sandbuin Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 har sett på denne... http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... 564991.jpg
PenguiN- Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Min bil har gått 230 000km i morgen tipper jeg...jeg er jo godt vant til bilen..men når jeg setter meg inn i sjefen mins splitter nye 2009 modell Audi a4 så er det jo såklart forskjell..men det er vel ikke å komme bort ifra...prisen var jo grei men nesten 400 000km er ganske mye..uansett bilmerke..men såklart, alt handler jo om hvordan di 400 km har blitt kjørt...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Til å ha nesten 340000 Km på telleren ser denne bilen skikkelig velholdt ut. Umiddelbart vil jeg derfor mene at man får en meget fin bil for 45000 kroner. Hva med å tilby eieren 42 festblanketter ved en hurtig handel?
Otis Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Jeg tror nok at den har enkelte slitasjepunkter, slik som ratt, sete, midtkonsoll, girkule, håndbrekk, belte, gulvmatter, pedaler, egentlig alt som man tafser på til vanlig vil være slitt. Om bilen har blitt tatt vare på så vil nok ikke slitasje være noe negativt. Vi kan jo si det slik; Vi har vel alle kjørt japsebiler som har gått over 200000km, og vi vet hvordan de kan se ut.
sandbuin Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 bilen ser strøken ut til å være en 1997 modell, mn den har trossalt gått 340000km som du sier. mn slik bil har jeg sett etter i lengere tid
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Jeg tror nok at den har enkelte slitasjepunkter, slik som ratt, sete, midtkonsoll, girkule, håndbrekk, belte, gulvmatter, pedaler, egentlig alt som man tafser på til vanlig vil være slitt.Om bilen har blitt tatt vare på så vil nok ikke slitasje være noe negativt. Vi kan jo si det slik; Vi har vel alle kjørt japsebiler som har gått over 200000km, og vi vet hvordan de kan se ut. Ratt, gearkule, setetrekk, gulvmatter, pedaler etc. kan man kjøpe brukt billig hos f.eks Koed. Når det gjelder Mercedes-Benz finnes det en hel industri som ikke gjør annet enn å pusse opp eldre Taxi´er for videresalg til private. Selvfølgelig kan man gjøre tilsvarende med en BMW også. M52B20 motoren finnes det i tillegg mengder av brukt... den fantes i E36, E39 samt E46 og er nok den M52 motoren som det er produsert flest av. Man bør ikke være for kritisk når det gjelder snart 13 år gamle biler med så mange kilometer på baken... og når det først dukker opp et bra eksempel er det bare å slå til. Det meste av slitasjedeler i understelet ser også ut til å være skiftet... så dette er trolig mye bil for pengene.
Hawkon88 Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Det er mye bil for pengene, for all del- men det du ikke han kontroll på er feks dørlåser, det elektriske anlegget osv. Det er ikke tatt bilder av innsiden av førerdøren, fører stol- eller panser/steinsprut. Hvordan ser frontruta ut? Et annet moment er hvor tungsolgt denne bilen vil være når den er passert 400++ og du skal selge igjen. Jeg, for min del- ville heller brukt de pengene til å kjøpt en solid e34, gjerne 525, og godt vedlikeholdt, litt i samme gaten som Glenno sin feks. En 94/95 modell her, vil jo foretrekkes med tanke på v8front, mer av karosset som er galvet- og kanskje mer ekstrautstyr. (skinn++) Denne bilen er 13år, en 95 e34 er 15 år, og har samme motoren. Gjerne med større slagvolum, og halvparten av kmstand. Ellers kan du kanskje spytte i litt mer penger, og kjøpe deg en anstendig e46 318? eller en e39 520 med mindre kmstand. Dette innlegget er bare ment for å gi det "second thoughts" og kanskje hindre deg i å kjøpe gull- som kan bli katta i sekken.
Mexos Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Dra å se på bilen. Er den i god stand så er det bare å kjøpe er min mening. Godt å se en med ekte km
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Det er mye bil for pengene, for all del- men det du ikke han kontroll på er feks dørlåser, det elektriske anlegget osv. Det er ikke tatt bilder av innsiden av førerdøren, fører stol- eller panser/steinsprut. Hvordan ser frontruta ut? Et annet moment er hvor tungsolgt denne bilen vil være når den er passert 400++ og du skal selge igjen.Jeg, for min del- ville heller brukt de pengene til å kjøpt en solid e34, gjerne 525, og godt vedlikeholdt, litt i samme gaten som Glenno sin feks. En 94/95 modell her, vil jo foretrekkes med tanke på v8front, mer av karosset som er galvet- og kanskje mer ekstrautstyr. (skinn++) Denne bilen er 13år, en 95 e34 er 15 år, og har samme motoren. Gjerne med større slagvolum, og halvparten av kmstand. Ellers kan du kanskje spytte i litt mer penger, og kjøpe deg en anstendig e46 318? eller en e39 520 med mindre kmstand. Dette innlegget er bare ment for å gi det "second thoughts" og kanskje hindre deg i å kjøpe gull- som kan bli katta i sekken. Jeg ville ikke ha tenkt på hvor vanskelig den aktuelle bilen evt. er å få solgt igjen. Når bilen er nede på en så lav pris som 45000 kroner er det ikke så mye å gå på verdimessig, men bruksmessig kan bilen stadig ha flere år på veiene ennå. Det vil alltid være noe som kan ta kvelden på en 13 år gammel bil med nesten 350000 Km på telleren... og dørlåser, dørmembraner, stenslag og mindre rust er helt klart ikke det mest alvorlige. Sjekk heller ting som at gearene faller lett på plass, at gearene ikke hopper ut ved belastning, at det ikke er høye ulyder fra differensialen (mindre ulyder må man imidlertid kunne akseptere), at bremsene tar likt, at det ikke er ulyder fra Vanosen og at alt vesentlig elektrisk virker som det skal (ladespenning, releer, pumper). Hvis valget står mellom to mer eller identiske modeller vedr. E34 og E39 (altså teknisk stand, kilometer, vedlikehold/service, rust, pris etc.) velger man den nyeste... så enkelt er det... hverken mer eller mindre.
mhane Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Du kan jo sikkert selv synse om hva du kan forvente å få av utgifter til feks bærearmer bak, hjullager, eksosanlegg, dempere bak, bremseklaver til håndbrekk osv. Sjekk opp vedlikeholds historikk (ofte godt dokumentert av mer enn normalt interessert BMW eiere) og se for deg hva som eventuelt står for tur. Feks. ut i fra anonsen Støtdempere foran er skiftet, hvordan er støtdemperene bak og hva koster de. Bremseskivene er byttet, hvordan er tilstanden til bremseklavene til håndbrekket og hva koster de delene. osv osv Uansett koker det ned til at du har billig bil i 2 år til hvis du kan leve med en litt dårlig foring eller demper og litt dårlig virkning på håndbrekket etc. Skal alt være i fullgod stand finner du nok alltid noe du kan bytte. Jeg hadde ikke vært bekymret for å kjøpe bilen til rundt denne prisen. Har du den i 4 år og vraker den har du hatt billig bil. Har du den i 2 år og selger den for 20 000 så har du fremdeles hatt billig kjørekomfort.
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Jeg hadde ikke vært bekymret for å kjøpe bilen til rundt denne prisen. Har du den i 4 år og vraker den har du hatt billig bil. Har du den i 2 år og selger den for 20 000 så har du fremdeles hatt billig kjørekomfort. Helt enig... slik bør man tenke når det gjelder biler som denne 520i´en. Jeg har imidlertid en sterk følelse av at det er mer bil enn som så igjen når det gjelder denne bilen. Den grunnleggende kvaliteten på E39 er så bra at den bør klare betydelig mer enn 13 år og knapt 350000 Km uten å ruinere privatøkonomien... forutsatt at bilen er i så god stand som annonsen påstår. Dropper man dyre felger, kostbar Xenonlys oppgradering, dyre dekk, senketullball... og heller sparer/bruker pengene på alminnelig vedlikehold... har man ganske sikkert en fornuftig bil i 3-4 år uten de alt for store omkostningene.
mrmpower Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 men husk, det er bare vert 1 eier på den, så den kan ikke være like sliten som en samme mod samme årsmod med 20 eiere da lell om har 340 på telleren så betyr det ikke at den er daukjørt go for it! er altids prutningsmond på den
Hawkon88 Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Grunnen til at jeg nevnte dørlåser osv, var fordi det var problem jeg fikk med min e34 som var gått 280. Virket godt vedlikeholdt den også.
conzoz Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 men husk, det er bare vert 1 eier på den, så den kan ikke være like sliten som en samme mod samme årsmod med 20 eiere da lell om har 340 på telleren så betyr det ikke at den er daukjørt go for it! er altids prutningsmond på den Jeg ringte på denne bilen for en god stund siden. Han som har den er eier nr 2, og kjøpte den følgelig av eier nr1. Jeg husker at jeg ikke ble så interessert da jeg snakket med eieren, men husker ikke hva det var. Tror det var noe rust under en skvettlapp ellerno. Prisen var da en del høyere, så det var uansett ikke aktuelt med tanke på km.
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2009 Skrevet Oktober 21, 2009 Jeg ringte på denne bilen for en god stund siden. Han som har den er eier nr 2, og kjøpte den følgelig av eier nr1. Jeg husker at jeg ikke ble så interessert da jeg snakket med eieren, men husker ikke hva det var. Tror det var noe rust under en skvettlapp ellerno. Prisen var da en del høyere, så det var uansett ikke aktuelt med tanke på km. Litt rust vil det alltid være på så gamle biler med så mange kilometer på telleren... poenget er at det ikke bør være alvorlig rust. Platerust er relativt billig i fikse... værre er det med rust på bremserør og bærende konstruksjoner. Jeg har et inntrykk av at mange har et relativt urealistisk forhold til eldre biler... enten mener de at bilene er som nye eller så er de rullende vrak. Sannheten er som regel noe mer nyansert og i et rikt samfunn som det norske faller bilenes markedsverdi hurtig. Bilenes markedspris er derfor ikke en god indikasjon på bilenes tekniske standard eller bruksverdi. Jeg vil derfor mene at man i Norge nettopp har glimrende muligheter for å finne gode bruktbiler til en relativt lav pris. Spesielt eldre Mercedes-Benz modeller er lavt prissatt, men også eldre større BMW´er har en lav markedsverdi i Norge. Eldre 3-serier er det derimot en stor etterspørsel etter (trolig fordi de er typiske ungdomsbiler i Norge) og det påvirker også markedsverdien på disse bilene. Et godt eksempel i denne sammenhengen er E36 og tildels E46 med stor motor og mye utstyr... de er jevnt over alt for dyre etter min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå