Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Holder med Top Gear, så jeg feller ingen tårer :P

Det er stort sett de samme folkene som går igjen når det gjelder de bedre bilprogrammene og bilmagasinene i Storbritania... miljøet er ikke så stort. De fleste i Fifth Gear kommer fra Top Gear og de som ikke gjør det kommer fra bilmagasiner som f.eks CAR og/eller Top Gear Magazine (som f.eks Tom Ford). Jason Plato er etter min mening unntaket som bekrefter regelen i denne sammenhengen. I linken over går det frem at Victoria "Vicki" Butler-Henderson også er gift med en av producerne av Top Gear... så dermed varer det nok ikke så lang tid før vi ser henne på skjermen igjen... :wink:

Skrevet
Holder med Top Gear, så jeg feller ingen tårer :P

Det er stort sett de samme folkene som går igjen når det gjelder de bedre bilprogrammene og bilmagasinene i Storbritania... miljøet er ikke så stort. De fleste i Fifth Gear kommer fra Top Gear og de som ikke gjør det kommer fra bilmagasiner som f.eks CAR og/eller Top Gear Magazine (som f.eks Tom Ford). Jason Plato er etter min mening unntaket som bekrefter regelen i denne sammenhengen. I linken over går det frem at Victoria "Vicki" Butler-Henderson også er gift med en av producerne av Top Gear... så dermed varer det nok ikke så lang tid før vi ser henne på skjermen igjen... :wink:

Hun kommer nok garantert til å dukke opp på Top Gear etter dette. Hun var jo ikke på tv i den siste sesongen av Fifth Gear, hun var "degradert" til web-innslag på Fifth Gears hjemmeside.

Skrevet
jaha? første programmet med jeremy var vel på 80tallet?

Top Gear strekker seg langt tilbake til 70-tallet en gang. Når det ble så tatt av lufta kom Fifth Gear og tok over med noen av de samme programlederne, og et par år senere kom "nye" Top Gear med et litt annet konsept.

Jeg liker også Top Gear bedre enn Fifth Gear og har bl.a. billetter til Top Gear Live Show, men synes alikevel det er trist at Fifth Gear forsvinner. Jeg synes Fifth gear ofte har litt mer saklige biltester bl.a., selv om de også har begynt å "tulle" endel de siste årene.

Skrevet

Hun kommer nok garantert til å dukke opp på Top Gear etter dette. Hun var jo ikke på tv i den siste sesongen av Fifth Gear, hun var "degradert" til web-innslag på Fifth Gears hjemmeside.

Hun startet karrieren i Top Gear... så det er mer korrekt å si at hun evt. kommer tilbake til Top Gear.

Skrevet
Jason Plato er etter min mening unntaket som bekrefter regelen i denne sammenhengen.

Plato var med i et annet bilprogram før han ble med i Fifth Gear, husker ikke helt hva det het, men det fikk ikke mange sesongene.

Edit: Driven het det, og kom i 1998.

Skrevet

Plato var med i et annet bilprogram før han ble med i Fifth Gear, husker ikke helt hva det het, men det fikk ikke mange sesongene.

Det var et eller annet på Channel 4, men det var nok et intermesso. Jason Plato er mest kjent for å være den eneste av programlederne som rent faktisk har en skikkelig karriere innen motorsport. Tiff Needell har kun kjørt et eller to internasjonale F1 løp inkl. noe rally og Le Mans, men Jason har en lang og relativt vellykket karriere innen BTCC. Jeg likte opplegget i Fifth Gear der disse gutta testet biler, sparket dekk og slang litt smådritt til hverandre... morsomt... :P

Skrevet

Har alltid syntes Fifth Gear har vært kjedelig og/eller teit, men nå som de er borte er det selvfølgelig synd...

Var rett og slett litt for plaint og vanlig mens Top Gear satsa på underholdning i stor stil. At et par av programlederne var ca de mest irriterende i hele verden hjelper heller ikke.'Men for folk som faktisk skulle kjøpe seg bil var det sikkert midt i blinken...

R.I.P

Skrevet
både vicky og tiff dukker opp i nye filmen til jeremy clarkson:)

Trailer:

...og der var den betalt og bestilt. :)

Skrevet

Fifth Gear er alt det Autofil burde ha vært! Synd de går av lufta. Fifth Gear og Top Gear utfyller hverandre perfekt syns jeg.

Top Gear er 70% ren underholdning, med kanskje den mest underholdende bilmenneske du kan finne i JC. Han er expert i å sette ord på det alle tenker, men ikke tørr å si... :P "Clarkson for prime minister" gruppen på facebook har urovekkende mange medlemmer.. :lol: Synd BBC begrenser han såpass (spesielt siste 2 årene).

Skrevet
både vicky og tiff dukker opp i nye filmen til jeremy clarkson:)

Trailer:

...og der var den betalt og bestilt. :)

Hvor bestiller du fra?

(Ender vel opp med å laste ned uansett men... :roll: )

Skrevet

Jeg bestilte fra Play.

Noen ting er litt gøy å ha originalt også.

Jeg fikk en Clarkson-film når jeg kjøpte en eller annen britisk avis for £1 i sommer, og nå har jeg plutselig alle. :roll:

Skrevet

Synd med fifth gear, selv om jeg er enig i at top gear er ett langt bedre program totalt sett og at jeg ikke kan fordra vicky så liker jeg tiff bedre enn jeremy som biltester da tiff kan kjøre bil, man lærer ikke å kneppe av rundetider med å leke seg sidelengs hver dag som Jeremy gjør. Også Jason Plato kan å håntere en bil fort rundt en bane. Nå har jo Top Gear The Stig til å presse rundetider, men det er begrenset hvor mange biler som testes av The Stig.

Derimot er Jeremy mye morsomere og jeg deler mye av min bilsmak med Jeremy.

Skrevet

Enig med flere her inne. Top Gear er best, men Fifth Gear var et godt alternativ, og de lappet egentlig litt over hverandre.

Det er ting i Top Gear som gir en litt jalla følelse, det fant du i Fifth Gear også.

Og selv om Tiff er kongen på å kjøre hardt på bane mens han prater, så finner jeg han også noe kjedelig til tider.

Og Autofil kan vel ikke sammenlignes med noen av dem.

Men, jeg vil si det er det eneste alternativet vi har hatt her til lands, og det har vært mye snadder innom på norske skjermer også, samt litt moro å se hva prisen faktisk på bilene HER til lands koster. Hva de koster i Storbritannia er vel mer en irritasjon enn interessant!

'Duel' så morsom ut. Må vel anskaffe meg den ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...