[space] Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg har en ulyd i bilen som jeg gjerne vil bli kvitt. Det er en vibrasjonslyd som er avhengig av farten på bilen. Altså én "lyd" pr. omdreining av hjulet. Jeg tenkte først det kunne være ubalanse i et av bakdekkene, eller bakbremsene, men nå har jeg byttet bremseskiver og klosser bak, samt lagt om til vinterdekk, og lyden er der fortsatt. Lyden kommer nok fra en annen del enn den som faktisk er problemet, da det høres ut som resonans fra en eller annen del som reagerer på en liten vibrering eller noe. Kan ikke kjenne noe vibrering i bilen. Lyden er værst rundt 70-80km/t, og er vesentlig sterkere i sving mot høyre enn i sving mot venstre. Noen som har en idé? Hjullager er vel mer en konstant romlelyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrike46touring Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg vil holde en knapp på hjullager. Kjør en god tur, stopp kjenn etter varmeutvikling rundt hjulagerene. Grei indikasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Det vil si nr. 3 her? Jeg var av den oppfatningen at slitne hjullager laget en konstant romlelyd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 stemmer det.som regel er det konstant ja,MEN i begynnelsen merker du det gjerne først når du svinger. *edit* det funker diagonalt..kommer ulyden i høyresvinger er det gjerne venstresiden som er dårlig og motsatt. Jeg har selv et "problem" som du beskriver men jeg har ikke tatt meg tiden til å undersøke det mere..De gangene jeg har spurt noen andre om de hører lyden har jeg bare fått som svar "nei,du hører jo all slags lyder som normale mennesker ikke hører" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Er nok ditt venstre hjullager som har sagt takk for seg ja..hehe Alle symptomene du skriver tillsier det Ganske kurant å bytte også Nr. 3 på bildet ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Får vel satse på å bytte begge da. Hvordan er uorginal kvalitet i forhold til orginalvare på slikt? 316,- på Schmiedmann vs 714,- (alt. 608,-) på GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Hvordan er fremgangsmåten å ta av hjullageren på? Må det presses av/på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Kommer vel ann på bilen? Slik jeg har forstått på min e34 kan man bytte hele "navet" og slippe pressing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 19, 2009 Share Skrevet Oktober 19, 2009 Bruker kun uoriginale deler på jobben og får nesten aldri reklamasjon så du kan bruke det med god samvittighet. Er stor forskjell på uoriginale deler også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2009 En må visstnok ha bærbar presse, for å presse de ut mens bærearmen henger på bilen. Altså må en ha riktig verktøy. Deler er bestilt, så får ta de med til noen som har rett verktøy og kunnskap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 20, 2009 Share Skrevet Oktober 20, 2009 går det ikke med tæsj/tæsh eller hvordan det nå skrives?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 20, 2009 Share Skrevet Oktober 20, 2009 Jeg bruker en lager-avdrager, gjengestang og presskopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Da er lagrene på posthuset. Da mangler bare det viktigste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå