AreGar Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Hei. Har begynt å se etter en E39, og da helst en med navi. Ser at de fleste er uten dette orginalt. Kan noen si om denne ble levert orginalt eller er kun ettermontert? Antar denne er orginal Hvordan er det å ettermontere noe slikt? Burde det være liten tv for å få en stor uten større problemer? Hvordan er det med GPSen? Hvem har laget software, hvordan funker det med oppgradering osv? Takker for alle svar! Er det eventuelt noen som har prøvd å bygge inn annen skjerm/laptop/pc i en sånn bil med suksess? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Mulig denne personen vet noe, han har hvertfall bygget orginalt inn i sin E46 Kunne tenkt meg det selv, men det er ganske dyrt http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=978646#978646 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 Begge de to er originale. Den største skjermen var kun tilgjengelig på de siste årsmodellene, men jeg vet ikke helt hvilke. Det skal ikke være noe problem å bytte den lille skjermen mot den store, da alle tilkoblingene er like, men det kan hende navi-computeren må omprogrammeres (eller i verste fall byttes ut). Dette kommer litt an på årsmodell og slikt. GPS-en er såvidt jeg vet lik uansett. Softwaren er BMW og det finnes relativt ny programvare som fikser småfeil og slikt. Det er også endel "hjemmelaget" tilleggs-software ute og går som gir mulighet for nattmodus, fotoboksvarsling etc. Kartene blir oppdatert noen ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Widescreen skjermen kom på facelift, dvs 09/2000, også kaldt 2001 modeller og oppover. Ikke noe problem å bytte den lille skjermen ut med en ny. Men du må muligens bytte mer for å få Widescreen bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Mener at man må bytte ut TV modulen som støtter 16:9, Ellers så stemmer det kjennern sier 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AreGar Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Hvordan funker oppgraderinga av software på gpsn? Må man betale for det? Abonnement eller pr oppdatering? De som har den store skjermen har cd spiller i bagasjen? Støtter de mp3? Eventuelt DVD? Kan fikses? TV mottakeren er vel verdiløs nå som vanlig tv nett skal ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AreGar Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Denne er vel forresten koblet til telefonen også? Hvordan funker det? Må man ha tvilling-sim eller finnes det noen BT løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Mye spm her gitt Skal prøve å svare på det jeg kan: Oppgradering finner du på http://xoutpost.com/ , da tenker jeg på software til navi ikke kart. Kart finnes hos BMW(dyrt) eller du kan søke litt på nett etter kopi. Kjøper du navi spiller på ebay får du ofte med kart. www.bimmernav.com har mye info og tips ang blåtann. TV tuner er analog så ja den virker ikke på riks tv. DVD spiller bak til navi er kun for kart. Kan ikke se film på denne. Med TV tuner kan du evt koble på riks tv tuner, pc og/eller DVD spiller på video inputen ( Merk denne er mono på lyd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå