Gå til innhold

Vil ta lappen fra pøblene (samt likestilling)


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.fvn.no/lokalt/trafikk/article705856.ece

Dette var helt vilt i mine Øyner :shock:, noen må snart ta knekken på disse maktsyke jævlan.

Ikke at jeg følte meg, men vil ikke miste lappen for en fest

Nåja... du mister ikke lappen for å gå på en fest, men hvis du skaller ned tre personer og banker opp kjæresten din etterpå... ser jeg ingen problemer med at du mister lappen i tillegg til å komme i fengsel. Noen av disse gutta bor mer eller mindre i et fengsel så det svir nok mer om de ikke kan kjøre bil eller motorsykkel når de er utenfor murene.

Metoden kalles forøvrig for "Al Capone" metoden... etter en teknikk politiet i USA brukte mot de kriminelle bandene på 30-tallet. Teknikken gikk kort og godt ut på å ta fra bøllene alle former for statusmidler. Det kan være biler, penger, smykker, sertifikater, moteklær, hus/leiligheter... og måten dette gjøres på er en kombinasjon av stadige skatteettersyn (har du ingen lovlig inntekt kan du heller ikke eie noe) samt preventiv beslagleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Skal han ta stemmerett og sørge for at folk ikke får lån også med det samme?

Heia Norge!

Jeg har vært "stemmeløs" i over ti år så jeg ser ikke problemet. Hvis du er meldt utflyttet fra landet og dermed ikke står i manntallet har du ikke stemmerett i Norge. I Danmark må man være dansk statsborger for å ha stemmerett... og dermed er jeg "stemmeløs"... uten å være kriminell. Lån får du ikke med mindre du har en fast inntekt og det har de nevnte gutta normalt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i ...... !? :D Bra Norge! Er bare Norge som kan finne på noe så dumt!

Om jeg kommer utfor en bråkmaker på byen og forsvarer meg, så kan jeg brått miste lappen? =P Hva i all verden har det med bilkjøring å gjøre?

Om du er full og gjør noe du egentlig ikke mener, så betyr ikke det at du råkjører og er "pøbel" når du kjører bil..

Mener ikke at jeg er en fyr som er ute etter bråk på fester osv, for det er jeg absolutt ikke, men om du uheldigvis skulle komme utfor et slagsmål, noe som er ganske vanlig på byen pga sjalusi med damer og tull og med en del innabords, så kan jo ikke det gå utover lappen :D

+1 Heia Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mister billappen i de landene om du er uheldig å kommer utfor et slagsmål en gang?

Nei... du kan bl.a miste lappen hvis du begår alvorlig vold i affekt. I dette tilfellet betyr det at du helt bevisst banker opp noen på en fest. Poenget i denne sammenhengen er nulltolleranse overfor vold og det er meget bra slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe =P Mener ikke at jeg er noen slosskjempe, men synes det er latterlig at man skal kunne miste lappen om man er uheldig å komme utfor det.

Men jeg er absolutt ingen fan av slossing i heletatt, men synes det er vanvittig drøyt at man skal kunne miste lappen om man kommer utfor noe bråk. Men selvfølgelig, sikkert mye forskjellige meninger om dette. Det kommer ikke til å ramme meg uansett, men synes det er rart at man skal kunne miste lappen pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis det er alvorlig vold og helt bevisst kan jeg være noe mer enig, men synes fortsatt de burde gjort det på en helt annen måte enn å ta fra folk lappen. Burde heller vært strengere fengselstraffer eller satt igang hardere samfundsstaffer osv. Jeg synes liksom at billappen er så langt utenfor dette med slossing osv som man kan komme. Kjører man fort og tøyer grenser i trafikken er jeg helt enig at man bør bli fratatt lappen, men synes heller de burde hatt strengere og lengere fengselstraffer og straffer generelt om man begår voldsforbrytelser og liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget me hele saken var jo at de skulle ta lappen fra folk som konstant var i bråk! Om du skulle være så uheldig en kveld å havne i bråk så er jo ikke det lappen din det første de tar. Uheldigvis så har vi en del "pøkk" som går på byn bare for å lage faen rett og slett! Gjør meg ingenting hvis politiet vil gjøre livet litt jævlig for de. De gjør jo det tross alt mot alle andre som er ute for å hygge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første reaksjon på dette er utelukkende, høyt HAHAHA.

Så, etter at jeg har summet meg litt, tenker jeg som så:

Hvorfor følger man ikke det enkle, effektive prinsippet straff etter handling? (Om dette viser seg å være ineffektivt, skal det gå utover borgere?)

Det blir helt feil å ta fra noen retten til å føre et kjøretøy, pga av en handling som ikke har noen ting med brudd av regelverk under føring av kjøretøy.

LATTERLIG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...