tastaturkrangle om hvem som har best bil.

Sålenge vi alle er fornøyde, hva er problemet? Jeg har enda ikke sett en E39-eier klage over bilen sin i denne tråden. Det alene bør si sitt.

EOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, føler at folk syter og klager over de når de har passert 150.000 km, halvparten av de fleste E34`ene som folk eier innpå her.

:?:

Kan noen vennligst oversette?

Synes du våser mer og mer i denne tråden..

Jeg gir meg.. Jeg vet vel ingenting om hvordan det er å eie E39. Jeg bare kjører en. Daglig. :roll: Grunnen til at jeg kjøpte E39 var at min far kjøpte seg en for endel år tilbake. Han har nå rulla over 100k km i denne bilen uten å gjøre annet enn å bytte olje og 1!! abs-føler.

Nå venter kake og bursdagsfeiring! Dere får fortsette uten meg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 spiser forstillingsdeler, ja.

Dette må i høyeste grad bero på bruken av bilen.

Jeg har litt samme erfaring som deg. Min gamle E34 ble kjøpt med km stand på 170000. Da var casterstag og lenkearmer/støttestag modne for utskiftning. Jeg byttet disse like etter kjøp. Lenkearmene ble byttet en gang til i mitt eie, mens casterstagene holdt fortsatt da jeg solgte bilen drøyt 3 år senere. Den hadde da en km stand på 210000.

Min nåværende E39 ble kjøpt med 74000km på telleren. Nå, med knappe 101000km på telleren, har nok de samme casterstagene takket for seg. Jeg vet ikke når disse var byttet sist, men antar at de er like gamle som bilen.

Så, ja. Det har kanskje noe med både kjørestil og veistandard å gjøre. (kan aldri tenke meg at vestlandsveiene er noe bedre enn de dere har der oppe i nord). Det er i hvertfall et faktum at mange E34 og E39-eiere bytter, spesielt casterstag og lenkearmer, ganske hyppig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er ikke dårlige biler, selvom det er mange tråder om E30. Det samme gjelder E39. E39'n har kommet seg ned på ett prisnivå som er akseptabelt, så syntes økende tråd aktivitet rundt karosseri varianten, er helt logisk.

Bilen var grensesprengende for BMW og flere Amerikanere blandt annet, sier at dette er den mest velykkede fem serien som noen gang er laget.

Har ikke lest hele tråden, men står sikkert positivt å negativt og jeg vil på ingen måte henge meg opp i hva som blir nevnt.

Jeg og Amerikanerene er enige om at dette er en fenomenal bil.

Fikk ikke en 2001+ 530i E39 toppscore i ett Amerikansk bilblad for beste bil på alle områder. Ingen biler har kommet opp i den toppscore summen hverken før eller siden.

Lå ut en link her for ei stund siden. E39 er gode biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...