Fredrik Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 ":2c90o75w]20mm var jo ikke veldig mye.30mm Eibach bør vel da være veien å gå, for bilen skal ikke være ubrukelig lav, ubrukelig lav bil har jeg kjørt lenge nok nå. Normalt sier man at M-Tech senker ca. 15 mm, men det interessante er jo hvorfor BMW mener at ca. 15 mm er det mest fornuftige. De kunne like gjerne ha valgt 30 mm, men det gjorde de ikke....
[Martin] Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Har du en fornuftig teori på det da, Fredrik?
Fredrik Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 ":1hcov5hh]Har du en fornuftig teori på det da, Fredrik? Selvfølgelig...
[Martin] Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Da er jeg interessert i å høre/lese den teorien..
Fredrik Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 ":r0xk0941]Da er jeg interessert i å høre/lese den teorien.. Hehehe... jeg tror at det handler om et kompromiss mellom kjøreegenskaper og komfort. Et relativt sportslig alternativ uten at det påvirker komforten i signifikant grad. Senker man mer påvirker det komforten... senker man mindre gir det liten mening i å senke. Hverken BMW eller Alpina leverer alminnelige biler som standard senker mer enn M-Tech.
Kenni Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Har fått tilbud på noen 30mm senkefjærer og 19" M5 felger til en god pris. Tror dette vil ta seg veldig bra ut på min touring. Og håper jeg kan få det godkjent hos bt. Har ikke smisket godt nok med "sjefen" enda om det er greit å brenne noen lapper på bilen.
*MrB* Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Jeg har også Eibach Pro Kit (30/25). Dette er lavt nok. Har en mistanke om at Bilstein Sprint-demperne mine øker senkingen med noen mm også. Tror nemlig min er ørlitegrann lavere enn Andreas! sin. Føler den er nærmere 40/30.Bilder av min på linken i signaturen. Kan du ta deg bryet med å måle høyden på bilen din fra senter nav (BMW-rondellen) og rett opp til skjermbue foran og bak? (Jeg kjører forøvrig originaldempere enn så lenge siden Bilstein-demperne som ligger i kjelleren ikke vil sette på seg selv ) 33cm foran og 35cm bak. Du da?
Andreas1 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 33cm foran og 35cm bak. Du da? 34,5 foran og 35 bak til høyeste punktet... Er demperne dine "vanlige" eller har du bestilt dem for senkesett? Min har originaldimensjon på dekk på alle bildene (205/65/15), men kjører du større hjulomkrets enn standard eller er det riktig?
*MrB* Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 33cm foran og 35cm bak. Du da? 34,5 foran og 35 bak til høyeste punktet... Er demperne dine "vanlige" eller har du bestilt dem for senkesett? Min har originaldimensjon på dekk på alle bildene (205/65/15), men kjører du større hjulomkrets enn standard eller er det riktig? Er Bilstein Sprint. Eller B8 som de også kalles. Dette er dempere som er tilpasset senkefjærer. Dimensjonen på hjulene skal ikke ha noen betydning for det målet der. Vekten av bilen er jo den samme uansett, og presser sammen fjæren med samme kraft, uavhengig av hva slags hjul som sitter på. Men jeg kan nå nevne at jeg målte med vinterhjul på. De er i dimensjonen 205/65-15. Nøyaktig mål var vel kanskje noe sånt som 33,2 foran og 34,9 bak. Når vi først er inne på desimaler.
Nytern Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Kan jeg anbefale www.offroad.no ? Nå var jeg teit, blir litt teit når jeg baker brownies
Andreas1 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Er Bilstein Sprint. Eller B8 som de også kalles. Dette er dempere som er tilpasset senkefjærer. Dimensjonen på hjulene skal ikke ha noen betydning for det målet der. Vekten av bilen er jo den samme uansett, og presser sammen fjæren med samme kraft, uavhengig av hva slags hjul som sitter på. Men jeg kan nå nevne at jeg målte med vinterhjul på. De er i dimensjonen 205/65-15. Nøyaktig mål var vel kanskje noe sånt som 33,2 foran og 34,9 bak. Når vi først er inne på desimaler. Tenkte mest på at senkesettet på bilen din ser mye bedre ut enn på min og håpte at i det minste noe av det visuelle på bildene rett fra siden skyldtes at du har større hjul som fyller ut skjermene. F*** også altså!!! Jeg er kjempefornøyd med oppsettet mitt, men det er mer enn gjennomsnittlig irriterende at settet ditt ser så mye bedre ut enn mitt ... Litt søkt spørsmål, men er alle Bilstein demper emballasjene like eller er det egen emballasje for Bilstein Sprint demperne? Jeg har de lagret på en annen adresse så jeg får ikke sjekket dem, men esken er iallefall prikk lik de du hadde i linken din Ettersom din er halvannen cm lavere foran; - Tar den nedi i skarpe fartsdumper og bratte påkjøringsramper i P-hus m.m.?
Nytern Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Der kan jeg svare.. Som du ser er min _veldig_ lav. Den tar ikke nedi i fartsdumper, påkjøringsramper etc.. Er veldig lite overheng både foran og bak på E39 samt at de er flate under.
Andreas1 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Min tar i nå hvis det er skarpe ramper i p-hus... Har du den originale sorte lefsa på 2-3cm som sitter under fangeren intakt?
*MrB* Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Hjelper det om jeg legger ut dette bildet? Slik ser den ut med standard 15 tommere. Ikke helt det samme... Ellers kan jeg bekrefte det som Nytern sier. Jeg har ingen problemer med at noe tar nedi. Verken i parkeringshus eller på dårlige veier. At du tar nedi her og der er nok fordi du har standarddempere. De tillater mer bevegelse. Ang eskene til demperne har jeg ingen anelse. Men vil tippe de er like for alle, med unntak av typebetegnelsen som står skrevet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå