E28 TURBO Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2009 Gikk alt i alt 40 lapper, men da er kennel til hunden i regnet. Gikk mye bare på det motogp greiene og i venezia var det dyrt. Så kunne nok hadde mye gøy ved bare å vimset rundt i alpene og kjørt litt der også dratt opp igjen. Men 20-25 lapper går det nok, mken husk da på at 400hk bruker endel bensin på sånn kjøring så en stor del av dette er bensinpæng! Turen eller lign anbefales, men bruk noen timer på internet først og finn ut hva du vil ha med deg og ikke, Blir fort uoversiktilig når du er kommet ned og kikke på brosjyrer på hotellrommet funker dårlig. Gjett hva jeg skal gjøre i slutten av mai neste år da... Håper å få med meg en kompiss denne gangen med sin 300ce, er alltid artig å ha med flere på sånne turer, men for all del ikke ta med folk som ikke vil tørr være med på det som skjer, du bare dør når du vil åpne spjeldet der nede og noen sier neeeiii ikke så fort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Oktober 18, 2009 Share Skrevet Oktober 18, 2009 Jeg SKAL dra på samme tur til neste år selv. Uansett om jeg må dra alene. Hvilke steder vil du anbefale å se? Det som topper min önske liste er: Nurburgring BMW museumet i munchen. Audi museum i ingolstad. Stelviopasset Resia innsjöen Morsom historie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lake_resia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 fikk fullt trykk i 5 gir og jooohoooo jeg lo og ble varm inni meg og all bannskap og alle timer i verkstedet var tilgitt, jeg kosa med dashbordet og skrøt fælt av gutten min Dette er Autofili, blir rørt til tårer her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Halla Niklas! De stedene jeg har valgt ut var de stedene jeg plumpet over når jeg søkte, men det passet der ser jo helt konge ut da! Tror egentlig det ene tar det andre. Mye bra her med andre ord! Jeg fant en slags oversikt over de beste sykkelveiene og fant mane andre reportasjer fra andre turer med bla mc avisa og lign og fant meg herfra utfordrene veier jeg ville prøve Ser her du nevner jo flere ting jeg ikke har kommet på så er bare å gjøre litt leksa si før avreise så man ikke glemmer for mye, dessuten var det flere ting jeg ville ha med, men fant ut at programmet var tett nok, bla konsentransjonsleirer o lign. Det er iallefall artige å skrive om det litt her, alle minnene kommer fram igjen! Ellers må jeg takke for gode tilbake mld på det som er skrevet, hyggelig dere synes det var litt komisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Hei Oisann det var et fyldig og morsomt reisebrev. Ser ut som dere hadde en fin tur med mange artige opplevelser i og utenfor bilen Aldri feil å dra på tur i gammel stasvogn fra BMW De få gangene vi pojkarna har vært på tur har vi havna på Nürburgring og blitt der lenger enn planlagt så vi har ikke fått med oss så mye annet, men ser jo at det finnes en del annet spennende å få med seg nede i området(visst man vil kalle en omkrets på hundrevis av mil for et området da ) der også. Kunne tenkt meg en tur til Østerriket med skiboks på tak av en gammel 5'r jeg, tror det hadde vært stas. Har også lyst til å få med meg BMW museet en gang. Var det noen racebiler fra de glade 70 og 80-tallene der? Ser du planlegger en tur til sommer'n igjen og da vil jeg absolutt anbefale deg en tur innom Nürburgring også. Det er en eneste stor automobil-fornøyelsespark Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Lo fælt av disse "feilkodene" fra passasjer-setet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Utrolig bra reisebrev, får ikke akkurat mindre lyst til å dra nedover dit selv en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 sykt godt skrevet.. og som er det beskrevet lenger opp her : dette er ren autofili! fikk lyst til og ta turen nedover selv men får vente til jeg har noe råere og kjøre med enn en 520i touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Så tok jeg fram gps, tastet inn bilverksteder, dette er i hjertet av Munchen finner et verksted ikke langt unna og kjører dit. Jeg gikk inn og presanterte meg og sa jeg var fra Norge, jeg sa jeg var mekaniker og forklarte hva som var galt med bilen. Kundemotakeren spurte om det var jeg som hadde svingt inn på plassen i den gamle bmwen (på engelsk) og jeg bekreftet dette. Vi gikk ut og kikket og han så hva som var galt. Han ropte på den eldste og flinkeste mekanikeren og forklarte på tysk at jeg var eine kolega og eine makaniker ja got got. Og jaggu hoppet mekanikeren inn ibilen og kjørte mot verksted og dette var et saab og subaru verksted... Han gaulet til en av de andre at saaben på hans plass skulle ut, den ble kjørte vekk og min bil inn på hans plass. Han pusset og ordnet jeg sto ute og kikket. Han kastet inn matter og vinket på meg, spurte om jeg ville sveise selv. Ba han gjøre det, men hentet en 13 nøkkel og dra av minusen på batteriet villet ikke brenne autronicen min... Han kikket på fastnøkkelen og gliste stort HAZET? ja tsere got dutsch ja. Han likte tydligvis at jeg hadde tysk verktøy i tilleg til derrickmobilen Han sveiset og begynte å pakke sammen, da jeg skulle sette på klemme kom unggutta bort og kikket. Og i tyskland er de ikke vant til ombygde biler: was? eine 6 sylindros inne eine bmw eine grosse motoren kom snell stefan jaja raus! NAEIN eine turbocharger inne aine 6 sylyndros ebbe norwege,, nein nei do bist forykt What are you doing inn Munchen mit ehh with this old car? Im comming upp from Firenze have been down in italia lokking at motogp... WAS? In italia mit thiese bmw neine, bist do forykt eii stefan these norwege in italia.. bla bla hehe. Det gikk så langt at alle måtte ha bilde ved bilen og sjefen ble hentet og kom ut og kikket lo og glisa og tok bilde. Også lurte de på hester og jeg stotra fram at på 1bar =400 1,5bar=485hk neine haha stefan 485 ps mit 1,5 bar haha do bist eine forykt normann! hehe these grose 6er jaaa hehe Skulle betale da jeg omsider kom meg ut, men det fikk jeg ikke nei. Service du bist eine kolega. Skulle ikke ha betalt da gett, trumpa 50euro i lomma på han som hadde sveist og lurte meg avgårde. Haha, lo godt når jeg leste dette...ser det for meg! Men tyskerne er utrolig hyggelige og serviceinnstilte når de ser vi kommer i BMW..hehe Noe helt annet enn det vi nordmenn er vant med her hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 sykt godt skrevet.. og som er det beskrevet lenger opp her : dette er ren autofili! fikk lyst til og ta turen nedover selv men får vente til jeg har noe råere og kjøre med enn en 520i touring Hvorfor vente til du har noe råere? 150hk vil jeg si er mer enn godt nok på langtur, selv i en forholdsvis tung bil. Farten fra svinesund nedover går vel egentlig gjevnt og "rolig" og så lenge du klarer å pushe opp mot 200 og holde bilen forholdsvis stabil, så mener jeg bilen har et godt utgangspunkt. En MÅ ikke spinne ut 3dje gir slik som e28 turbo.. Bare til å slippe r8'n forbi det. Men det er no min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Alltid litt trist å slippe auda forbi.. hehe, men enig med deg Hawkon, man kan godt kose seg i en vanlig bil og. Vi opplevde jo mye arti som jeg ikke har dratt sånn fram her, da dette er et bilforum og det som er kjekkest å lese om! Men anbefaler, og tro meg nurnburgring var et veldig varmt emne, men orker ikke dra ned med halt motor, den fuskinga ødela banesesongen min år derfor var dette et fint plaster på såret:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 tror nok en slik tur hadde vært døv i en 318... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 De oppoverbakkene der hadde nok spist opp en 318 ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Dette var en fornøyelse å lese. Veldig godt skrevet. Jeg sitter bare her og lengter etter årets biltur som gikk i vasken. Siden e30en ble torpedert kvelden før vi skulle til ringen, endte vi opp med å kjøre en Audi istedet, som bestemte seg for å spytte ut all servoolja rett før bommen inn til Nürburgring. Vi kjørte innom et peugeotverksted hvor vi slapp til med en gang. En eldre mann som jobbet der gikk under bilen med avfetting, fylte på ny olje, fant ut hvor det lakk og skrudde løs en servoslange med sprekk i. Han greide å forklare oss at han ikke hadde utstyr til å lage ny presskobling på den. Siden vi er fra Norge regnet vi med at det var dags for å bestille ny slange nå, og la bilen stå ett par dager. Tyskeren forsvant mens vi sto en times tid å kikka rundt i verkstedet. Da han kom tilbake hadde han vært på en annen butikk og fått presset ny slange med høytrykkskobling. Skrudde sammen, avfettet en gang til, fylte olje og krevde oss for usle €90. Det var 3 timers arbeid, betaling for pressing i den andre butikken og 2 liter servoolje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Så godt som gratis... + at slik service er like sjeldent som flyvende griser her i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå