NiklasJa Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Tenkte jeg skulle legge ut en liten prosjekt tråd ang. broren min sitt nyeste prosjekt.... E30 med audi 5'er! Ble en produktiv dag. Var i hakadal og hentet en 3b motor (audi, 20v, rekke 5, 2.2l, turbo) Og vært i Evje, hos prodigt her på forumet. og henta 89 mod 316 coupe, som skal huse denne bastarden av Ingolstadt og Munchen. Litt bilder: Trekkbil: Stolte eier og bil: Motoren: Bilder fra salgstråden: Film av en kar fra tønsberg som har gjort dette før: Ting som skal gjøres med bilen: Ifølge bror skal han forhåpentligvis lande på ca 440hk. Motor: 3b fra en Audi S2 Turbonetics E50 turbo. Grenrør produsert av Furans (http://furans.se/exhaust_swe.htm) 3" eksosanlegg fra turbo. Laget selv eller fra ferita Etanol (tenker på miljøet) Dyser størrelse ? Datasprut av fabrikat ? Egenfabrikkerte motor- og girkassefester. Drivverket: Løst clutch hus fra eldre volvo 240/740, med audi diesel motor. 20mm Adapterplate E30 M3 Getrag 265 girkasse 325 diff med Quaife innmat. 325 mellomaksel 325 bakstilling Alle foringer skal byttes til powerflex K-sport coilovers. K-sport bremser, 330 framme og 286 mm bak K-sport camber justerings plater Utvendig: Pusses ned, sandblåses og hellakkeres i farge "Havanna Metallic" (noen som har lakk koden til denne?) M-tech 2 med evo leppe. Shadowline Innvendig er det usikkert om den skal ribbes og kun ha bøttestoler og bur. Eller om interiøret skal beholdes og sette inn stoler av typen Recaro speed elns. Sikkert noe jeg har glemt. Men det kan jeg komme tilbake til. Vennligst ikke la denne tråden bli en diskusjon om det passer seg med en audi motor i en bmw eller ikke. På forhånd takk
jon///M Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 ser ut som et bra prosjekt, så ut som en grei trekkbil også. m5?
FTE Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Dette kan bli spennende ja, skal følge med her 5er-lyden er nesten like digg som 6er-lyden også.
dutten Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 den bilen du linker til går i hamar nå og kan skrive under på at det er rått med audi 5'er i e30 chassie funker som juling gjør det og
Lars89 Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Kult prosjekt Dette må da være veldig driftssikkert kontra f.eks en M20 turbo? Trekkbilen falt veldig i smak. Bedre bilder av den?
Netlandet Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Mener jeg har sett den trekkbilen i full sladd i rundkjøringa her i Askim? Den var hvertfall jævlig pen! Flere bilder!
MMTuning Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Mener jeg har sett den trekkbilen i full sladd i rundkjøringa her i Askim? Den var hvertfall jævlig pen! Flere bilder! Hmmmmm......!
NiklasJa Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Her er flere bilder av trekkbilen: Som forøvrig er en M5 3.8 N.B Sammenling dette bilde med avatarer så burde det ikke være så vanskelig å skjønne hvem som er eier av skjønnheten.
Robkill Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Den trekkbilen er bare nødt til å være den jeg har sett i bånnebakka ut av nesodden for ei lita stund siden!
S.Arnesen Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Ser frem til å følge med i denne prossesen
JonasD Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Er dette Kim sin gamle bil? Ellers ser det ut til å bli mye jobb hvertfall! Lykke til
NiklasJa Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Imorgen starter vist hard kjøret. Først skal bilen EU godkjennes. Garasjen, som dere ser på bildene. Ser ut som et bombahorehus for å si det mildt. Før bilen skal opp på bukker og ribbes. Fester til motor og girkassa skal lages iløpet av neste helg. Og bilen skal pusses helt ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå