Gå til innhold

Vil ta lappen fra pøblene (samt likestilling)


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem er det som ikke fester og lever ungdomstiden litt?

Her! :wink:

Ikke i heletatt? =P Men poenget var at dette er svært vanlig blant ungdom i den alderen. Er jo svært mange som tar seg en tur på byen en gang i mellom eller på en fest osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir vanskelig å forstå denne straffen (selv om det ikke registreres som straff i juridisk forstand) når vi ser et tilfelle hvor en 14-årig jente mishandles grovt voldsmessig av jevnaldrene og eldre "venninner" i nesten et helt minutt (ble filmet) blir dømt til 111 timers samfunnstjeneste...(disse er jo ikke under kriminell lavalder). Og slik kan vi fortsette å finne eksempler på alvorlige forbrytelser som etter mitt skjønn straffes helt uforståelig lavt når vi sammenligner med dette tilfellet... :cry:

Nå vil jo ikke dette være den eneste straffen de eventuelt får da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo komme hit til Trondheim hvor man må betale større summer bare for å få lov til å bruke pikkdekk framfor vanlige vinterdekk. Snakk om å ha skylapper.. Merker jeg blir forbanna på slike døgenikter som bruker stillingen sin til å bare fare med piss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser et stort problem her, det offentlige får et videre sanksjonsmulighetsområde overfor menigmann, noe som utelukkende er negativt.

Legg merke til en ting folkens, er det disse voldelige "pøblene" og andre tidligere dømte som skal tas ved hjelp av denne nye metoden? Tydeligvis ikke:

– Utfallet av denne saken blir svært spennende, ettersom det kan få betydning for videre praksis, sier Hasseldal.

Jeg tolker dette som at det ikke er disse pøblene dere snakker om, som enkelte synes hadde vært riktig å straffe på ytterligere vis, men at det heller er slike som han i som festet litt for hardt som skal tas. Kanskje det også brukes mot politiske aktivister, dem er det jo viktig å begrense bevegelsesfriheten på!

Dere er ganske naive som tror at politiet kommer til å bruke skjønn og bare bruke dette mot pøbler. Makt burde ikke samles på den her måten, den kan, som dere så i Egersund, lett misbrukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er like saklig som at kvinner skulle begynne å bruke hodeplagg i politiet!

Såkalte voldsmenn og bråkmakere gir vel totalt faen i om de har lappen eller ikke, om det er sånn "ta alle over en kam" holdning de skal bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhm les hva som som står da, de tok jo lappen fra han som festet. og hadde 0 på rullebladet

Det kan de seriøst ikke ha lov til.

De kan nekte deg å få retten til å få førerkort innen du har tatt den teoretiske og praktiske prøven. Utover det så må du jo faktisk gjøre noe som bryter reglene ved bruk av et kjøretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt, da har vi sjåfør om par helger da når vi kliner til med fest blandt bmw hodene i område (Tyristrand - Øvre eiker) :-).

Hvorfor tror du jeg har bil med to seter? :lol:

Fordi du liker ta flere turer eller at du håper på sette inn bøtte seten inn i en touring ? :smoking:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...