ms.88 Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Bilen stod parkert i 5min. Startet den opp men da lyste antispin abs, og samme symbol som håndbrekket samtidig. Noen ide hva dette kan være? De forsvinner ikke.
Fredrik Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Det er en av bilens ABS-sensorer som har tatt kvelden. Det enkleste er å ta bilen på et verksted slik at de kan de måle seg frem til hvilken sensor som må skiftes. Jeg betalte 14-1500 kroner for denne reparasjonen.
StigJ Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Husk at antispinn og ABS ikke funker da. Fikk meg en støkk på glatta da jeg hadde en sensor som var defekt.
S.Arnesen Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Så hvis jeg tar bort en abs føler så blir jeg kvitt abs'n?
S.Arnesen Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Virker sånn ja. Da er jo det ypperlig Får jo opp masse lamper da, det er litt dritt. Hmmm...
Fredrik Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Så hvis jeg tar bort en abs føler så blir jeg kvitt abs'n? Ja, men du mister antispinnfunksjonen ASC og evt. +T også... i tillegg til at advarsellampen i instrumentpanelet lyser hele tiden.
S.Arnesen Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Så hvis jeg tar bort en abs føler så blir jeg kvitt abs'n? Ja, men du mister antispinnfunksjonen ASC og evt. +T også... i tillegg til at advarsellampen i instrumentpanelet lyser hele tiden. Det er jo enda bedre Men er redd de lampene vil drive meg til vanvid....hehe
Lars89 Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Er vel ærlig talt bare å nappe sikringen hvis du vil bli kvitt ABSen da. "Litt" enklere
Rayb Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Det er sikkert en abs føler. Men husk på at et dårlig batteri eller feil på gasspjeldet gir også feil på abs, antispinn/skrens osv...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå