Fredrik Skrevet Oktober 15, 2009 Share Skrevet Oktober 15, 2009 Dessuten er det jo også brukt som metode for å se om en bil er bruktimport - nesten alle som mangler rails er import. Årsaken til dette er at rails skaper turbolens og dermed ekstra vindstøy i høyere hastigheter og det er jo ikke så kult når man kjører på bl.a Autobahn. Jeg har aldri helt hatt sansen for rails... de minner meg mest om eldre amerikanske stasjonsvogner a la Ford Country Squire (som i og for seg er kul nok). 1978 Ford Country Squire Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 16, 2009 Share Skrevet Oktober 16, 2009 Gratulerer med ny bil! Et par fine eksemplarer, med deilige 20" felger: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 16, 2009 Share Skrevet Oktober 16, 2009 Synes du har bra planer for bilen. Men som andre har sagt, kanskje noen andre felger. Her er link til en tråd på e90post.com med bare e91'er. http://www.e90post.com/forums/showthrea ... e91+thread Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 16, 2009 Share Skrevet Oktober 16, 2009 Årsaken til dette er at rails skaper turbolens og dermed ekstra vindstøy i høyere hastigheter og det er jo ikke så kult når man kjører på bl.a Autobahn. Ser poenget, men det er de tverrgående listene som skaper mest støy. Kan ikke si jeg merker støy av betydning fra taket på stasjonsvogna vår. Her burde vel Richie85 være mannen til å svare - med tanke på at han har kjørt bilen sin både med og uten rails. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CagmaN Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Hei. Takk for masse fine tilbakemeldinger. Da er det klart, beholder nyrene, og mest sannsynelig rails. Rails er vel en ganske stor jobb? Er 4 "hull" rundt på taket, men de er vel bare til å montere no tvergående rails? Tenker jeg prøver bilen med de M6 kopi felgene(19"), siden jeg har de liggende,men de andre på posten over så myyyye naisere ut! Fikk m tech girkule i dag, så nå skal jeg snart begynne med småplukk. Noen som har no erfaring/fremgangsmåte på demontering av ratt? Mtech ratt på vei og. Evt link?? Marek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Oktober 16, 2009 Share Skrevet Oktober 16, 2009 Årsaken til dette er at rails skaper turbolens og dermed ekstra vindstøy i høyere hastigheter og det er jo ikke så kult når man kjører på bl.a Autobahn. Ser poenget, men det er de tverrgående listene som skaper mest støy. Kan ikke si jeg merker støy av betydning fra taket på stasjonsvogna vår. Her burde vel Richie85 være mannen til å svare - med tanke på at han har kjørt bilen sin både med og uten rails. Jeg merket ikke forskjell på økt støy etter at jeg monterte rails på bilen min.. Kanskje det er støy ved kjøring over 200km/t.. det vet jeg ikke noe om Hørte en gang om en kar med en E34 M5 touring som fikk "railene" som satt på den avmontert grunnet støy i 200km/t+ med da snakker vi om andre forhold enn hva vi har i Norge. Jeg synes hvertfall helt klart at rails er et must på touring Ang montering av rails, så sitter disse montert i 3 braketter pr. side med tilsammen 12skruer, tvers mellom taket - om det er det samme som på touringen min vel å merke, kurrant jobb å ta. Bmw tar seg godt betalt for det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Oktober 16, 2009 Share Skrevet Oktober 16, 2009 Jeg syns rails er ett must Utsende messig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e12e12 Skrevet Oktober 17, 2009 Share Skrevet Oktober 17, 2009 jaja jeg er vel bare forut for min tid som ikke vil ha rails,hvit er bilen også,hvor mange synes det var fint for 2-3 år siden?Mener panelet at min e30 touring skal få rails også?(hvit den og) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Oktober 17, 2009 Share Skrevet Oktober 17, 2009 e12e12: Du er kanskje det, men hver sin smak. På e30 ser det penere ut uten IMO. Har sett flere V70 uten rails, ser ikke så galt ut det. Men på trådstaters bil synes jeg den ser mer "ferdig" ut med rails, på en måte. Ang. dette med rails og støy i hastigheter over 200 km/t.. Er dette så merkbart? De gangene jeg har hatt så store hastigheter med svt med rails har motor og dekkstøy vært så høylytt at jeg har ikke merket det. Kjørte nedover sverige en gang med en Audi a4 stv med en klumpete TAKBOKS i over 200 og hørte ikke en eneste blafrelyd eller hvining ovenfra. Og da var jeg veldig opptatt av å holde øye med og høre på den takboksen! (den var forøvrig godt festet med egenfabrikerte beslag) Derimot skistativ av nyere type, slike man legger skiene i og "låser", de støyer og piper noe vanvittig! De hører man jo før man ser bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CagmaN Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Liten oppdatering. Montert Mtech girkule. Bestilt Mtech ratt i delvis Alkantara, så bestilte like gjerne en ny pose til girkulen i alkantara. Får se om jeg får til å bytte poser uten å ødelegge noe. Hvis det ikke går har jeg også bestilt denne girkulen, som og er orginal bmw, men med alkantara. Som opprinnelig er til posen jeg bestilte. Så da bør det meste stå i stil(uten seter dah! ) Alt bestilt stort sett fra www.schmiedmann.no seff. Lyktefilm til frontlykter + tåkelys bestilt fra lamin-x.com i "smoke" fargen (mørkest) , så er spent på hvordan det blir seende ut Monterte også LED lys i skiltlyset, og må si at det var virkelig en stoor forandring. Er også kledd med Michelin X-Ice , noen av de bedre dekkene nå i følge blant annet naf. Også funnet en DIY på hvordan man demonterer og monteren nytt ratt på E90/91, så gleder meg til rattet kommer. Rails blir nok det siste jeg gjør,for da ser jeg hvordan bilen ser ferdig ut. Ellers blir neste på listen chip og kanskje soting, de store modifikasjonene kommer til sommern. Bland annet mtech Marek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 angående led i skiltholder så merka jeg og at det ble stor forskjell nydlig lys Eneste jeg synes er litt dumt er at den lyser opp dritten så godt stasjonsvogner blir så fort skitne bak og e91 er ikke no unntak Men det er jo meg da jeg er litt koko når d gjelder slikt hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moe Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 nydelig bil og spennende prosjekt! Skulle gjerne ha motoren din.. Har identisk bil- bare med m-sport.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CagmaN Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 nydelig bil og spennende prosjekt! Skulle gjerne ha motoren din.. Har identisk bil- bare med m-sport.. Det er det jeg savner på min bil... synd tidligere eier ikke bestilte det! Og savner Ipod utak, istedet for aux. Men fant et ettermonterings kitt til 'E90, men er vel samme til E91 tipper jeg'? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 Ser ut til å være en fin bil du har fått deg! Siden du først har planlagt å bruke så mye penger på den med bl.a. M-fangere ville jeg vurdert sportsstoler også jeg. Heller sportsstoler enn M-fangere spør du meg selv om jeg helst sier "ja takk, begge deler" På E46 er det bare å vippe av de langsgående listene som er på taket og skru på rails i tre braketter på hver side. Vil tro det er like enkelt for E91? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 Fin bil, men jeg trodde ikke man fikk kjøpt 330D uten sportseter jeg. Man burde hvertfall ikke få det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå