Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg posta bare noen linker av biler med litt krimskrams under panseret da det var det jeg trodde han ville se. :) Selv liker jeg best originale, strøkne biler samme hvor ny/gammel de måtte være..

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En standard bil er for folk som ikke er bilinteresserte.. alle kan ha en standardbil, derfor må man gjøre alt man kan/har råd til for å skille seg fra de samme bilene lengre ned i kvartalet. :wink: med mindre det er en bil som er så sjelden at det er politisk ukorrekt, siden den er uerstattelig.

F.eks alpina e28 eller liknende.. en standard m3 er det alfor mange av til den ikke bør modifiseres..

Jeg skjønner at dette er lett ironi, men smak litt på uttalelsen... en gammel Alpina E28 skal altså være mer interessant enn en f.eks en E46 M3 CSL. For å være helt ærlig virker dette mest som om du ikke har råd til annet enn en gammel E28. Når dette er nevnt er gamle Alpina´er uten tvil både spennende og interessante, men de når objektivt ikke moderne hardcore BMW´er til anklene engang.

Jeg forstår din kritikk men må bare komme med et litt annet syn i saken :wink:

Jeg tror ærlig talt at f.eks en E12 Alpina B7S Turbo med sine 330HK, 500NM, O-100 5,9 s. og 260km/h i et familiebil kaross var mer imponerende i sin samtid i 1981 enn en E46 M3 CSL var når den kom i 2003.

Og bare så det er sagt så er ikke støkne E12 og E28 Alpina tilbudsvare selv om det kan virke som du antyder det.

Skrevet

Jeg forstår din kritikk men må bare komme med et litt annet syn i saken :wink:

Jeg tror ærlig talt at f.eks en E12 Alpina B7S Turbo med sine 330HK, 500NM, O-100 5,9 s. og 260km/h i et familiebil kaross var mer imponerende i sin samtid i 1981 enn en E46 M3 CSL var når den kom i 2003.

Og bare så det er sagt så er ikke støkne E12 og E28 Alpina tilbudsvare selv om det kan virke som du antyder det.

Tilbudsvare er gamle Alpina´er ikke, men teknisk er de helt passé i forhold til nyere modeller. Gi meg en moderne Alpina B3 BiTurbo eller en B5 S... så snakker vi skikkelige kjøremaskiner anno 2009... 8)

Skrevet

En standard bil er for folk som ikke er bilinteresserte.. alle kan ha en standardbil, derfor må man gjøre alt man kan/har råd til for å skille seg fra de samme bilene lengre ned i kvartalet. :wink: med mindre det er en bil som er så sjelden at det er politisk ukorrekt, siden den er uerstattelig.

F.eks alpina e28 eller liknende.. en standard m3 er det alfor mange av til den ikke bør modifiseres..

Jeg skjønner at dette er lett ironi, men smak litt på uttalelsen... en gammel Alpina E28 skal altså være mer interessant enn en f.eks en E46 M3 CSL. For å være helt ærlig virker dette mest som om du ikke har råd til annet enn en gammel E28. Når dette er nevnt er gamle Alpina´er uten tvil både spennende og interessante, men de når objektivt ikke moderne hardcore BMW´er til anklene engang.

Klarer du rett og slett ikke å komme med bedre argumenter? Før du uttaler deg om andre, så kunne det kanskje vært lurt å vite hvem man prater med?! Du er så typisk norsk at det gjør vondt.

jeg ikke liker moderne biler, enkelte liker jeg jo mer enn andre, men den dagen det er kun moderne biler.. på svingete vei, sikkerhet og komfort er den sikkert mange tusen ganger bedre, men en gammel bil er stil og den er enkel og ser bedre ut enn fua til samtlige glamourmodeller... mens nye biler ikke er noe stil, men dessverre er noen plastbåter med elektronikk man uansett ikke har bruk for.. :wink: en e28 alpina er uerstattelig, da disse ble produsert for lenge siden og det er få slike biler+ de ble bygd på tiden da biler var biler, ikke plastifiserte datamaskiner.. det blir akkurat som med e46 m3 om 30 år.. det blir sikkert en gammel klassiker og mest sannsynlig så vil bilen bli et samleobjekt for de spesielt interesserte(ikke for meg).

Eneste fordelen jeg ser med en ny bil er deletilgang og at de er registrert med en del mer hk enn en gammel bil. Har hatt ny bil jeg med relativt stor motor etter press fra far sin side om hvilken bil jeg bør ha som førstegangsbil og at han finansierte bilen, men den solgte jeg etter 1,5 år etter skremselspropaganda om at "tenk hvis motoren ryker eller noe skjer osv" og kjøpt meg et par gamle biler :lol:

Skrevet

Klarer du rett og slett ikke å komme med bedre argumenter? Før du uttaler deg om andre, så kunne det kanskje vært lurt å vite hvem man prater med?! Du er så typisk norsk at det gjør vondt.

jeg ikke liker moderne biler, enkelte liker jeg jo mer enn andre, men den dagen det er kun moderne biler.. på svingete vei, sikkerhet og komfort er den sikkert mange tusen ganger bedre, men en gammel bil er stil og den er enkel og ser bedre ut enn fua til samtlige glamourmodeller... mens nye biler ikke er noe stil, men dessverre er noen plastbåter med elektronikk man uansett ikke har bruk for.. :wink: en e28 alpina er uerstattelig, da disse ble produsert for lenge siden og det er få slike biler+ de ble bygd på tiden da biler var biler, ikke plastifiserte datamaskiner.. det blir akkurat som med e46 m3 om 30 år.. det blir sikkert en gammel klassiker og mest sannsynlig så vil bilen bli et samleobjekt for de spesielt interesserte(ikke for meg). Men de siste m3'ene skal jeg innrømme er mye bedre enn e30 m3, selv om det ikke skal noe til..

Eneste fordelen jeg ser med en ny bil er deletilgang og at de er registrert med en del mer hk enn en gammel bil. Har hatt ny bil jeg med relativt stor motor etter press fra far sin side om hvilken bil jeg bør ha som førstegangsbil og at han finansierte bilen, men den solgte jeg etter 1,5 år med en gang og kjøpt meg et par gamle biler :lol:

Vel... jeg har bodd utenfor Norge i snart 11 år og ser nok derfor tingene i et bredere perspektiv enn de aller fleste nordmenn. La meg gjøre én ting klart... jeg er ikke uenig med deg... jeg liker også best de gamle klassiske BMW´ene, Porschene og Mercedes-Benz´ene. Mitt poeng er at dette er en relativt spesiell interesse og rent objektivt går utviklingen videre når det gjelder biler... spesielt dynamisk i relasjon til kjøreegenskaper og effektivitet (les: hestekrefter vs. drivstofforbruk).

En av mine største opplevelser når det gjelder BMW var faktisk i en original norsk E28 M535iA fra 1986. Jeg hadde gleden av å ratte denne modellen det samme året og makan til bil skal man lete lenge etter. En E28 M535iA var mer imponerende i forhold til andre tilsvarende bilmodeller i 1986 enn en E60 550i er idag. Jeg tror imidlertid at en moderne Alpina er slår knock out på det aller meste... en Alpina er state of the art... så enkelt er det... 8)

Skrevet

Her er noen personlige favoritter på forumet:

jonr- e46 m3 ess - 460hk

Dybdahl/// - e39 m5 ess - 570hk

Mortyem - Hartge M3 csl - 360hk

Artorished - E39 M5 - 450hk?

raO - e46 m3 - 700hk

De er vel mine favoritter pga at det er en tunet/trimmet bil som det går å kjøre fort på bane med, bruke dekk, kjøre i byen/kø og ta på langtur langs kontinentet.

Disse bilene er også holdbare, kunne tatt dem på tur gjennom europa uten å være redd for at det ryker.

Så ikke nødvendigvis de sterkeste/raskeste men mest allsidig, ja!

Grunnen til at jeg beundrer disse er vel at det er det jeg ønsker min bil å bli en dag også :)

Skrevet

Jeg må si at jeg holder en knapp på den E46 M3 sedanen, etter jeg fikk se tråden om den nå... Nydelig bil!

Personlig er jeg ikke fan av biler som kun måles etter hk. Jeg synes det er mye tøffere å ha en bil med en mer anvendelig mengde motorkrefter i forhold til hva den blir brukt til. Tviler på at man egentlig "trenger" noe særlig mer enn 3-500hk... Men hver sin glede.

Og BMW-745iA, når du snakker om å skille seg ut kontra å eie originalbiler, er det jo alltids mulig å skille seg ut ved å holde en entusiastbil dønn original ;)

Skrevet

Vil nå si den ESS mata Z4Men innpå her som har planer om å kjøre 7.20 på ringen er ganske så gromt bygg :D

Skrevet

Hjemmelaget er rått. men f.eks en alpina er noe annet IOM den er laget i små opplag, og er vanvittig raske til å være orginale biler med samme garanti som bmw'er ellers. Snakker da om f.eks alpina B10 biturbo, en av verdens raskeste da den kom, og er still going strong. Bra understell og laget i 507stk. Hvor mange er igjen? sikker 150. Så skjelden er den og. :-)

Skrevet

En grom bil skal også være lovlig å kjøre med, om man er redd for å bli avskiltet hver gang man ser folk med uniform er gleden med bilen borte. Ingen kan si hva det vil si å være entusiast, det kan være at man bare liker det mest avanserte og nye, eller foretrekker veteranbiler eller foretrekker E30 til banekjøring (mer morro å kjøre bane med en bil man ikke trenger være like redd for som en nyere bil man har belånt i store mengder går jeg ut fra.) Selv er jeg veldig glad i min Z3 2,8 som jeg nå har eid i 5 år, men vet ikke hva jeg kjøper neste gang, det kan bli Z4, 735/745(E65) 330iA eller 530iA. Eneste jeg vet er at det blir automat med unntak hvis jeg går for Z4, men det er lite trolig da jeg tross alt har en bil som JEG mener er like pen. Nye Z4 er penere, men ikke lenger like kvikk i bevegelsene har jeg lest. Den har vokst for mye og lagt på seg og det er synd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...