Gå til innhold

Ad|oS goes rotating :D - Poleringsjobber

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hehe, har du lyst å drive veldedighetsarbeid er det bare å melde seg :wink:

Tar ikke betalt for mer enn produkter, og bompenger/bensinpenger om jeg må kjøre et stykke så.

så du innlegget mitt lengre opp?

bor i mandal, den blå coupen som var på grill treffet på verkstedet da deg mysild og søreng kom

PM sendt

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ordner med alt selv vettu. Men er jo litt langt til Sandefjord da...

Men har lyst å teste litt på en "vrakbil"/vinterbil der jeg virkelig kan teste ut grove kombinasjoner og slikt. På nyere biler må jeg jo tross alt være forsiktig hehe

Skrevet

Da var første jobb unnagjort, og kom meg gjennom nesten uten uhell. Fikk vekk mye riper, og det ble blankt :D Ble ikke så mange bilder, og pga tidsmangel ble det ikke noe bilde av ferdig resultat:

Ble selvsagt skumlagt med sterk såpeblanding/avfetting. Brukte CG Citrus WG, Snowfoam og MG Super Degreaser til skumlegginga. Ble også brukt Bilt-Hamber Surfex på dekk og gummilister samt CG Grime Reaper i hjulbuer. Eneste stedene jeg fikk frem noe møkk var egentlig fra gummien samt hjulbuer/dekk. Felger ble også vasket med Bilberry felgrens. Bilen var egentlig veldig veldig ren, noe som også gav utslag i clayen som nesten ikke hadde noe å jobbe med.

wn5s7fnir8doiqgam3ak.jpg

Bilen er desverre blitt vasket med svamp, noe som gav utslag i lakken. Mye swirls, og en del RDS på et par steder.

cvgnpehojme860vxj7h3.jpg

lrmarnt10neta2xq8bu5.jpg

Myk lakk på en del omlakkerte steder, så korrigeringen her gikk veldig fort med en ganske mild kombinasjon. Forventet å fjerne det meste av swirls, men ble overrasket over hvor "grå" lakken var. Her er et bilde av panser etter første runde med orange Scholl og S30 (for de som måtte være interessert i det :wink: )

yjvw40vp3mvtpjskod5g.jpg

Trunken hadde nok orginal lakk, noe som var mye verre å korrigere. Måtte over med en mye sterkere kombo her, og gikk over 4-6 ganger før jeg og eier var noenlunde fornøyd med resultatet. Her er bilde etter første runde

k8uh7retwe4tmogu3icx.jpg

Høyre siden bortimot ferdig her. Ble ganske blankt :D

9bw0hsqn57t7j8ugj8ef.jpg

Kommer muligens noen bilder av hele bilen, men må se om jeg orker å ta kjøreturen for å gjøre det hehe

Skrevet

Ble veldig mye bedre enn det var, men huff så mye fæle områder det er på en M-frontfanger :P

Har ikke så mye å sammenligne med desverre da jeg ikke har brukt roterende så mye før. Eneste jeg vil si er at de tørker ut veldig fort, men gir jo resultater veldig fort. Men jeg tenker jo mest i forhold til DA maskin, der man jobber og jobber i det uendelige før det tørker ut. Er nok mest fordi det er uvant jeg synes det er slik.

Skrevet

jepp... må få handlet meg en ny en jeg også nå... ser jo bare på lars89s bil, og det var en jallamaskin jeg gav 250 kroner for :-P hehe

var jo endel riper igjen på bakluka da ^^ hehe

Skrevet

var jo endel riper igjen på bakluka da ^^ hehe

Trunken hadde nok orginal lakk, noe som var mye verre å korrigere. Måtte over med en mye sterkere kombo her, og gikk over 4-6 ganger før jeg og eier var noenlunde fornøyd med resultatet. Her er bilde etter første runde

Skrevet
Ble veldig mye bedre enn det var, men huff så mye fæle områder det er på en M-frontfanger :P

Har ikke så mye å sammenligne med desverre da jeg ikke har brukt roterende så mye før. Eneste jeg vil si er at de tørker ut veldig fort, men gir jo resultater veldig fort. Men jeg tenker jo mest i forhold til DA maskin, der man jobber og jobber i det uendelige før det tørker ut. Er nok mest fordi det er uvant jeg synes det er slik.

Har du problemer med at det tørker ut fort burde du bruke litt vann på en sprayflaske som du dusjer lett på pad`en før du legger på mer polish ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...