spruddel Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 Hei. Haster! Må skifte bremser på min E46 320d nå og trenger litt hjelp til hva jeg kan og bør velge Skal være noen ordentlige bremser, helst ventilerte og boret. Kommer vel til å bli brukt noe på bane, så derfor bør det være litt størrelse. Kjører med 17" på vinter, så må passe innenfor det Det jeg hovedsaklig har planlagt å skifte er klosser, skiver og bremsevæske. Tror jeg dropper stålomspunnede slanger, da jeg har hørt dette krever spesialverktøy, men det kan uansett skiftes senere om nødvendig. Men må jeg skifte calipere også, hvis jeg øker størrelsen på skivene? Har ikke ønske om et rent banebremsesett som k-sport og slikt, men heller noe i en størrelse som dekker litt bak felgen samtidig som det stopper Har heller ikke tenkt å kjøpe noe dyre greier som brembo, pccb osv. Bør vel gå an å få tak i ålreit bremsesett til en mer hyggelig pris? Takker for all hjelp, og om du trenger noe mer info, så bare spør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 12, 2009 Forfatter Share Skrevet September 12, 2009 Vil f.eks dette oppsettet holde bra? - Turbogroove skiver foran, ventilert, 5 bolt, Ø300, Høyde 52mm.Tykkelse Ny/min.22 / 20 - Turbogroove skiver bak, ventilert, 5 bolt, Ø294, Høyde 60mm. Tykkelse ny/min 19 / 17 Og greenstuff (eller redstuff?) klosser rundt? Dette kommer jo på ca. 7500 der jeg sjekket nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 Mitt tips er orginale skiver, Yellowstuff-klosser og ny bremsevæske en gang eller to i året. Kreves ikke noe mer av stålslanger enn av andre slanger, men det har heller ikke mye for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Hvorfor originale skiver? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Spørsmålet er heller; hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Hvorfor originale skiver? Rent teknisk har det lite for seg å ha større bremseskiver iom. bilens relativt begrensede fartsressurser... de originale bremsene er mer enn gode nok og selv en 330i med 231 HK kan bruke 16" felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Din 320d har jo samme skiver som en 328, så bremsene er nok store nok. Har inntrykk av at slissede og borrede skiver er mest for show, så sant man ikke holder på med hard banekjøring.. Skal du ha større skiver så må du ha større kalipere. Det går ann å skaffe seg 330 bremser, men de er minimalt større.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Ok, takk for svar folkens Som du sier S.Arnesen, så er borrede mest for show, og det er vel mest derfor jeg vil ha det Men hvis jeg kjøper f.eks EBC Turbogroove skiver i samme størrelse som jeg har orginalt og setter på f.eks Redstuff klosser, trenger jeg da å bytte kalipere? Må få tak i nye klosser senest imorgen da den ene klossen er helt utslitt så det kommer sånn metallisk lyd når jeg bremser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Nå har eg kjørt med litt forskjellige skiver, og Ebc sine turbogroov skiver er bra skiver det. Men koster veldig lite ekstra for å kjøpe brembo max da.. Men hvis du er ute etter rette looken er det vel ebc sine du skal ha. Du trenger ikkje bytte kaliper hvis du skal ha org dimensjoner på bremsene. Klossene støver også minimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Looken har litt å si ja Men du mener at brembo max er mye bedre eller? Kunne tenkt meg EBC turbogroove med redstuff. Da trenger jeg ikke å bytte noe mer så lenge jeg har original størrelse på skive og det er det jo fra EBC Vet noen forresten om det selges som par både skiver og klosser hos GSbildeler? Står ikke noe på nettsidene om det er pris per aksel eller per stykk. Enten er de veldig gode i pris, eller veldig dårlige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Problemet eg hadde med Ebc skivene var rust, og at sporene tetta seg igjen.. Men de ble ikkje skeive eller noe sånn. Det som eg likte med de kontra brembo sine er at Ebc skivene hang seg bedre på, ble på en måte en vacuum effekt under klossene. Fikk aldri testa brembo skivene skikkelig før eg solgte de, men brembo har ett godt rykte på seg for å være bra ja. Får de også i org dim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Jeg vil anbefale deg å holde deg vekk ifra skiver som er borra. De har lett for å sprekke der hullene er. Kjøp heller skiver med spor i bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 de originale bremsene er mer enn gode nok og selv en 330i med 231 HK kan bruke 16" felger. Litt off topic kanskje, men var ganske sikker på at en 330 må ha 17" felger pga. bremsene...!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Litt off topic kanskje, men var ganske sikker på at en 330 må ha 17" felger pga. bremsene...!? 330 får fint på 16" felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Jeg vil anbefale deg å holde deg vekk ifra skiver som er borra. De har lett for å sprekke der hullene er. Kjøp heller skiver med spor i bare. De EBC Turbogroove skivene er blind-borete, så de er ikke gjennomboret nettopp for å slippe sprekker i skivene. Men du mener at det fortsatt er sannsynlig at det skjer eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå