Jump to content

Kjøp av E61 525ia


Ivanrogov
 Share

Recommended Posts

Vurderer kjøp av denne bilen her:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19360948

Trenger da flere meninger enn min egen, da den kun sier KJØP.

Mangler navigasjon, ryggesensor osv.

Lite utstyrt bil?

Hva er det jeg bør se opp for?

Tungsolgt pga lite utstyr?

Rust og kjennte feil på E61?

Automat + bensin dårlig ide?

Tar imot tips til andre biler, helst mtech + skinninteriør.

Link to comment
Share on other sites

Et par ting som gjør at jeg aldri hadde vurdert bilen... Den mangler xenon, klimaautomatikk, navigasjon, sport/komfort seter og panoramaglasstak.. Alt i alt en "ok" utstyrt bil, men ikke noe mer enn det. Bensin og automat er ingen dårlig ide, men bilen er nok noe tørst, og som allerede nevnt, i dagens samfunn er det nok en tungsolgt bil - spesielt med kun et "ok" utstyrsnivå.. Jeg ville også kanskje ha gått ned på motor å vurdert 520d fra 03/2007 (altså en facelift), alternativt så ny som mulig innenfor en grei prisramme. Enkelte E61 har hatt problemer med nivåregulering. Dugg i xenonlykter er en svakhet på tidlige E60/E61'er, men har bedret seg - hvertfall på facelift.

Link to comment
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18281718

Hva med den her? Mye bra utstyr, men fortsatt en liten bom på klima delen.. Trenger en kraftig oppgradering på sommerfelger.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18275247

Legge i noen kroner og kjøpe den her kanskje. Meget pen bil men noe høy kmstand.

Samme pris, halve kmstand men dog E60, uten navi:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19020580

Link to comment
Share on other sites

Samme pris, halve kmstand men dog E60, uten navi:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19020580

Hva i alle dager skal du med en fast navi i bilen?... Jeg har enda tilgode å kjøre meg vill selv etter over 25 år på veiene i Europa og USA. Kjøp en portabel navi... den er mye billigere og kan lett skiftes ut når den etter kort tid blir gammeldags.

Link to comment
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18281718

Hva med den her? Mye bra utstyr, men fortsatt en liten bom på klima delen.. Trenger en kraftig oppgradering på sommerfelger.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18275247

Denne mangler ikke klimaautomatikk så dette hadde vært en bil jeg ville ha vurdert svært nøye. Godt utstyrt til en fornuftig pris!

Jeg ville heller ikke ha droppet originalmontert navi til fordel for håndholdt fra elkjøp. En ting er at førstnevnte kanskje blir utdatert, men gud bedre å hvor mye snacks som medfølger navi i form av flere funksjoner på hele bilen. iDrive gen II f.eks med professional har jo integrert harddisk, instruksjonsbok med animasjon og videovisning osv osv. (ikke at det alene rettferdiggjør merprisen..)

Link to comment
Share on other sites

Kjøp min vel. Prisen er diskuterbar :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16949548

Pen bil, men denne har vel strengt tatt den gamle motoren på 193hk og ikke 218hk?!. Tingene som får meg til å mene det er at bilen er registrert så tidlig, så antakelighvis er det en bil som er produsert i 2004. 218hk motoren kom vel heller ikke før 09/2005 altså som 2006 modell med start/stopp knapp - som din bil ikke har.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp min vel. Prisen er diskuterbar :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16949548

Pen bil, men denne har vel strengt tatt den gamle motoren på 193hk og ikke 218hk?!. Tingene som får meg til å mene det er at bilen er registrert så tidlig, så antakelighvis er det en bil som er produsert i 2004. 218hk motoren kom vel heller ikke før 09/2005 altså som 2006 modell med start/stopp knapp - som din bil ikke har.

Bilen er produsert i April 2005 og solgt ny i Mai 2005. Den har N52B25 motoren med 218 HK.

BMW N52 er en stempelmotor med seks sylindere på rekke produsert av BMW. Motoren debuterte i 2004 i E63 630Ci. Veivhuset er fremstilt av magnesium og aluminium, noe som er en verdensnyhet i motorkonstruksjon.

Motoren er utstyrt med andre generasjon Valvetronic variable ventiltider og Dobbel VANOS for bedre drivstofføkonomi samt økt effekt. Motoren leverer 85.5 hk per liter sylindervolum, og har den laveste vekten per hestekraft av noen serieprodusert sekssylindret motor (1.24 hk per kilogram i den seneste utgaven). Motoren er verdens letteste sekssylindrete motor.

N52B25 2.5 L (2497 ccm/152 in³)

160 kW (218 hk) @ 6500 250 N·m (184 ft·lbf) @ 2750-4250

Har ikke start/stopp knapp for jeg har ikke Comfort Access/Nøkkel-fri adgang til bil.

Du må gjøre researchen din Saltkjelen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...